Purvasaugis, kaip išduoda ir jo pavadinimas, saugo kėbulą nuo ratų keliamo purvo. Anksčiau juos turėjo kone kiekvienas automobilis. Kartais žmonės juos keisdavo vien dėl estetinių priežasčių, nors jie su laiku tikrai susidėvėja. Tačiau nauji automobiliai didelių matomų purvasaugių jau neturi. Kodėl?

Ar žinote, kodėl anksčiau daug automobilių turėjo įžeminimo uodegas? O kodėl automobiliai anksčiau gale neturėdavo saugos diržų? Kai kurie automobilių pokyčiai yra susiję su šalimis – ar žinote, kodėl automobiliai Prancūzijoje anksčiau turėjo geltonus žibintus?

Audi 50. Priekyje purvasaugius matote, gale – ne

Užregistravęs savo Audi 50 aplankiau draugus ir nusprendžiau nuklystį į vieną lauko keliuką. Tiesiog šiaip sau, nuotykių dvasios vedinas ir žinodamas, kad toje vietoje turėtų būti gražių gamtos vaizdų. Grįžęs ant asfalto net girdėjau kaip entuziastingai purvą svaido mano senas automobilis. Tik kodėl?

Na, iš tikrųjų, žinau, kodėl – gale jis nebeturi purvasaugių. Išnykus juos laikiusiam plienui, dingo ir galiniai purvasaugiai. O jų Audi 50 labai reikia. Kaip ir praktiškai visiems tų laikų automobiliams.

Šiuolaikiniai automobiliai purvasaugių jau neturi dėl kelių įdomių priežasčių. Ir ne, ne dėl to, kad mūsų gatvės nėra švaresnės – apsitaškyti tikrai yra kuo.

Pirmos kartos Volkswagen Polo su pašalintu purvasaugiu. Galite pamatyti, kad nėra jokio barjero, kuris neleistų rato keliamam purvui taškytis ant kėbulo šono

Gamintojai buvo motyvuoti atsikratyti purvasaugių, nes tabaluojantys gumos gabalai prastai atrodo. Italų pieštukais išdailini kėbulo linijas, sukuri tobulų proporcijų siluetą ir detalėmis turtingą dizainą, o tada po juo pakabini buitiškai paprastus plevėsuojančios gumos lapus – baisu! Todėl gamintojai pakeitė ratų arkų formą. Dabar ratai yra daug labiau pridengti ir padangų keliamas purvas negali ištrūkti iš gilesnių nišų, todėl purvasaugių nebereikia.

Šis pokytis, beje, yra susijęs ne tik su noru atsikratyti purvasaugių – statmenos ratų arkų briaunos turi ir kitų privalumų. Visų pirma, net ir žiūrint kampu tokios arkos atrodo gražiai apvalios, geriau slepia purvinas padangas. Antra, toks dizainas yra aerodinamiškesnis, nes besisukantys ratlankiai kelia turbulenciją, todėl juos geriau pridengti (idealiu atveju, visai paslėpti po aptakais). Patys purvasaugiai irgi nėra geras sprendimas aerodinamikos prasme, todėl gilesnės, geriau ratą apgaubiančios ratų arkos yra tiesiog efektyvesnis dizainas.

Taigi, purvasaugių buvo atsikratyta dėl aerodinamikos ir grožio, labiau paslepiant ratus. Bet yra ir daugiau priežasčių, kodėl purvasaugiai dingo. Galbūt tai nuskambės keistai, bet purvasaugiai sukuria geresnę aplinką korozijai.

2010-ųjų Audi A1. Automobilis vis tiek gana aukštas, bet ratai yra giliau paslėpti arkose ir purvasaugių jam nereikia (Gamintojo nuotrauka)

Reikalas tas, kad purvasaugiai turi būti kabinami varžtais. Dažniausiai tai reiškia, kad kėbule yra daugiau skylių, o purvasaugio montavimo taške neišvengiamai kaupsis vanduo, purvas, pasūdytas sniegas ir kiti nešvarumai. Lygus arkos paviršius yra daug atsparesnis aplinkos poveikiui. Be to, purvasaugiai yra papildomas rūpestis vairuotojams – jie dėvisi, yra pametami, juos reikia keisti. Taigi, jų buvo atsisakyta.

O gal tai yra blogai? Kai kurie šiuolaikiniai automobiliai tikrai mėgsta pasitaškyti, o tai tikrai kenkia dažams. Be to, kai kuriems vairuotojams purvasaugiai atrodo visai gražūs – primena klasikinio ralio estetiką. Matyt, tai yra skonio klausimas. Mano Audi 50 savo purvasaugius tikrai atgaus.

Ankstesnis straipsnisKas yra tie geležiniai daiktai prie senų durų Europoje?

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia