Jei bent kiek domitės automobiliais, žinote, kad Ferrari F50 yra ypatingas. Tai – riboto leidimo labai greitas superautomobilis, turintis artimus ryšius su Formule 1. F50 istorijoje stovi tarp tokių legendų kaip F40 ir Enzo. Tai yra ypatingai vertingas daiktas. Ir kartą JAV FTB pareigūnas tokį automobilį netyčia sudaužė, nes jį reikėjo šiek tiek patraukti.

Tas F50 nepriklausė FTB – jis buvo sulaikytas po vagystės. Automobilių vagysčių būna labai įvairių. Štai Šiaurės Korėja 1974 metais pavogė tūkstantį Volvo automobilių. Tuo tarpu 1988 metais metais Dakaro ralio metu buvo pavogtas pirmaujantis automobilis.

Ferrari F50 yra ypatingai retas – buvo pagaminti tik 349 tokie automobiliai (G.Lanting, Wikimedia (CC BY-SA 4.0)

Ferrari F50 – tai 1995-1997 metais gamintas superautomobilis. Ferrari kartas nuo karto išleidžia tokių riboto tiražo modelių, skirtų lojaliems kompanijos klientams. Tai yra ypatingi kolekciniai automobiliai, sukurti kaip lenktyniniai bolidai bendro naudojimo keliams. Ferrari F50 turi viduryje sumontuotą 4,7 litrų atmosferinį V12 variklį, sukurtą 1990-ųjų F1 bolido jėgainės pagrindu. Jis dainuodamas 8,5 tūkstančių apsisukimų per minutę dažniu išspaudžia 382 kW ir 471 Nm. Anglies pluošto kėbulas, Pininfarina dizainas, nuimamas stogas (targa), 6 laipsnių mechaninė pavarų dėžė, ypatingai žema ir kieta važiuoklė ir vos 1,3 tonų svoris – F50 yra ypatingas. Ferrari pardavė tik 349 F50 vienetus, bet tik todėl, kad nenorėjo parduoti daugiau.

2003 metais Pensilvanijoje, JAV, toks Ferrari F50 buvo pavogtas tiesiai iš atstovybės patalpų. Detektyvai stengėsi atsekti jo pėdsakus, bet F50 tiesiog išnyko. Laimei, jis buvo apdraustas, bet tokio automobilio netektis vis tiek buvo skaudi – juk F50 toks retas! 2008 metais, praėjus net 5 metams po vagystės, JAV Federalinio tyrimų biuro pareigūnai atsitiktinai rado tą F50 Kentukyje. Jis aptiktas sandėlyje, kuris buvo krečiamas dėl visai kitos su narkotikais susijusios bylos. Greičiausiai nelaimingas F50 visus tuos metus stovėjo nejudinamas, bet, deja, kolekciniai superautomobiliai dažnai būtent taip ir gyvena.

Per tuos 5 metus F50 vertė tikrai išaugo, bet atstovybė jo atgauti nebegalėjo, nes draudimo bendrovė už jį jau buvo atsiskaičiusi. Draudikai to F50 labai norėjo, jiems jis ir priklausė, bet FTB nusprendė pasaugoti superautomobilį savo garaže, kol pasibaigs tyrimas. Ir saugojo jį iki 2009 metų, kai, kaip teigiama, F50 ėmė trukdyti kitiems automobiliams ir turėjo būti šiek tiek patrauktas.

Dabar įsivaizduokite save šioje situacijoje. Jūsų garaže yra neįtikėtinai brangus automobilis, kuris jums nepriklauso. Jis šiek tiek trukdo, todėl turi būti patrauktas. Kaip tai atliksite? Galbūt jį atsargiai pastumsite su draugų pagalba, kad nereikėtų net užvesti ilgą laiką stovėjusio ir neprižiūrėto variklio? Gal pakelsite jį ant ratuotų platformų? FTB nusprendė, kad F50 yra tik automobilis ir jį galima patraukti kaip automobilį – savo eiga. Ir tuo pačiu galima apsukti ratą aplink kvartalą.

Ferrari F50 visada buvo labai brangus, bet su laiku jo vertė tik auga. (Calreyn88, Wikimedia (CC BY-SA 4.0)

Istorija nutyli, kaip buvo pasirinktas agentas, kuriam teko garbė vairuoti F50. Bet faktą, kad tai galėjo būti smagus pasivažinėjimas, o ne rimtas darbas, patvirtina ir tai, kad prisėsti keleivio vietoje buvo pakviestas tuo metu ten buvęs teisininkas iš Jungtinių Valstijų teisingumo departamento. Draugelis. Pastarasis vėliau pasakojo, kad išvažiavus iš stovėjimo aikštelės ir pasiekus posūkį galingą Ferrari tiesiog sumėtė. Agentas veltui bandė suvaldyti pasibaidžiusį žirgą. F50 trenkėsi į šaligatvio bortelį ir pirmą savo rimtesnį pasivažinėjimą per 6 metus baigė krūmuose. Avarijoje buvo pažeistas ne tik kėbulas, bet ir anglies pluošto rėmas, pagrindinė superautomobilio konstrukcija. Žala buvo tokia didelė, kad automobilis buvo pripažintas neremontuotinu.

FTB teisinosi, kad niekas be reikalo Ferrari nejudino ir pasilinksminimams jo nenaudojo. Pasak automobilį vairavusio agento, avarija įvyko dėl plikų padangų. Kas dabar pasakys, ar jos buvo plikos, ar agentas tiesiog nepažino slikų, bet tos padangos tikrai buvo senos ir kietos, o vairuotojo dešinė pėda tikriausiai buvo sunki. Draudimo bendrovė norėjo teistis su FTB dėl patirtos žalos, bet FTB pareiškė, kad nėra atsakinga už areštuotų automobilių būklę. Įprastai šis principas reiškia, kad FTB neprivalo apdrausti savo laikomų sulaikytų automobilių. Tačiau šįkart tai reiškė, kad F50 savininkams buvo atiduotas sudaužytas.

Vėliau, jau 2012 metais, tas superautomobilis pasirodė aukcione. Galima numanyti, kad jis buvo suremontuotas – visos tos detalės, įskaitant pagrindinį rėmą, techniškai yra keičiamos. Kai automobilis yra toks vertingas, sunku įsivaizduoti, kad jis būtų nurašytas amžiams.

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia