Jei jums reikėtų išvardinti įspūdingiausius Jameso Bondo automobilius, Aston Martin DB5 būtų arti sąrašo viršaus. Tai – vienas geriausiai žinomų Bondo automobilių, matytas 1964-ųjų filme „Auksapirštis“ („Goldfinger“). Kodėl dabar jis nėra kur nors muziejuje?

Ar žinote, kad kitas legendinis Bondo automobilis Lotus Esprit filme atsidūrė po gudraus gamintojo triuko? Jei mėgstate istorijas apie filmų automobilius, paskaitykite ir apie Pono Byno Mini. O galbūt jums bus įdomu sužinoti, kas slepiasi po „Bukas ir bukesnis“ furgono kailiu? Tuo tarpu Eleanora iš „Dingti per 60 sekundžių“ egzistavo tik filme.

Aston Martin DB5 – vienas gražiausių visų laikų automobilių (gamintojo nuotrauka)

James Bondas – ypatingas britų slaptasis agentas, gimęs rašytojo Iano Flemingo vaizduotėje. Bondas yra ne tik protingas, įžvalgus ir neeilinius įgūdžius turintis agentas, bet ir mergišius, stilingas ir žavingas vyras. Tam įspūdžiui sustiprinti filmuose jis vairuoja ypatingus automobilius. Aston Martin DB5, atrodo, yra pati Jameso Bondo dvasia ir charakteris ant ratų.

Aston Martin DB5 – tai britiškas GT automobilis, gamintas 1963-1965 metais. Per šį trumpą laiką Aston Martin gamykloje rankomis surinkti tik 1059 šio modelio automobiliai. Iki skausmo gražus DB5 dizainas Federico Formenti pieštuku buvo sukurtas Italijoje, Carrozzeria Touring Superleggera dizaino namuose. Ir tai neturėtų stebinti – italai yra sukūrę beveik visus graziausius pasaulio automobilius.

DB5 yra ne tik gražus, bet ir greitas – 4,0 litrų 6 didelių cilindrų variklis išvysto 210 arb 242 kW (Vantage ir vėlesni DB5 yra galingesni). Jis riaumoja tikrai gražiai ir leidžia automobiliui įsibėgėti iki maksimalaus 233 km/val. greičio. Iki 100 km/val. DB5 bėgėjasi daugiau nei 8 sekundes. Lėtas? Greičiausias pasaulio automobilis tuo metu galėjo įsibėgėti tik iki 259 km/val. Be to, Aston Martin DB5 buvo sukurtas patogioms ir stilingoms kelionėms, o ne greičio rekordams.

Automobilis, neturintis netgražių kampų – Aston Martin DB5 (gamintojo nuotrauka)

Dar DB5 buvo sukurtas Jamesui Bondui, kurį tais laikais meistriškai vaidino Seanas Conneryis. Atkreipkite dėmesį į dvi datas „Auksapirštis“ pasirodė 1964 metais (vadinasi, buvo filmuojamas anksčiau), o Aston Martin DB5 buvo gaminamas 1963-1965 metais. Aston Martin „Auksapirščio“ filmavimui pristatė porą ankstyvų DB5 prototipų. Beje, įdomus faktas, kadangi DB5 tuo metu dar neegzistavo, Flemingo romane Bondas vairuoja senesnį Aston Martin DB Mark III.

Žvaigždė tris kartus

Nors „Auksapirščiui“ iš viso buvo pagaminti keturi DB5, tik vienas buvo tas tikrasis Bondo automobilis. Du DB5 filmavime net nedalyvavo ir buvo naudojami tik marketingo kampanijoje. Vienas DB5 buvo naudojamas scenose, kur automobilis buvo matomas tiesiog važiuojantis keliu. O vienas, pažymėtas serijiniu numeriu DP/2161/1, ne tik važinėjo, bet ir kovojo – turėjo daugybę prietaisų, kelis ginklus, dūmų užsklandą.

Seanas Conneryis už Aston Martin DB5 vairo. (ETH-Bibliothek Zürich, Comet Photo AG, Wikimedia (CC BY-SA 4.0)

Įdomu, kad šis DB5 originaliai buvo raudonas ir buvo perdažytas filmavimui. Tai buvo pirmasis važiuojantis DB5 prototipas. Prie kamerų jis priprato kiek anksčiau filmuodamasis seriale „Šventasis“ („The Saint“) – rolė „Auksapirštyje“ nebuvo pirmasis šio automobilio vaidmuo. Seriale „Šventasis“, beje, vaidino ir Rogeris Mooreas, kuris vėliau tapo Jamesu Bondu.

Bet būtent Bondas pavertė DB5 žinomiausiu ir, galbūt, geidžiamiausiu automobiliu pasaulyje. Bondas ir DB5 ir Aston Martin markė apskritai buvo susieti amžiams. Keliuose vėlesniuose filmuose Bondas vėl vairavo DB5, tik jau ne tuos.

Kai visos „Auksapirščio“ reklamos kampanijos baigėsi, Aston Martin pašalino DP/2161/1 ginklus ir prietaisus ir tiesiog pardavė Bondo DB5 privačiam asmeniui. Kažkuriuo metu vėlesni savininkai sudėjo neoriginalius prietaisus atgal, nes Bondo automobilis yra vertingesnis už paprastą DB5. Visus tuos šnipų žaisliukus gavo ir kiti trys „Auksapirščiui“ skirti DB5, nors originaliai juos turėjo tik DP/2161/1. Jis vis keitė rankas, keliavo iš vienos kolekcijos į kitą, kaskart vis už didesnę kainą. Mooreas su būtent šiuo DB5 vaidino 1981-ųjų filme „Pakvaišėlių lenktynėse“ („The Cannonball Run“). Galiausiai DP/2161/1 atsidūrė lėktuvų angare Floridoje.

Vienas iš keturių „Auksapirščiui“ skirtų DB5 Louwmano muziejuje Nyderlanduose. (Rutger van der Maar, Wikimedia (CC BY 2.0)

Kur yra Bondo DB5?

1997-ųjų birželį Jameso Bondo Aston Martin DB5 pranyko taip lyg jį būtų pavogęs pats Jameas Bondas. Vidury nakties vagys sugebėjo įsiveržti į angarą, išjungti kameras ir signalizaciją ir pavogti DP/2161/1. Taip pranyko pirmasis važiuojantis DB5 prototipas ir Jameso Bondo DB5. Daugiau žinių apie šį automobilį tiesiog nebėra. Policija niekada nerado vagių, pats automobilis irgi niekada nebeatsirado.

O motyvacijos jį surasti tikrai buvo. Draudimo kompanija už šį automobilį sumokėjo 4,2 milijonus dolerių. Speliojama, kad galbūt vagys išsigando, supratę, koks retas ir vertingas tas automobilis yra, ir juo atsikratė – galbūt jis guli vandenyno dugne ar buvo supresuotas. Kita vertus, yra ir spėlionių, kad jis galėjo būti pakrautas į laivą ir išgabentas ypatingai turtingam ir moraliai neatsakingam kolekcininkui, kuris tikriausiai yra didelis Bondo gerbėjas. Bet niekas nežino.

Bet jums vis tiek norisi pamatyti Bondo DB5? Greičiausiai lengviausias būdas tai padaryti yra keliauti į Louwmano muziejų Hagoje, Nyderlanduose. Ten yra vienas iš keturių „Auksapirščiui“ sukurtų automobilių. Tiesa, jis nebuvo naudojamas filmavimui. Arba suraskite originalų Bondo DB5. Kita vertus, jei turite tokių talentų, verčiau paieškokite Bugatti La Voiture Noire.

Ankstesnis straipsnisKodėl ne visi automobiliai gaminami iš pigaus ir lengvo stiklo pluošto?
Kitas straipsnisDabar jau legalus — žmogiškas Ringių-Gudlaukio tiltas

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia