Citroën markė kadaise buvo garsi savo inovacijomis ir drąsa. Kompanija nebijojo būti pirmoji, todėl su kiekvienu nauju modeliu stengėsi pristatyti ką nors visiškai naujo. Kai kurie iš šių sprendimų pasiteisino, kiti – buvo pastumti į šalį. Dažnas markės gerbėjas mano, kad Citroën prarado tą kadaise turėtą charakterį, tačiau galbūt metas prie jo sugrįžti? Koncepcija 19_19 rodo, kad Citroën ruošiasi tai padaryti.
Apie kokią drąsą kalbame? Citroën DS yra vienas iš pažangiausių visų laikų automobilių. Kai kiti gamintojai į priekį judėjo po žingsnelį, Citroën nusprendė atlikti šuolį. Ir tai tebuvo pradžia – vėliau Citroën eksperimentavo visur – pristatė vairą su nejudančia centrine dalimi, iki tol nematytą būgninį spidometrą, įmantrią vairo stiprintuvo sistemą ir daug kitų inovacijų. Gegužę Citroën pristatė naują radikalų koncepcinį automobilį 19_19. Jo dizainas yra toks futuristiškas ir drastiškas, kad galite neabejoti – šis elektromobilis serijinės gamybos modeliu netaps. Tačiau Citroën vieną jo dizaino elementą nori išsaugoti – ratus.
Citroën 19_19 – tai žvilgsnis į ateitį. Tai – elektromobilis su 100 kWh baterijomis, keturiais varomais ratais (kiekviena ašis turi savo variklį), 340 kW galia ir 800 Nm sukimo momentu. Tai nėra sportinis automobilis, tačiau 100 km/h pasiekia per mažiau nei 5 sekundes. Iš tikrųjų, Citroën 19_19 būtų skirtas aktyviems, daug keliaujantiems žmonėms. Tai – universalus ateities automobilis, kuris galėtų retkarčiais važiuoti ir be vairuotojo įsikišimo, o kartais taptų bekele riedančiu nuotykių automobiliu.
Citroën 19_19 dizainas atrodo išties įspūdingai – jis yra artimesnis mėnuleigiams iš fantastinių filmų nei šiandieniniams kasdieniniams automobiliams. Kėbulas su didžiuliais langais tarsi kabo tarp įspūdingo dydžio ratų. Citroën teigia, kad 19_19 vidus yra įrengtas itin prabangiai ir patogiai – įkvėpimo semtasi iš jaukių namų svetainės.
Koncepcinis elektromobilis turi ilgus, vientisus, per visą automobilio plotį išsitiesusius žibintus. Citroën 19_19 atrodo išties įspūdingai, tačiau tai yra važiuojantis automobilis – žurnalistams netgi buvo leista juo pasivažinėti. Tačiau, kaip su tokiais drastiškais koncepciniais automobiliais nutinka nuolat, 19_19 gamyklos konvejerių nematys. Kita vertus, galbūt kai kurios detalės galėtų būti perkeltos į masinės gamybos automobilius?
Citroën atskleidė, kad didžioji šio automobilio dalis buvo kuriama galvojant apie 2030-uosius. Iki to laiko pasikeis viskas ir apie šią koncepciją būsime pamiršę. Na, apie didžiąją jo dalį – Citroën galvoja šiuos įspūdingus ratus rinkai pristatyti anksčiau.
Citroën 19_19 dėvi 30 colių ratlankius su 255/30 padangomis. Ratų dizainą specialiai šiai koncepcijai sukūrė Goodyear. Ratų dizainui buvo keliami aiškūs tikslai – automobilis turi atrodyti tarsi kapsulė, riedanti ant keturių visiškai nepriklausomų rutulių. Tokį įspūdį sustiprina ir padangas dengiantys sparnai. Goodyear taip pat pasistengė, kad nesimatytų ribos tarp padangos ir ratlankio – guma dengia metalinę ratlankio atbrailą, o šią sąsają maskuoja ir pasirinkta spalvų gama. Šis sprendimas, beje, padeda sumažinti ir padangų keliamą triukšmą.
Juodai-mėlynų ratlankių centrinė dalis su Citroën logotipu nesisuka – ji visada išlieka tokioje pačioje orientacijoje, kaip Rolls-Royce ratlankių ar kai kurių Citroën vairų atveju. Citroën ir Goodyear akivaizdžiai skyrė nemažai laiko šiems ratams, tačiau kam? Juk panašią iliuziją buvo galima sukurti ir pigiau, turint omenyje, kad tai – tik vienintelis prototipas.
Iš tikrųjų, kaip atskleidė Autocar.co.uk, Citroën svarsto šių ratų pagrindu sukurti naujos kartos ratus savo modeliams. Milžiniški 30 colių ratlankiai atrodo kaip prasta idėja? Iš tikrųjų, tai yra net labai gera idėja – dideli ratai turi daugybė pranašumų:
- dideli ratai leidžia padidinti automobilio prošvaistą per daug nemodifikuojant važiuoklės;
- tokio dydžio ratlankiuose patogiai telpa elektros varikliai;
- siauros padangos yra aerodinamiškesnės;
- tai galėtų būti naujas dizaino elementas, labai traukiantis dėmesį ir leidžiantis pereiti prie visiškai kitokios automobilio formos.
Aišku, yra ir trūkumų – automobilis su didesniais ratais įprastai nėra toks patogus. Citroën tai suvokia – kompanijos įvaizdis buvo sukurtas apie markės automobilių komfortą. Būtent todėl ir buvo pasitelkti Goodyear inžinieriai, kurie užtikrino, kad didesni ratai nepakenks važiavimo kokybei.
Kada galėtume išvysti tokius ratlankius ant masinės gamybos modelių? Sunku pasakyti, tačiau greičiausiai pirmiausia pasirodys šiek tiek mažesni, bet vis tiek labai aukšti ir siauri ratai. Xavieras Peugeotas, Citroën gamybos vadovas, žurnalistams sakė – „Ateinantiems metams mums reikia naujų siluetų“. Panašu, kad tai bus nauji didžiuliai ratai.
Taip pat skaitykite:
Kokias inovacijas pristatė Citroën SM?;
Citroën CX turėjo labai neįprastą prietaisų skydelį su būgininiu spidometru;
Kodėl beveik visi šiuolaikiniai automobiliai turi plokščias arkų briaunas?
Kodėl Citroën DS vairas turėjo tik vieną stipiną?
Kodėl Citroën C4 vairo vidurinė dalis nesisukiojo kartu su išorine?
Mercedes-Benz NAFA – moderniųjų mažųjų miesto automobilių pirmtakas;
Ferrari Pinin – vienas elegantiškiausių visų laikų limuzinų, kuris taip ir nebuvo gaminamas;
Porsche C88 – tikriausiai pigiausias Porsche automobilis;
Yamaha OX99-11 – Formulės 1 įkvėptas superautomobilis;
Škoda 110 Super Sport priminė mini superautomobilį.