Tarp visų skirtingų automobilių formų minivenai tikriausiai nėra patys įdomiausi. Kur kas dažniau domimės superautomobiliais, limuzinais, mažais mielais automobiliais, o vienatūriai nestebina nei ypatingais dizaino sprendimais, nei technologijomis, nei charakteriu. Apskritai, minivenas – tai praktiškumo pergalė prieš entuziazmą. Bet yra išimčių ir Italdesign Columbus yra viena iš geriausių.
21 amžiuje daug dėmesio skiriama visureigiams ir krosoveriams. Žmonės kažkodėl įsimylėjo šią automobilio formą, kuri, galbūt, siūlo šiek tiek daugiau patogumo. Tačiau 20 amžiaus pabaigoje praktiško ir patogaus automobilio vaidmenį vaidino būtent minivenai, tokie kaip Renault Espace, Toyota Previa bei Chrysler Voyager. Tai buvo gyvybingas, nors ir kiek monotoniškas rinkos segmentas. Kas jam galėjo suteikti spalvų? Tikriausiai esate girdėję apie Giorgetto Giugiaro.
Absoliuti automobilių dizaino legenda Giorgetto Giugiaro savo gyvenimo aprašymo turtingumu nenusileidžia niekam. Jis yra sukūręs labai daug įsimintinų automobilių, tarp kurių ir BMW M1, Volkswagen Golf Mk1, Maserati Bora, Alfa Romeo Brera ir daug kitų. Ši epinė karjera prasidėjo 1955 metais, kai Giugiaro pradėjo dirbti Fiat – jam buvo tik 17 metų. 1959 metais jis jau dirbo Bertone dizaino namuose, 1965 metais perėjo į Ghia. 1967 metais Giorgetto Giugiaro kartu su Aldo Mantovani netoli Turino įkūrė kompaniją Studi Italiani Realizzazione Prototipi, kuri vėliau tapo šimtus milijonų eurų per metus uždirbančia automobilių dizaino ir konsultavimo bendrove Italdesign. Dabar Italdesign per Lamborghini-Audi atšaką visiškai priklauso Volkswagen grupei.
1992 metais Italdesign stende Turino automobilių parodoje pasirodė koncepcinis automobilis, kurio niekaip kitaip negalime pavadinti – tai buvo sausumos jachta. Tai – Italdesign Columbus – beveik 6 metrų ilgio minivenas, sukurtas kaip prabangiausias įmanomas būdas keliauti keliais. Kristupo Kolumbo vardu pavadintas automobilis buvo skirtas Amerikos žemyno atradimo penkių šimtų metų jubiliejui paminėti.
Išoriškai Italdesign Columbus neprimena jokio to meto automobilio. Tai yra dviejų denių mašina, kurioje vairuotojas ir du keleiviai turėtų sėdėti aukščiau už pagrindinį automobilio saloną. Šį prabangios jachtos įspūdį stiprina ir nematyta šoninių langų konfigūracija, trumpa nosis ir didžiulis priekinis stiklas. Ir egzotiškos medžiagos – nors Columbus stovi ant plieninės platformos, jo kėbulas yra pagamintas iš anglies pluošto.
Viršutinio Italdesign Columbus denio centre įrengta vairuotojo vieta pasižymi puikiais apžvalgos kampais, o po kapitono tilteliu liko vietos ir vienai iš pagrindinių Columbus žvaigždžių – 5 litrų BMW V12 varikliui, išvystančiam 224 kW galią (300 AG). Taigi, Columbus yra itališkas anglies pluošto automobilis su V12 varikliu viduryje ir šis receptas jums turėtų būti pažįstamas.
Tas variklis per automatinę transmisiją suka visus keturis Columbus ratus. Be to, galiniai automobilio ratai yra vairuojami – prie mažesnių greičių jie gali pasisukti 15 laipsnių kampu, taip stipriai pagerindami šiaip jau ilgo ir plataus (2,2 m) miniveno manevringumą.
Dėl 2 metrų aukščio ribą peržengusio kėbulo, Columbus turi juokingai dideles priekines dureles. Tuo tarpu galinės miniveno durelės yra dviejų dalių – pagrindinė yra atidaroma įprastai, o viršutinė kyla tiesiai aukštyn. Bet pakalbėkime apie Columbus saloną, kuris yra labai prabangus ir patogus.
Italdesign Columbus yra septynvietis, nors jo kūrėjai teigė, kad jo saloną galima paversti ir devynviečiu, ir krovininiu. Columbus sėdynės turi integruotas galvos atramas ir saugos diržus. Jos sukiojasi į šalis, leisdamos keleiviams bendrauti ir žvalgytis pro didžiulius automobilio langus. Columbus turi pažangią oro kondicionavimo sistemą, bet norėdami pakvėpuoti grynu oru žmonės galėtų tiesiog atsidaryti didžiulį stoglangį.
Kaip ir sėdynės, stoglangis yra valdomas elektra – to tikriausiai ir tikėtumėtės tokiame prabangiame automobilyje. Net ir tais 1992 metais Italdesign sugalvojo, kaip visiems 6 Columbus keleiviams suteikti TV monitorius, per kuriuos galima stebėti iš VHS kasetės grojamus filmus. O ir šviesolaidinis apšvietimas salone tiems laikams buvo labai prabangus sprendimas.
Žinoma, Italdesign Columbus niekada nebuvo numatytas masinei gamybai. Tai – tik koncepcija, ateities vizija. Ir iš tikrųjų prabangių didelių keleivinių automobilių tikrai buvo, net jei savo dizainu jie nebuvo tokie drąsūs kaip Columbus.