Fiat 850, gamintas 1964-1973 metais, buvo molis didžiausio Italijos automobilių gamintojo rankose. Šis mažas automobilis įgijo tiek daug skirtingų formų – pagal pirkėjų norus buvo pristatytos ir miesto automobilio, ir kupė, ir furgono, ir keleivinio autobusiuko. Viena iš populiaresnių Fiat 850 versijų buvo Spider – gražuolis kabrioletas, kuris patiko ir JAV jaunimui. Tik su laiku Fiat turėjo išspręsti problemą – kuo pakeisti 850 Spider?

Fiat 850 Spider. (Charles01, Wikimedia(CC BY-SA 4.0)

Problema kilo septintojo dešimtmečio pabaigoje, kai Fiat 850 Spider dar buvo visai naujas sportinis kabrioletas.  Tuomet automobilių pramonėje pasklido gandai, kad JAV ketina griežtinti automobilių saugumo standartus. Nauji reikalavimai, įtraukę keleivių apsaugą apsivertimo metu, iš esmės būtų palaidoję klasikinius kabrioletus. Fiat 850 Spider buvo labai lengvas, bet kartu ir labai gležnas automobilis – apsivertęs jis susiplodavo kaip blynas, negailėdamas savo keleivių galvų.

Jei pažvelgsite į visus 20 amžiaus vidurio kabrioletus, pastebėsite, kad jie neturi jokios saugumo konstrukcijos. Apsivertus galėjo išgelbėti tik priekinio stiklo rėmas, kuris tradiciškai buvo labai plonas ir tikrai per silpnas visam automobilio svoriui atlaikyti. Mercedes-Benz W 113 Pagoda, gaminta 1963-1971 metais, buvo pirmasis sportinis kabrioletas su gerai apgalvotu saugumu, tačiau ir jis apsivertimo atveju keleivius saugojo tik tada, kai turėjo kietą stogą. Pagoda, beje, netapo pavyzdžiu kitiems automobilių gamintojams – Fiat 850 Spider tikrai nebuvo sukurtas galvojant apie saugumą.

Taigi, naujos taisyklės iš esmės būtų ištrynusios klasikinius kabrioletus iš visų JAV rinkoje veikiančių gamintojų katalogų. Ir Fiat norėjo tam pasiruošti, todėl kreipėsi į Bertone dizaino namus, kurie ir buvo sukūrę Fiat 850 Spider dizainą.

Autobianchi A112 su A112 Runabout beveik neturėjo nieko bendro. (Ralf Roletschek, Wikimedia)

850 Spider dizainą kūrė Giorgetto Giugiaro, o štai naujasis modelis buvo patikėtas Marcello Gandini, kuris tuo metu buvo tikrų tikriausia žvaigždė automobilių pasaulyje – juk jis buvo 1966 metais pasirodžiusio Lamborghini Miura autorius! Koncepcinio automobilio vardo broliu tapo Autobianchi A112 – tuo metu visai naujas mažas ir pigus automobilis.

Autobianchi – tai 1955 metais Bianchi, Pirelli ir Fiat suformuotas automobilių gamintojas. Šiam projektui A112 pasirinktas dėl kelių priežasčių. Visų pirma, Autobianchi buvo matomas kaip sportiškų mažų automobilių gamintojas, todėl modernus kabrioletas, atrodo, jam puikiai tiko. Antra, naujas konceptas turėjo padėti populiarinti šią sunkiai nuo žemės atsiplėšusią markę. Ir tai tikrai buvo labiau jau marketingo triukas, nes Gandini sukurtas koncepcinis modelis su Autobianchi A112 neturėjo praktiškai nieko bendro.

Marcello Gandini prie Autobianchi A112 Runabout. (Wikimedia)

Marcello Gandini į naująjį konceptinį modelį sudėjo visus gražiausius savo stiliaus bruožus ir taip 1969-ųjų Turino automobilių parodoje pasirodė Autobianchi A112 Runabout – dvivietis sportinis roudsteris be jokio stogo, durelių ir galinio vaizdo veidrodėlių. Tai buvo išties radikalus automobilis, sukurtas įkvėpimo semiantis iš lenktyninių katerių.

Autobianchi A112 Runabout buvo sukurtas kaip vasariškas, sportinius katerius primenantis sportinis automobilis. (Wikimedia)

Autobianchi A112 Runabout viduryje slėpėsi keturių cilindrų 1,1 litro variklis (paimtas ne iš A112) , per keturių laipsnių mechaninę pavarų dėžę sukantis galinius ratus. Tokia konfigūracija, nors ir buvo gerokai kuklesnė, atkeliavo tiesiai iš Lamborghini Miura superautomobilio. Nepaisant to, kad priekyje nebuvo nieko (nei variklio, nei bagažinės), A112 Runabout turėjo pakankamai ilgą nosį su iškiliomis ratų arkomis. Tą nosį ir saloną skyrė tik visai mažas stiklas, kuris iš esmės atliko tik vėjo deflektorio vaidmenį.

Mažytis priekinis stiklas ir prie stilizuoto saugos lanko įkurdinti žibintai. (Andrea Volpato, Wikimedia(CC BY-SA 2.0)

Kaip ir buvo suplanuota iš anksto, A112 Runabout turėjo didelį saugos lanką, kuris apsivertimo atveju turėjo apsaugoti žmonių galvas. Gandini sugalvojo prie šio lanko sumontuoti ir automobilio žibintus. Kažin, ar tai buvo praktiškiausias sprendimas, tačiau tai dar labiau pagyvino tą sportinio katerio iliuziją. Jūrinė tema tęsėsi ir automobilio salone – net ir centre sumontuotas spidometras iš esmės buvo perimtas iš katerių, kurių greitis matuojamas mazgais.

Degalų bakas buvo gale, variklis – viduryje. Visas A112 Runabout galas taip pat buvo sukurtas žoūrint į katerius. (Andrea Volpato, Wikimedia(CC BY-SA 2.0)

Autobianchi A112 Runabout tapo tikru hitu. Žmonės apžiūrinėjo koncepcinį automobilį ir grožėjosi talentingojo Gandini sukurtomis linijomis. Tai buvo išties gražus automobilis, pristatęs modernią dizaino kalbą ir išspręndęs tą skaudų kabrioletų saugumo klausimą. Visi suprato, kad A112 Runabout nebus gaminamas, tačiau Fiat šio dizaino nepamiršo.

Autobianchi A112 Runabout bruožai buvo išsaugoti kitiems automobiliams. (Andrea Volpato, Wikimedia(CC BY-SA 2.0)

1971 metais, praėjus dviem metams po A112 Runabout pasirodymo, Fiat vadovas ir pagrindinis akcininkas Gianni Agnelli patvirtino koncepcijos dizainą naujam sportiniam automobiliui. Taip buvo sukurtas Fiat X1/9 – tiesioginis A112 Runabout pasekėjas.

Fiat X1/9 – tiesioginis Autobianchi A112 Runabout pasekėjas. (Alf van Beem, Wikimedia)

1971-ųjų De Tomaso 1600 Spider koncepcija taip pat buvo sukurta įkvėpimo semiantis iš A112 Runabout, o ir legendinė Lancia Stratos, dar vienas Gandini kūrinys, turėjo šio automobilio bruožų.

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia