Kelių priežiūrai naudojama daug sunkiosios technikos. Nemažą dalį mašinų esate matę ir jūs, tačiau pasaulyje yra technikos, kuri mūsų šalyje nėra naudojama. Pažvelkite į nuotrauką – ar galite vien iš jo pasakyti, kam skirta ši mašina?

Tai – dar viena NODUM mįslė technikos mėgėjams. Jas publikuojame gana dažnai – čia surasite visą šūsnį anksčiau publikuotų mįslių. Kartu su atsakymu pateikiame ir šiek tiek įdomios informacijos apie mašinos darbą bei technines savybes, todėl šiuos straipsnius tikrai verta paskaityti, net jei iš karto žinote atsakymą.

Taigi, kam skirta ši mašina? Atsakymą surasite po nuotrauka.

Kam skirta ši mašina? (Alf van Beem, Wikimedia)

Tai – barjero (atitvaro) perkėlimo mašina, kartais vadinama kelių užtrauktuku (tuoj paaiškinsime, kodėl). Tai yra specializuota kelių priežiūros mašina, skirta perkelti transporto srautus valdančius barjerus. Barjerų perkėlimo mašinos naudojamos pakankamai retai – jų tikrai nėra daug.

Pirmoji barjerų perkėlimo mašina buvo sukurta dar 1984 metais. Ji pavadinta Road Zipper – išvertus į lietuvių kalbą šis prekės ženklas, priklausantis JAV kompanijai Lindsay, skamba taip – Kelių Užtrauktukas. Šis išradimas greitai įrodė savo vertę, nes gerokai palengvino automobilių srautų reguliavimą ir taip įtvirtino lanksčios juostos sistemą, leidžiančią sumažinti kamščius.

Didelė barjerų perkėlimo mašina Niujorke. (Tdorante10, Wikimedia(CC BY-SA 4.0)

Barjerų perkėlimo mašinos leidžia pakeisti eismo juostos kryptį. Įsivaizduokite, kad tiltas turi penkias eismo juostas – dvi viena kryptimi ir tris – kita. Ryte daugiau automobilių juda iš priemiesčių į miesto centrą, vakare – atvirkščiai. Taigi, kamščius sumažinsime tris juostas visada skirdami didesniems transporto srautams. Mašina greitai perkelia barjerą, pakeisdama centrinės eismo juostos kryptį.

Barjerų perkėlimo mašinos yra gana įdomi technika. Mašinos apačioje yra S radės formos konvejeris. Jis pakelia specialiai tam pagamintus atitvaro segmentus ir juos tvarkingai nuleidžia jau kitoje juostos pusėje. Operatoriui telieka vairuoti mašiną. Įdomu tai, kad kai kurios barjerų perkėlimo mašinos turi net keturis vairus – abejose pusėse yra po kabiną, kad lėtai ir nemanevringai mašinai niekada nereikėtų apsisukti.

Pora vairų kiekvienoje kabinoje. Mažesnės barjerų perkėlimo mašinos tokių privalumų neturi. (Alf van Beem, Wikimedia)

Tokios mašinos darbuojasi visiškai nestabdydamos eismo. Jos juda 8-16 km/val. greičiu, ir automobiliai gali naudoti tą užsiveriančią/atsiveriančią juostą. Kai kurie betoniniai barjerai sveria ir po 450 kg, tačiau barjerų perkėlimo mašinos gali būti pritaikytos įvairioms sąlygoms – kai kurios kilnoja tik plastikinius kūgelius. Jos naudojamos ne tik kasdieniams eismo srautams reguliuoti – kartais tokios mašinos pasitelkiamos, kai keliai yra remontuojami. Dažniausiai jos dirba ant tiltų arba tuneliuose.

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia