Išskirtinis dar nebūtinai reiškia, kad gražus. Goliath Pionier nebūtinai yra gražus automobilis, tačiau jis yra toks unikalus, kad atrodo, kad į šį pasaulį jis atriedėjo tiesiai iš kokio animacinio filmo. Kita vertus, tai buvo labai svarbi ir mėgiama mašina.

Trys dideli ratai, medinis sintetine oda aptrauktas kėbulas ir pora vietų laimingiems žmonėms viduje – Goliath Pionier buvo svarbus ir savaip gražus automobilis. (Lothar Spurzem, Wikimedia(CC BY-SA 2.0 de)

Goliath – tai jau seniai nebeegzistuojanti Borgward grupės dalis. Goliath gamino mažus ekonominės klasės automobilius ir sunkvežimius, didelė dalis kurių buvo triračiai. Kompaniją 1928 metais įkūrė verslininkas ir inžinierius Carlas F. W. Borgwardas. Kiek vėliau jis įsigijo ir kitą kompaniją, kuri tapo Borgward grupe, apėmusia ir Goliath markę.

Pirmąjį savo automobilį Borgwardas pristatė dar 1924 metais. Blitzkarren vadintas automobilis buvo ne ką daugiau nei dėžė su trimis ratais, tačiau iki to laiko Borgwardas dirbo šaldytuvų versle, todėl ir kuklusis Blitzkarren buvo nemažas pasiekimas. Blitzkarren buvo stebėtinai populiarus ir jo gamyba truko iki 1927-ųjų. Tuomet Borgwardas įkūrė Goliath Werke Borgward & Co. GmbH. ir nusprendė rimčiau imtis automobilių gamybos.

Goliath Pionier nebuvo greitas automobilis – jis sunkiai įsibėgėdavo iki 60 km/val. (Lothar Spurzem, Wikimedia(CC BY-SA 2.0 de)

Tai buvo sunkūs laikai. Vokietija tik budo po to pralaimėto Pirmojo pasaulinio karo. Šalį kaustė skurdas, tačiau žmonės stengėsi dirbti ir jiems reikėjo įrankių. Borgwardas iš pagrindų perkūrė savo Blitzkarren ir 1921 metais pristatė Goliath Pionier – triratį automobilį, apie kurį čia ir kalbame.

Goliath Pionier yra labai paprastas automobilis. Jo gale yra 0,2 arba 0,25 l dvitaktis variklis, atitinkamai išvystantis 5 arba 7 arklio galias (4 arba 5 kW). Jis per trijų laipsnių transmisiją suka galinius ratus. Labai pasistengęs Pionier galėjo įsibėgėti iki 60 km/val., tačiau realistiškesnis maksimalus greitis siekė tik 50 km/val. Kita vertus, 100 km kelionei tereikėdavo vos 5 litrų benzino. Važiuoklė buvo labai paprasta – kiekvienas ratas gavo po lingę. Automobilis buvo vairuojamas tik priekiniu ratu.

Mažas variklis slėpėsi Pionier gale. Kartais čia būdavo sumontuojamas ir atsarginis ratas. (NoRud, Wikimedia(CC BY-SA 4.0)

Pionier turi tiesiog juokingai paprastą kėbulą – tai yra tik medinis rėmas, aptrauktas sintetine oda. Pirkėjai galėjo rinktis tarp uždaro kupė ir kabrioleto. Viduje tilpo du žmonės. 8 litrų talpos degalų bakas buvo priešais saloną, o variklis – už jo, todėl čia nebuvo vietos bagažui. Pionier turi šiokį-tokį apšvietimą bei valytuvus, todėl jį, priešingai nei kai kuriuos kitus tokio tipo automobilius, buvo galima eksploatuoti ir tamsiuoju paros metu bei lyjant.

Žmonės iš tikrųjų mylėjo Goliath Pionier. Taip, tai buvo labai primityvus automobilis, bet toks jis ir turėjo būti. Tuo metu Vokietijoje lengvus triračius automobilius buvo galima vairuoti ir neturint vairuotojo pažymėjimo. Tokias sąlygas atitiko 0,2 litrų varikliu ginkluotas Pionier – už jį net nereikėjo mokėti mokesčių!

Stipriai modifikuotas Pionier dirbo ir taksi darbą. (Tropenmuseum, Wikimedia(CC BY-SA 3.0)

1931-1934 metais parduota apie 4000 Goliath Pionier automobilių. Per tą laikotarpį Vokietijoje iš viso parduota apie 24500 lengvųjų triračių automobilių, todėl Pionier užėmė tikrai didelę šios rinkos dalį. Paskutiniais metais Pionier šiek tiek keitėsi – jis tapo šiek tiek aptakesniu hečbeku. Tačiau atsigaunant ekonomikai žmonės norėjo geresnių, praktiškesnių mašinų. Todėl Pionier Borgward gamyklose buvo pakeistas keturis ratus turinčiu galingesniu Hansa 400. Kita vertus, Pionier pradėjo visą Goliath triračių sunkvežimių liniją.

Iki šių dienų išliko vos keli Goliath Pionier. Tokie pigūs automobiliai nebuvo saugojami, o medinis rėmas greitai supuvo.

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia