Tesla Model S yra labai populiarus elektromobilis. 100 kWh baterija, žinoma, yra viena iš priežasčių, kodėl jis yra toks geidžiamas – tiek energijos šiam automobiliui pakanka daugiau nei 600 km nuvažiuoti. O kas jei Model S būtų dyzelinis? Kokio dydžio degalų baką jis turėtų?

2021-ųjų Tesla Model S. (Gamintojo nuotrauka)

Taip, Nodum.lt žino, kad tai – juokingas ir iš esmės bereikšmis klausimas. Bet nežiūrėkite į viską taip rimtai. Kita vertus, tai bus puiki proga šį bei tą išmokti apie dyzelino saugomą energiją bei efektyvumo skirtumą tarp dyzelinių ir elektrinių automobilių. Tai kokį dyzelino baką turėtų Model S? Į šį klausimą galima atsakyti keliais būdais.

Pagal automobilio dydį

Įsivaizduokime, kad Tesla Model S nuo pat pradžių buvo kuriamas kaip dyzelinis automobilis. Žinoma, jis atrodytų šiek tiek kitaip ir pasižymėtų drastiškai kitokia konstrukcija, bet, tarkim, išlaikytų tuos pačius išmatavimus.

Model S ilgis – 4,98 metrai. Tai yra didelis automobilis, kuris turi atlikti įvairias užduotis, todėl jam reikėtų didelio degalų bako. Volkswagen Arteon yra maždaug 12 cm trumpesnis ir turi 66 l. degalų baką. 2020-ųjų Audi A7 yra vos centimetru trumpesnis už Model S ir turi 63 l degalų baką. Panašius rodiklius rastume ir kitų gamintojų automobiliuose, todėl dyzelinis Model S tikriausiai turėtų 60-70 litrų talpos baką.

Audi A7 yra panašaus dydžio į Model S. (Gamintojo nuotrauka)

70 litrų dyzelino sveria apie 60 kg. Tiesa, atkreipkite dėmesį, kad paminėjome tik degalų svorį – dar sveria ir bakas, degalų siurblys, filtras, linijos ir taip toliau. 100 kWh baterijos sveria apie 625 kg. Visas 2021-ųjų Model S sveria kiek daugiau nei dvi tonas.

Pagal nuvažiuojamą atstumą

Tesla Model S Long Range tarp įkrovimų gali nuvažiuoti 663 km (gamintojo pateikiami duomenys). Tai – puikus rezultatas elektromobiliui ir vienas iš didžiųjų Tesla privalumų. Kokio dyzelino bako reikėtų, kad prilygtume tam rodikliui?

Tesla Model S yra tikrai tinkamas ilgoms kelionėms. (Gamintojo nuotrauka)

Greitesnis dyzelinis automobilis su V6 varikliu realistiškai pasižymi 6-8 litrų degalų sąnaudomis 100 km. Tiesa, net ir galingas dyzelinis automobilis nė iš tolo neprilygs Model S Long Range akceleracijai (3,2 s iki 100 km/val.), bet šiuo atveju mums svarbesnis nuvažiuojamas atstumas.

Model S turėtų turėti maždaug 46,4 l dyzelino baką, kad tuos pačius 663 km įveiktų su vidutinėmis 7 l/100 km degalų sąnaudomis. Jei pavyktų pasiekti 6 l/100 km degalų sąnaudas, bakas susitrauktų iki 39,78 l, o prie 5 l/100 km (kas yra pasiekiama, jei dažniau važinėjama greitkeliais) Model S pakaktų vos 33,15 l talpos degalų bako.

Pagal saugomą energiją

Baterijos ir degalai tėra skirtingi būdai energijai saugoti. Vaizdžiai tariant, dyzelinas yra tokia skysta baterija, kurios energijos elektriniai varikliai negali suvirškinti. Tai reiškia, kad ir dyzelino energinę vertę galima išreikšti tokia forma, kurią būtų galima palyginti su baterijų talpa.

Tesla Model S Plaid platforma. Centre tarp ašių – didelė baterija. (Gamintojo nuotrauka)

Tai vadinama energijos tankiu – kiek kilovatvalandžių slypi viename dyzelino litre. Dyzelino energijos tankis – 10,7 kWh/l. Tai reiškia, kad 100 kWh baterija ir 9,35 litrų dyzelino bakas turi tiek pat energijos. Jau minėtas Audi A7 turi 63 litrų dyzelino baką, todėl gali saugoti 6,7 kartus daugiau energijos nei Tesla Model S.

Tačiau 100 kWh baterija elektromobilių pasaulyje yra laikoma didele, o 10 litrų dyzelino bakas būtų tiesiog nepakenčiamai mažas. Tai gerai iliustruoja, kaip taupiai elektromobiliai naudoja savo energijos resursus – rinkoje nėra tik vidaus degimo varikliu varomo automobilio, kuris su 9,35 litrais įveiktų 663 km. Tiesą sakant, jei Model S būtų dyzelinis, su tais 10 litrų jis ne visada nuvažiuotų ir 200 km. Ir taip yra tik dėl to, kad vidaus degimo varikliai didelę dalį energijos (tai yra, degalų) iššvaisto kaip karštį. 

Apibendrinimui

Tai, ką išmokome su šiuo straipsniu?

  • Tesla Model S dydžio dyzelinis automobilis įprastai turėtų 60-70 litrų degalų baką, su kuriuo greičiausiai nuvažiuotų toliau nei su 100 kWh baterija. Be to, toks automobilis būtų keliais šimtais kilogramų lengvesnis, o jo bakas būtų visiškai užpildomas per kelias minutes.
  • Jei sudyzelintas Model S norėtų išlaikyti galimybę tarp degalinių įveikti 663 km, jam pakaktų 33-47 l degalų bako. Tačiau toks automobilis nebūtų toks greitas, nors ir būtų lengvesnis.
  • 100 kWh baterija prilygsta mažiau nei 10 litrų dyzelino. Tesla Model S Long Range su tiek nuvažiuoja daugiau nei 600 km, dyzelinis automobilis nuvažiuotų gal 200. Elektromobiliai tiesiog žymiai efektyviau naudoja turimus energijos resursus.

Tai nėra kirtis elektromobiliams ar dyzeliniams automobiliams. Šio straipsnio rašymo metu, 2021-aisiais, vidaus degimo varikliai dar nėra praradę visų savo funkcijų mūsų transporto sistemose. Tačiau neįmanoma paneigti fakto, kad Tesla Model S ar kiti elektromobiliai sunaudoja labai mažai energijos, net jei ji ir saugoma didelėse ir sunkiose baterijose.

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia