Žmonės jau kelis dešimtmečius svajoja apie skraidančius automobilius ar panašius asmeninius orlaivius. Kažką tokio, ką galėtų turėti kiekvienas. Ir NASA Puffin buvo vienas iš įdomesnių tokių projektų.

Ar galite įsivaizduoti orlaivį, kuriuo galėtumėte pakilti iš savo nuosavo kiemo ar nuo namo stogo? Jis tilptų jūsų garaže, jam net nereikėtų daug erdvės, priežiūros ar ypatingų degalų. Juo galėtumėte skristi į svečius ar tiesiog apsukti keletą ratų virš savo gyvenamosios vietos. Skamba, kaip nerealistiška svajonė? Galbūt, bet kada nors tokie orlaiviai gali tapti realybe.

Na, NASA Puffin, panašu, jau seniai yra pamirštas, tačiau tai buvo labai įdomi idėja.

Markas Mooreas, NASA inžinierius, 2010-ųjų sausį Amerikos sraigtasparnių draugijos susirinkime pristatė Puffin koncepciją. Tai – vienvietis dviejų rotorių sraigtasparnis-lėktuvas. Puffin yra orlaivis, kuris gali kilti ir leistis vertikaliai, tačiau tuomet skrenda pasisukęs horizontaliai. Kitaip tariant, tie sraigtasparnio sraigtai skrydžio metu virsta lėktuvo propeleriais.

NASA Puffin būtų kilęs vertikaliai, todėl kylant ir leidžiantis pilotas jame būtų vertikalioje padėtyje. (NASA nuotrauka)

Puffin turėjo būti elektrinis lėktuvas. Buvo manoma, kad su 44 kW varikliais jis galėtų pasiekti maksimalų 241 km/val. greitį. Tačiau tų laikų baterijų technologijos būtų leidusios tarp įkrovimų nuskristi tik iki 80 km. NASA Puffin būtų turėjęs keturis 2,3 m skersmens propelerius, sumontuotus ant dviejų ašių. Toks mechanizmas būtų leidęs sukurti pakankamą trauką, išlaikant palyginti nedidelį triukšmo lygį.

Tylus veikimas yra vienas iš elektrinių variklių privalumų, kuriuos NASA ir norėjo patyrinėti. Žinoma, tų privalumų yra ir daugiau. Elektriniai varikliai veikia vienodai gerai, nepriklausomai nuo oro sąlygų. Tuo tarpu reaktyvinių variklių veikimas priklauso ir nuo tokių faktorių kaip temperatūra ar oro tankis. Be to, elektrinis lėktuvas galėtų būti ir visiškai žalias, jei jo baterijos būtų įkraunamos pasitelkus atsinaujinančius energijos šaltinius.

Puffin buvo asmeninio, vienviečio elektrinio lėktuvo koncepcija. (NASA nuotrauka)

Tuščias Puffin būtų svėręs apie 136 kg. Įdomu tai, kad šio 3,7 metrų ilgio orlaivio sparnų ilgis būtų siekęs tik 4,4 metrus. Tokios proporcijos ir suteikė Puffin jo vardą – pufinai arba mormonai yra jūriniai paukščiai, turintys pakankamai trumpus sparnus.

Pilotas iš pradžių šiame orlaivyje stovėtų. Kai Puffin pakiltų ir pasisuktų horizontaliai, pilotas būtų gulimoje padėtyje. Pastebėjote, kad kalbėdami apie NASA Puffin naudojama tariamąją nuosaką?

NASA Puffin niekada nebuvo tikro orlaivio projektas. Tai buvo koncepcija, sukurta pamąstymams apie elektrinius personalinius orlaivius. Nors vienas techninis mažas modelis buvo sukurtas, Puffin toliau nepasistūmėjo ir buvo pastumtas kažkur į stalčiaus gilumą. NASA ir dabar kuria elektrinius lėktuvus, tačiau savo forma jie nėra tokie radikalūs kaip Puffin.

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia