Didelis juodas ilganosis Maybach Exelero iš tikrųjų primena komiksų blogiečio automobilį. Tačiau tai – įdomus vienetinis prototipas, sukurtas padangų gamintojo užsakymu. Exelero yra veikiantis ir labai greitas automobilis, o ne koks parodinis muliažas.

Maybach Exelero – vienetinis automobilis, pristatytas 2005 metais. (Daimler nuotrauka)

Maybach dabar yra geriau žinomas kaip itin prabangus Mercedes-Benz prekės ženklas. Tačiau kadaise tai buvo nepriklausoma kompanija. 1909 metais Maybach firmą įkūrė Wilhelmas Maybachas ir Ferdinandas Grafas von Zeppelinas (tas pats, kuris išrado jo vardu pavadintus orlaivius). Iš pradžiu kompanija, kuri tuomet vadinosi Luftfahrzeug-Motorenbau, gamino orlaivių variklius. Pirmasis Mayback automobilio prototipas buvo sukurtas 1919-aisiais. Karai ir ekonominės krizės pakoregavo kompanijos kursą ir 1960-aisiais Maybach tapo Daimler-Benz korporacijos nuosavybe.

Maybach prekės ženklas labiausiai išgarsėjo žymėdamas itin prabangias Mercedes-Benz modelių versijas. Pagal idėją, Maybach 21 amžiuje turėjo tapti savotišku Rolls-Royce konkurentu, bet šis kelias kol kas dar nėra nueitas.

Vienas iš modernių Mercedes-Maybach limuzinų. (Daimler nuotrauka)

Tiesą sakant, kurį laiką Maybach prekės ženklas apskritai buvo pamirštas. Markė atgaivinta 2002 metais, kai pristatyti keli stipriai modifikuoti ir Maybach ženklu pažymėti Mercedes-Benz C-Klasse. Na, o 2005 metais Berlyne buvo pristatytas Maybach Exelero prototipas, kuris nuo pat pradžių neturėjo jokių serijinės gamybos ambicijų. Matyt, tai buvo tokių automobilių laikai, nes 2004 metais pristatytas kitas įspūdingas GT klasės automobilis Peugeot 907 irgi neketino žengti ant konvejerio.

Maybach Exelero iš tikrųjų buvo Fulda kompanijos užsakymas. Fulda – tai nuo 1900 metų veikiantis Vokietijos padangų gamintojas, kuris dar tarpukariu ėmė bendradarbiauti su Maybach. Antroje ketvirtojo dešimtmečio pusėje Fulda kreipėsi į Maybach norėdama įsigyti greitą automobilį naujos kartos padangų bandymams ir reklamai. Maybach SW 38 pagrindu buvo sukurtas ypatingai aptakus ir greitas prototipas, kurio ilgą ir savotiškai gražų kėbulą pagamino kompanija Dörr & Schreck. Fulda Maybach automobilio bandymai prasidėjo 1938 metais. Jis galėjo pasiekti 200 km/val. greitį, kas tuo metu buvo didelis pasiekimas. Tačiau Antrasis pasaulinis karas pradangino daug automobilių (pavyzdžiui, Bugatti La Voiture Noire) ir tas aptakus Maybach prototipas buvo vienas iš jų.

Maybach Exelero šešėlyje – senas 1938-ųjų prototipas. (Daimler nuotrauka)

21 amžiaus pradžioje Fulda sukūrė sportinę Carat Exelero padangą ir staiga prisiminė tą istorinį bendradarbiavimą su Maybach. Taigi, Fulda nusprendė pasinaudoti atgimusiu Maybach ir užsakė greitą vienetinį prototipą naujų padangų reklamai. Reikalavimai nebuvo ypatingai griežti – Fulda norėjo, kad naujas prototipas primintų tą prarastą 1938-ųjų automobilį ir galėtų pasiekti 350 km/val. greitį.

Mercedes-Benz susidomėjo projektu, bet didžiąją darbo dalį įvykdė ne garsusis Vokietijos automobilių gamintojas. Dizainą kūrė Pforcheimo universiteto studentai – Fredrikas Burchhardtas pasiūlė priimtiniausią formą. Automobilio gamyba buvo patikėta Turine įsikūrusiai kompanijai Stola – būtent Italijoje Maybach 57 S, Burchhardto dizainas ir Fulda reikalavimai susijungė į vieną Maybach Exelero.

Maybach Exelero – važiuojantis prototipas, pasiekiantis 351 km/val. greitį. (Daimler nuotrauka)

Maybach Exelero – didelis, aptakus ir greitas

2005 metais Berlyne pristatytas Maybach Exelero iš karto sulaukė daug dėmesio. 5,89 metrų ilgio ir 2,14 metrų pločio prototipas atrodo tarsi nužengęs iš kokios nors komiksų knygos. Šį įspūdį sustiprino gili juoda spalva, stiprios klubų linijos ir šoninis išmetimas. Šis dviduris kupė sveria apie 2,7 tonas! Exelero yra daugiau nei metru ilgesnis ir tona sunkesnis už tuo metu jau gamintą Mercedes-Benz SLR McLaren. Bet nepamirškime Fulda reikalavimų.

Maybach Exelero yra vienetinis, todėl labai brangus ir tik kartais pasirodo parodose. (Simon Davison, Wikimedia(CC BY 2.0)

Maybach Exelero iš tikrųjų savo forma primena tą 1938-ųjų prototipą. Tai – ypatingai aptakus automobilis. Po ilga jo nosimi slypi 5,9 litrų V12 variklis su dviem turbokompresoriais. Ši jėgainė per automatinę transmisiją suka tik galinius Exelero ratus. 515 kW galia ir net 1020 Nm sukimo momentas pastumia sunkųjį Exelero iki 351 km/val. greičio. Tuo tarpu 100 km/val. pasiekiami per 4,4 sekundes.

Visos Exelero pusės pasižymi ryškiu, dėmesį kaustančiu stiliumi. (Daimler nuotrauka)

Ir nemanykite, kad tai – tik teoriniai skaičiavimai. Lenktynininkas Klausas Ludwigas išbandė Exelero ovalioje Nardò bandymų trasoje Italijoje. Jau antrojo bandymo metu Exelero pasiekė 351,45 km/val. greitį. Nebloga reklama tiek Maybach, tiek Fulda padangoms, kuriomis ir buvo apauti 23 colių ratlankiai.

Maybach Exelero turi ir neblogai įrengtą saloną – tai nėra tik bandymų automobilis. Jame – daug tamsios ir raudonos odos, anglies pluošto ir aliuminio detalių. Žinoma, ilgoms kelionėms Exelero taip niekada ir nebuvo naudojamas, nors dalyvavo įvairiose parodose ir sudalyvavo ne viename filmavime. Pavyzdžiui, jį galite pamatyti 10-ajame serialo Kobra 11 sezone.

Exelero salonas yra labai prabangus. (Daimler nuotrauka)

Tuo tarpu Stola 2007 metais Ženevoje pristatė automobilį Phalcon. Tai – Exelero dizaino įkvėptas didelis kupė su tuo pačiu Mercedes-Benz V12 varikliu. Buvo planuojama pagaminti 25 tokius automobilius, bet, atrodo, tie planai nebuvo įgyvendinti.

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia