Mazda RX-8, gamintas 2003-2012 metais, neabejotinai buvo vienas iš įdomiausių automobilių rinkoje. Aišku, didžiąją dalį to unikalumo nulėmė rotorinis variklis – kitų tokių automobilių tiesiog nėra. Tačiau tai nebuvo vienintelė RX-8 keistenybė – šis sportinis kupė net nebuvo kupė.
RX-8 turėjo galines dureles, tačiau jos buvo skirtos tik retiems atvejams. Šios puikiai užmaskuotos durelės leido lengviau įsėsti į automobilio galą, tačiau atidaryti jas buvo galima tik tada, kai buvo atidarytos ir priekinės durelės. RX-8 neturėjo centrinio statramsčio, o galinės durelės atsidarė atgal, todėl patekti ant galinės sėdynės buvo stebėtinai nesunku.
Tokį sprendimą RX-8 kūrėjai įgyvendino siekdami praktiškumo. Tai buvo sportinis automobilis, tačiau Mazda manė, kad jis gali būti naudojamas kasdien. Tomis galinėmis durelėmis Mazda sugebėjo RX-8 automobilyje suderinti kupė kėbulo patrauklumą ir sedano praktiškumą. Na, bent jau teoriškai – realistiškai vietos gale buvo išties nedaug.
Mazda RX-8 durelės atrodė išskirtinės, tačiau panašias turėjo ir Saturn Ion kupė, Toyota FJ Cruiser, Honda Element, kai kurie pikapai, o vėliau – ir BMW i3. Na, o dabar turės ir vienas miesto visureigis – Tokijo automobilių parodoje Mazda pristato MX-30.
Mazda MX-30 – tai kompaktiškas miesto visureigis, gamintojo modelių gamoje įsitaisysiantis tarp CX-3 ir CX-5. Tiesą sakant, MX-30 bus panašaus dydžio kaip būsimas naujas CX-30. MX-30 yra pirmasis Mazda elektromobilis. Gamintojas teigia, kad jis yra skirtas aktyviems šių laikų žmonėms, tačiau akivaizdu, kad tai yra labiau miesto automobilis nei tolimų kelionių palydovas.
Mazda siekė, kad MX-30 būtų įperkamas elektromobilis. Tiesa, kol kas kainos tiksliai nežinome, tačiau akivaizdžiausia vieta, kur Mazda sutaupė pinigų, yra baterija – MX-30 turės 35,5 kWh elementus. Mazda teigia, kad tai yra ir ekologiškesnis sprendimas, tačiau kiti modernūs elektromobiliai turi didesnes baterijas. Palyginimui, Jaguar I-Pace baterijos sutalpina visus 90 kWh energijos, Tesla Model X gali pasigirti iki 75-100 kWh elementais, o po Audi e-tron grindimis gyvena 95 kWh baterija. Aišku, negalima pamiršti to, kad MX-30 yra mažesnis už visus paminėtus automobilius ir neabejotinai bus pigesnis – spėjama, kad šio automobilio kaina prasidės ties 35 tūkstančiais eurų. Taigi, Nissan Leaf tikriausiai bus tikrasis MX-30 konkurentas, bet net jis turi 40 kWh bateriją.
Mazda MX-30 iš arčiau vaizdo įraše
Tik priekiniais ratais varomas MX-30 išvysto 143 AG (105 kW) ir 264 Nm. Pirmasis Mazda elektromobilis vienu įkrovimu turėtų įveikti apie 200-210 km. Žurnalistai taip pat išsiaiškino, kad po MX-30 grindimis esančios baterijos yra aušinamos skysčiu ir automobilį bus galima įkrauti 50 kW DC stotelėse. Tiesa, galbūt tose įkrovimo stotelėse lankytis taip dažnai neteks – MX-30 pirkėjai galės pasirinkti ir papildomą benzininį variklį, kuris veiks kaip generatorius. Tai – senas geras rotorinis variklis. Jis veikia tyliai, yra labai kompaktiškas, o naujame vaidmenyje gali būti ir labai efektyvus, nes visada dirbs tais pačiais sūkiais, nepriklausomai nuo automobilio judėjimo greičio.
Galinės MX-30 durelės automobiliui suteikia kupė dizaino bruožų. Kaip ir RX-8 atveju, jos atsiveria atgal ir yra pakankamai mažos. Automobilis neturi centrinio statramsčio, o galinių durelių neįmanoma atverti pirmiau neatidarius priekinių. Tai yra pakankamai įdomus sprendimas, tačiau Mazda mano, kad tai MX-30 dizainui suteikia veržlumo ir unikalumo.
Įdomybių surasite ir MX-30 viduje. Čia yra net trys ekranai – vienas pakeitė prietaisų panelę už vairo, kitas yra aukštai ant skydelio viršaus ir veiks kaip pagrindinis informacinės-pramoginės sistemos ekranas, trečiasis yra centrinės konsolės apačioje ir yra skirtas klimato kontrolės bei kitų automobilio funkcijų valdymui. MX-30 salonas yra aptrauktas iš perdirbto plastiko pagamintu audiniu, o kai kurie jo elementai yra pagaminti iš kamštinės dangos. Pastarasis pasirinkimas nebuvo atsitiktinis – Mazda istorija prasidėjo nuo kamštinės medžiagos apdirbimo.
Mazda teigia, kad pirmuosius pirkėjus Europoje MX-30 pasieks jau kitų metų pradžioje. Taigi, daugiau informacijos apie šio automobilio charakteristikas sužinosime jau visai greitai.
Taip pat skaitykite:
Pirmasis Mazda modelis net nebuvo automobilis;
Kuriamas modulis, kuris stipriai palengvins elektromobilių gamybą;
Volkswagen Käfer yra verčiamas elektriniu Vabalu;
Silverstone įsikūrusi Lunaz elektrifikuoja senus Jaguar ir Rolls-Royce;
Estiškas elektromobilis Nobe 100 yra keistas ir toks mielas;
L’Œuf Electrique – elektrinis kiaušinio formos automobilis, sukurtas dar 1942 metais;
100 m/h ribą pirmasis įveikė elektromobilis;
Pirmieji elektromobiliai pasirodė prieš pirmuosius automobilius su vidaus degimo varikliais.