Ateityje gatvėmis važinės elektriniai sunkvežimiai. Tiesą sakant, kai kuriuose miestuose jie jau dirba, nors daug ką vis dar gąsdina ribotas nuvažiuojamas atstumas. Tai galbūt reikėtų pradėti nuo ugniagesių sunkvežimių? Štai ką siūlo garsus Austrijos ugniagesių technikos gamintojas Rosenbauer.

Miesto ugniagesių brigadų sunkvežimiai įprastai ilgais atstumais nevažinėja. Jie taip pat įprastai važinėja pakankamai retai – kai kurių miestelių ugniagesių mašinos nejudinamos stovi kelias dienas ar savaites. Elektrines transporto priemones prižiūrėti šiek tiek lengviau, todėl miesto ugniagesių sunkvežimiai jau dabar galėtų būti elektriniai.

Tiesa, ne visi. Dabartinės technologijos tikrai neleistų visiškai atsisakyti dyzelinių sunkvežimių. Jei vienas po kito kiltų keli gaisrai, elektriniai sunkvežimiai negalėtų reaguoti pakankamai greitai, nes jiems reikėtų laiko įsikrauti. Tačiau Rosenbauer mano, kad šių problemų įmanoma išvengti.

Rosenbauer Concept Fire Truck

Rosenbauer Concept Fire Truck (CFT) – tai elektrinis ugniagesių mašinos konceptas. Šis kompaktiškas sunkvežimis buvo sukurtas tik kaip ankstyva koncepcija, tačiau vėliau buvo pasiūlytas Kalifornijos ugniagesiams. Tiesa, vėliau buvo atmestas dėl per didelės kainos – vienas toks sunkvežimis JAV kainuotų 1,1 milijoną dolerių (įskaitant pristatymą ir sertifikatus). Tačiau gamintojas kol kas apie masinę gamybą ir nesvajojo.

Rosenbauer Concept Fire Truck yra ateities ugniagesių sunkvežimio koncepcija. (Gamintojo nuotrauka)

Rosenbauer CFT ilgis – 7,6, plotis – vos 2,35, aukštis – 3,07 m. Tiesa, aukštis priklauso nuo važiuoklės nustatymų, nes šis sunkvežimis turi reguliuojamą prošvaistą – atstumas nuo žemiausio taško iki žemės gali būti 250-350 mm. Tai suteikia daug privalumų.

Visų pirma, žemiau nuleistas CFT yra stabilesnis, todėl geriau įveikia posūkius. Būdamas arčiau žemės jis taip pat yra lengviau prieinamas įvykio vietoje – iš jo lengviau iškrauti įrankius. Tuo tarpu pakeltas aukščiau jis geriau įveiks įvairias ugniagesių kelyje pasitaikančias kliūtis.

Reguliuojamo aukščio važiuoklė leidžia lengviau įlipti į vidų ir iškrauti reikalingus įrankius. (Gamintojo nuotrauka)

Rosenbauer CFT kabinoje telpa 8 ugniagesiai su įranga (1+8). Jei CFT būtų parduodamas, pirkėjas galėtų kartu įsigyti ir 750 kg pavežti galintį vikšrinį robotą, kuris padėtų gesinant gaisrus. Krovinių skyrių taip pat galima pritaikyti pagal pirkėjo pageidavimus, tačiau įprastai čia būtų 1200 litrų vandens talpa bei 10 ir 40 barų siurbliai. Darbą palengvina ir galingas LED apšvietimas.

Tuščias CFT sveria 10,5 tonas, maksimalus leistinas svoris – 17,6 tonos. Gamintojas teigia, kad CFT gali pasigirti idealiu svorio pasiskirstymu (po 50 % svorio tenka kiekvienai ašiai) ir itin žemu svorio centru.

CFT gali būti pritaikytas įvairiems darbams – viduje gali būti sumontuota didesnė vandens ar putų cisterna, papildoma gelbėjimo įranga ar kiti moduliai. (Gamintojo nuotrauka)

Beje, tikriausiai pastebėjote, kad CFT prototipas nėra raudonas – jis yra nudažytas žalia, juoda ir balta spalvomis. Taip yra būtent dėl to, kad gamintojas nenori, jog CFT būtų palaikytas tikru ugniagesių sunkvežimiu. Kartu taip pabrėžiama atskirtis nuo senųjų technologijų.

Tik 30 km?!

Vienu įkrovimu 350 kW galios Rosenbauer CFT įveikia tik 30 kilometrų. Mažai? Taip, tačiau gamintojas teigia, kad įprastai miesto ugniagesių brigadoms tokio atstumo pakanka dienai. Be to, CFT turi ir dyzelinį generatorių, kuris naudoja įprastą mažą automobilinį variklį. Taigi, šis ugniagesių sunkvežimis galėtų nuvažiuoti žymiai daugiau nei leidžia jo baterijos.

Rosenbauer CFT galia siekia 350 kW, tačiau vien elektra jis gali nuvažiuoti tik 30 km. (Gamintojo nuotrauka)

Tas dyzelinis generatorius praverstų ir dirbant įvykio vietoje – jis galėtų suteikti energijos siurbliams ir mobiliai vadavietei. Be to, CFT yra labai manevringas ir pravažus. Jis yra varomas ir vairuojamas visais ratais, todėl gali apsisukti vos 12 metrų pločio erdvėje. Jei būtų vairuojamas tik priekiniais ratais, CFT vis tiek galėtų apsisukti 15 metrų pločio erdvėje.

Rosenbauer taip pat pasirūpino, kad CFT būtų saugus. Sunkvežimis visą laiką stebi savo aplinką ir informuoja vairuotoją apie kelyje esančias kliūtis. Tai daroma garsu ir sėdynės vibracija.

Rosenbauer CFT pasižymi neprilygstamu manevringumu, nes yra siauras, turi itin žemą svorio centrą ir puikų idealų pasiskirstymą. (Gamintojo nuotrauka)

Mobili vadavietė

Rosenbauer CFT iš tiesų yra ateities ugniagesių sunkvežimis. Jis turi Wi-Fi modulį, kuris leidžia iš vidaus valdyti minėtą vikšrinį robotą arba aplinką žvalgantį droną. Kartu iš vidaus galima valdyti ir visos komandos darbą, rinkti papildomą informaciją ir ją pateikti įvykio vietoje dirbantiems žmonėms. Tam CFT gali turėti ir išorinius ekranus.

Rosenbauer mano, kad CFT galėtų tapti naujos kartos ugniagesių mašina. Tai būtų ir aktyviai gaisrus gesinantis automobilis, ir gelbėjimo tarnybų sunkvežimis, ir mobili vadavietė. CFT yra specialiai miestui pritaikytas sprendimas, kuris leistų sumažinti ugniagesių technikos priežiūros kaštus, CO2 emisijas ir akustinę taršą ne tarnybos metu (skubant į įvykio vietą vis tiek tektų įjungti sirenas).

CFT apsilankymas Norvegijoje.

Ar CFT taps realybe?

Rosenbauer CFT yra visiškai veikiantis prototipas, tačiau šis modelis realiai naudojama ugniagesių mašina netaps. Jo pagrindu jau kuriamas patobulintas prototipas, kuris bus išbandomas realiomis sąlygomis Berlyne. Na, o tuomet bus galima tirti rinkos sąlygas ir išsiaiškinti, ar elektrinis ugniagesių sunkvežimis turėtų pirkėjų.

Tiesą sakant, greičiausiai dabar CFT yra per brangus. 1,1 milijonas dolerių už sunkvežimį yra dideli pinigai. Juolab, kad niekas nesiskundžia dėl dabartinių ugniagesių technikos emisijų – juk tie sunkvežimiai pirmiausia turi būti patikimi, greiti ir pajėgūs, ekologiškumas lieka kažkur svarbių savybių sąrašo pabaigoje. Tačiau galbūt keletą pirkėjų toks sunkvežimis ir sulauktų, kas dabar gali žinoti. Nuo pasirodymo 2016 metais juo domėjosi ne tik JAV, bet ir Europos šalių ugniagesiai.

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia