Visureigis šiais laikais yra prabangos ženklas. Anksčiau tai buvo ūkininkų ar šiaip sunkiai pasiekiamose vietose gyvenančių žmonių transporto priemonė, toli gražu prabanga neprilygstanti dideliems sedanams ar GT klasės automobiliams. Dabar, žinoma, viskas kitaip ir beveik visi didieji automobilių gamintojai rinkoje turi bent kelis visureigių modelius. Mercedes-Benz garsėja savo prabangiais automobiliais ir dabar turi progą švęsti – pirmajam markės prabangiam visureigiui sukanka 20 metų.

„AAVision” koncepcinis automobilis jau turėjo visus pagrindinius pirmosios M-Class kartos bruožus. Daimler nuotrauka

Kai dabar įsivaizduojate prabangų Mercedes-Benz visureigį, tikriausiai pagalvojate ir apie G-Class (dar žinomą kaip G-Wagen). Ir esate teisūs – šiuolaikiniai G-Wagen automobiliai yra labai prabangūs, nors ir išsaugojo savo tvirto bekelės galiūno išvaizdą. Tačiau tuomet, kai jis buvo pristatytas 1979 metais, G-Class visureigis toli gražu nebuvo prabangos atributas. Tai buvo tik dar vienas patvarus ir patikimas automobilis, skirtas važiuoti ten, kur kelių nėra. Tikro pirmojo prabangaus Mercedes-Benz visureigio teko palaukti iki 1997-ųjų.

Amerikiečiai, žinia, visada mėgo didesnius automobilius. Todėl nieko keisto, kad M klasę Mercedes pristatė Taskalusoje, Alabamos valstijoje. Apie prabangų, patogų visureigį Mercedes galvojo jau kurį laiką. Dar dešimto dešimtmečio pradžioje kompanija pastebėjo, kad rinkoje trūksta patogių automobilių, kurie galėtų važiuoti bekele, bet puikiai veiktų ir keliuose bei greitkeliuose. Tais laikais automobilių tipai nebuvo taip susimaišę kaip dabar – visureigiai buvo dideli, nepatogūs ir lėti, todėl nebuvo labai malonūs važinėti didesniu greičiu.

Visureigis buvo toks svarbus, kad nuo idėjos iki pirmojo iš gamyklos išriedėjusio automobilio praėjo net septyneri metai. Daimler nuotrauka

1993-aisiais Mercedes-Benz apibrėžė pagrindinius naujojo automobilio bruožus, o po trijų metų Tarptautinėje Šiaurės Amerikos automobilių parodoje Detroite Mercedes-Benz pristatė AAVision koncepcinį automobilį, kuris jau buvo labai panašus į gamyklinį M-Class visureigį. Visgi jo teko palaukti – W 163 series Mercedes-Benz M-Class debiutavo tik 1997-ųjų gegužę. Automobilių pasaulis tąkart turėjo suklusti – Mercedes-Benz moka kurti prabangius automobilius, todėl ir šis buvo išskirtinis. Kitaip nei kai kurie konkurentai, M-Class visureigis turėjo pilnai nepriklausomą pakabą, elektroninę traukos kontrolės sistemą, prabangų saloną ir modernią išvaizdą.

M-Class visureigiai buvo gaminami naujoje gamykloje Taskalusoje, kur ir šiandien gaminami prabangiausi markės dideli automobiliai. Apie planus statyti naują gamyklą JAV Mercedes-Benz paskelbė dar 1993 metais, statybos prasidėjo 1995-aisiais, o 1997-aisiais gamykloje jau virė darbas. Gegužės 21 d. Taskalusos gamykla buvo oficialiai atidaryta, kartu surengtas ir M-Class visureigio pristatymas. Žurnalistai labai teigiamai vertino atletišką, patogų ir bekelės įveikimo savybes išsaugojusį visureigį, todėl ir pirkėjų šiam automobiliui netrūko. 1999-2002 metais jis buvo surenkamas ir Austrijoje.

Mercedes-Benz gamykla Taskalusoje nuolat augo ir plėtėsi, bet didžiausi ir prabangiausi markės visureigiai vis dar gaminami ten.Daimler nuotrauka

M-Class visureigis – svarbi didelės Mercedes-Benz sėkmės istorija. Kompanija pripažįsta, kad šis modelis išėjo už nusistovėjusių Mercedes markės įvaizdžio ribų, tačiau drąsūs sprendimai atsipirko. Antroji M-Class karta (W 164), gaminta nuo 2015 metų, tik dar kartą patvirtino, kad žmonėms Mercedes-Benz visureigiai patinka. O ir Taskalusos gamykla visą laiką augo ir plėtėsi – dabar ten dirba dvigubai daugiau darbuotojų nei pradžioje, 1997 metais.

Dabar keliais važinėja jau trečioji M-Class karta (W 166), rinkai pristatyta 2011 metais. Mercedes-Benz pagerino automobilio dinamines ir ekologines savybes bei patogumą. 2015 metais M-Class pervadinta į GLE, taip pabrėžiant visureigio priklausymą E-Class šeimai. Šiuo metu Mercedes-Benz savo gamoje turi penkis visureigius: G-Class, GLA, GLC, GLE ir GLS.

Mercedes-Benz GLE – tiesioginis M-Class visureigio palikuonis, vardą pakeitęs tik 2015 metais. Daimler nuotrauka



PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia