Dakaro ralis vyksta nuo 1979 metų – jis turi labai ilgą ir gilią istoriją, per kurią buvo sukurta ne viena sporto legenda. Technologijos sensta, nauji automobiliai yra greitesni už senuosius, o ir besikeičiantys standartai stumia legendas į praeitį. Kol galiausiai buvo nuspręsta legendinius automobilius sugrąžinti – 2021-ųjų Dakaro ralyje debiutuoja Dakar Classic kategorija.
Tik patys ištikimiausi Dakaro ralio gerbėjai prisimins 1991-aisiais bei 1994-1996 metais triumfavusį Citroën ZX. Pats faktas, kad kuklusis Volkswagen Iltis irgi gali vadintis Dakaro ralio čempionu, irgi bus žinomas ne visiems. O štai Mitsubishi Pajero Evolution buvo tikrai dominuojantis automobilis, kurio, tikriausiai, net nespėjote pamiršti. O ką jau kalbėti apie Peugeot pagamintus čempionus 205 T16 ir 405 T16 ar daugybę ne tokių garsių Dakaro ralio taip ir nelaimėjusių automobilių.
Tai buvo įspūdingos mašinos. Tik, žinoma, su šiuolaikine technika jos jau niekaip negalėtų varžytis. Ir tai yra normalu, tačiau istorinių automobilių lenktynės visada sutraukia minias žiūrovų. Ir būtent dėl to nuspręsta 2021-ųjų Dakaro ralį praturtinti nauja klase – Dakar Classic.
Dakar Classic kategorijai priklausys istoriniai automobiliai ir sunkvežimiai, pagaminti iki 2000-ųjų metų arba visai naujos mašinos, pagamintos pagal 20 amžiaus pabaigos specifikacijas. Įsivaizduokite senesnius Mitsubishi Pajero Evolution, Range Rover V8, Buggy Sunhill ir panašius anų laikų automobilius, besivaržančius šių dienų Dakare.
Tiesa, varžysis jie tik tarpusavyje. Nors Dakar Classic dalyviai su šiuolaikinėmis mašinomis dalinsis tuo pačiu bivuaku, jie važiuos lygiagrečia trasa, labiau tinkančia senai technikai. Leisti naujiems ir seniems automobiliams lenktyniauti ta pačia trasa būtų tiesiog neprotinga, nes greičių skirtumas yra tiesiog per didelis, o ir saugumo technologijos per porą dešimtmečių šuoliais pajudėjo pirmyn.
Kopos šioje trasoje bus retos, nors organizatoriai žada ir lakaus smėlio atkarpų, kurios turėtų nejuokais išgąsdinti dviem ratais varomus dalyvius. Inauguraciniam Dakar Classic maratonui organizatoriai sukūrė 12 200-300 km ilgio etapų trasą. VIetomis modernių ir istorinių automobilių trasos yra persipynusios, todėl seni visureigiai bent trumpam dalinsis tuo pačiu keliu su moderniais. Tik, aišku, lenktynės vyks pagal visiškai kitokias taisykles.
Kai įprasti Dakaro automobiliai stengsis vienas kitą aplenkti, Dakar Classic dalyviai su laiku nelenktyniaus. Kaip ir kituose istorinių mašinų raliuose, šie senoviniai automobiliai turės laikytis nustatyto vidutinio greičio, kuris bus apskaičiuojamas pagal trasos sudėtingumą. Organizatoriai pabrėžia, kad Dakar Classic dalyviai lenktyniaus ne prieš laikrodį, o su laikrodžiu rankoje. Ir taip yra dėl to, kad ši technika nėra tokia tvirta, o ir techniniai skirtumai tarp senų devintojo ir dešimtojo dešimtmečių automobilių yra tiesiog per dideli.
Norėdami paskatinti istorinės technikos dalyvavimą, organizatoriai jai nustatė žemesnį starto mokestį. Tikimasi, kad šioje klasėje ateityje varžysis 20-30 dalyvių – į debiutines lenktynes užsiregistravo 26 ekipažai. Dalyvių sąraše – Volkswagen, Toyota, Peugeot, Mitsubishi, Land-Rover, Nissan, Renault Trucks, MAN ir daug kitų garsių vardu. Bus bandoma atkurti ir tą ankstesnio Dakaro ralio atmosferą – po septintojo etapo Dakar Classic dalyviai ilsėsis pagal senuosius standartus įrengtame bivuake Sakakoje.
Visiškai atkurti senojo Dakaro nepavyks – juk anksčiau Dakaro ralis vyko Afrikoje ir tik 2009 metais persikėlė į Pietų Ameriką. 2020 metais Dakaro ralis kraustėsi dar kartą ir dabar vyksta Saudo Arabijoje.
Naujų kategorijų įvedimas yra skirtas padidinti į renginį nukreiptų akių skaičiui. Ir tam, kad šis nuotykis būtų prieinamas didesniam ratuoto sporto mėgėjų ratui – būtent dėl to kadaise į Dakaro ralį buvo keturračių kategorijos ATV ir SxS.