Formulės 1 bolidai neabejotinai yra vienos pažangiausių mašinų automobilių sporte. Stebėti F1 lenktynes yra išties įdomu, tačiau jas filmuoti nėra lengva. Štai ant bolidų esančias kameras nuolat skalauja lietus ir purvas. Kaip jos visada išlieka švarios?

Šiuo metu oficialus Formulės 1 Youtube kanalas skelbia daug vaizdo įrašų iš įdomiausių organizacijos lenktynių. Keliuose iš jų pastebėjome ne kartą matytą vaizdą – kaip vandens lašais pasipuošęs kameros objektyvas per porą akimirkų vėl tampa švarus. Ir tai yra viena iš tų Formulės 1 įdomybių, apie kurias turime parašyti.

Formulė 1 turi labai griežtus techninius reikalavimus. Juose numatytos ir kamerų montavimo vietos. Tos kameros, žinoma, turi būti sumontuotos nurodytuose taškuose taip, kad lenktynių organizatoriai galėtų transliuoti tuos įspūdingus visų pamėgtus vaizdus. Tačiau tuo pačiu tie kamerų moduliai turi netrukdyti ir paties automobilio aerodinamikai. Paprastai tariant, tos kameros turi būti pakankamai mažos.

Oranžine spalva pažymėtos kamerų montavimo vietos. (2020-ųjų FIA techniniai reikalavimai)

Ir tai yra šioks toks iššūkis. Bolidai yra žemi ir važiuoja arti vienas kito. Kai lenktynės vyksta lyjant, automobilių ratai kelia vandenį bei purvą nuo trasos asfalto ir juo pavaišina iš paskos važiuojančius varžovus. To neskanaus mišinio paragauja ir kameros, tačiau jos negali turėti jokių valytuvų ar kitų prietaisų, kurie jas paverstų sunkiomis ir didelėmis. Dalis lašų yra tiesiog nubraukiami oro srauto, tačiau tik dalis. Taigi, naudojamas labai gudrus išradimas.

Jei gerai įsižiūrėtumėte į šį vaizdo įrašą, pastebėtumėte, kaip tie lietaus lašai nuo kameros nuvažiuoja žemyn. Atrodo, kad kartu su jais pasitraukia ir objektyvą saugantis stiklas (apie 6:28):

Iš tiesų, tai – ne stiklas, o skaidri plastikinė juosta. Priešingai nei mano kai kurie Formulės 1 žiūrovai, tai nėra kažkoks besisukantis diskas su stacionariu valytuvu. Šių kamerų mechanizmas nėra gerai aprašytas, tačiau kaskart, kai objektyvą papuošia lašeliai ar purvas, tos juostos ritė šiek tiek pasisuka. Purvina juosta yra susukama atgal, bet nėra valoma – toks mechanizmas užimtų per daug vietos. Tiesą sakant, greičiausiai ta juosta apskritai naudojama tik kartą, nes ji privalo būti visiškai skaidri ir nesubraižyta.

2019-ųjų Ferrari SF90 bolidas. Kameros tokiose mašinose tiesiog privalo būti mažos. (Artes Max, Wikimedia(CC BY-SA 2.0)

Panašią sistemą naudoja ir NASCAR bei kitų lenktynių automobiliai. Jie yra didesni ir kameros neprivalo būti montuojamos delikačiai mažuose aerodinaminiuose komponentuose, todėl juose telpa didesnės skaidrios juostos ritės.

Formulės 1 lenktynės yra aukštųjų technologijų šventė. Ir ne tik dėl pačių automobilių, bet ir dėl organizacijos. Tos kameros yra geras pavyzdys – nepaisant visų iššūkių, bolidų kamerų fiksuojamas vaizdas yra tiesiog puikus ir jis dar belaidžiu ryšiu yra perduodamas į transliacijos režisierių centrą. Kai apie tai pagalvoji, ta skaidraus plastiko juosta gal ir neatrodo toks beprotiškai gudrus sprendimas.

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia