Jochenas Rindtas buvo Vokietijoje gimęs, bet Austrijai atstovavęs lenktynininkas. Talentingas vairuotojas turi ir vieną Formulės 1 čempiono titulą. Tiesa, jis jo niekada nematė, nes jį gavo po mirties.

Rindtas gimė 1942 metais Vokietijoje. Lenktyniauti jis pradėjo būdamas 19 metų amžiaus. Iš pradžių jis vairavo įprastus lenktyninius automobilius, tačiau netrukus, jau 1963 metais, persėdo į vienviečius atvirus bolidus. Jis neblogai pasirodė Fomulės Junior ir Formulės 2 lenktynėse, todėl jau 1964 metais debiutavo kaip Formulės 1 lenktynininkas.

Tiesa, F1 scenoje Rindtui ne visada sekėsi gerai. 1965 metais jis tapo Cooper komandos vairuotoju, tačiau nei jis, nei komanda nebuvo patenkinti jo rezultatais. 1968 metais Rindtas prisidėjo prie Brabham komandos, o jau kitais metais perėjo į Lotus gretas. Čia jis pagaliau surado tikrai greitą automobilį – 1969 metais jis laimėjo savo pirmąjį Grand Prix. Tiesa, jis pats nebuvo labai patenkintas tuometinėmis F1 taisyklėmis. 

Jochenas Rindtas po 1970-ųjų Nyderlandų Grand Prix. (Evers, Joost, Wikimedia(CC BY-SA 3.0 nl)

Rindtas buvo aršus F1 automobilių saugumo kritikas. Jis kritikavo savo Lotus bolidą kaip nepatikimą ir visiškai nesaugantį savo vairuotojo. Austrijoje Rindtas vedė automobilių sporto naujienoms skirtą televizijos laidą, kurioje ne kartą išsakė viltį, kad Formulė 1 ims skirti daugiau dėmesio ne tik greičiui, bet ir saugumui.

1970 metais Rindtas gavo naują Lotus 72 bolidą, kurį naudojo didžiojoje sezono dalyje. Ši mašina dažnai yra vadinama pirmuoju moderniu F1 automobiliu, nes Lotus 72 turėjo šonuose sumontuotus radiatorius, virš vairuotojo galvos įrengtą oro paėmimo angą, ryškius aerodinaminius komponentus priekyje ir gale. Šis automobilis buvo pranašesnis už savo konkurentus, todėl Rindtas ėmė skinti pergales.

Rindtas už Lotus 72 vairo. (Evers, Joost, Wikimedia(CC BY-SA 3.0 nl)

Rindtas laimėjo penkias iš pirmų aštuonių 1970-ųjų lenktynių. Nors čempionatą sudarė 13 varžybų, tuo metu jau buvo aišku, kad atimti čempiono titulą iš puikiai lenktyniaujančio Rindto bus beveik neįmanoma. Tačiau devintosiose sezono lenktynėse Austrijoje ant aukščiausio nugalėtojų pakylos laiptelio lipo ne Rindtas, o Ferrari lenktynininkas Jacques Bernardas Ickxas – Rindto Lotus buvo kur kas lėtesnis, o galiausiai lenktynių apskritai nebaigė.

Dešimtosios sezono lenktynės vyko Italijoje, Monzos trasoje, garsėjančioje pavojingu greičiu. Siekdama dar labiau padidinti maksimalų savo bolidų greitį, Lotus komanda pašalino jų spoilerius. Vienas iš vairuotojų, Johnas Milesas, teigė, kad be galinio sparno Lotus bolidas buvo labai nestabilus. Galiausiai, per vieną iš treniruočių važiavimų Rindtas patyrė avariją.

Rindtas su Lotus F1 komandos vadovu Colinu Chapmanu – šiuos vyrus siejo ne patys šilčiausi santykiai, nes Rindtas atvirai kritikavo bolidų saugumą. (Evers, Joost, Wikimedia(CC BY-SA 3.0 nl)

Lėkdamas didžiuliu greičiu Rindto bolidas ėmė blaškytis po trasą ir galiausiai rėžėsi į atitvarus. Inercija pastūmė Rindtą pirmyn ir saugos diržai tiesiog perrėžė vyro kaklą. Rindtas nemėgo dėvėti visų saugos diržų, kurie būtų užkirtę kelią šiam kraupiam įvykiui, nes norėjo galimybės greitai iššokti iš bolido, jei šis užsidegtų. Avarija kilo dėl sulūžusių automobilio stabdžių. Šansų nepaliko ir prastas trasos atitvaras.

Lotus komanda iš karto pasitraukė iš lenktynių, jas laimėjo šveicaras Ferrari vairuotojas Gianclaudio Giuseppe Regazzoni. Čempionatas tęsėsi toliau, tačiau Ickxas taškais taip ir napavijo Rindto – jam pritrūko net 5 taškų. Taigi, 1970-ųjų Formulės 1 Čempionu tapo Jochenas Rindtas.

Jochenas Rindtas vienintelį savo Formulės 1 čempiono titulą gavo jau po mirties. Jis, beje, yra vienintelis toks F1 istorijoje. Tiesa, tai nebuvo vienintelis toks didelis pasiekimas Rindto karjeroje – 1965 metais su Ferrari 250LM jis laimėjo ir Le Mano 24 valandų ištvermės lenktynes.

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia