Sunkvežimių pasaulis vis dar skamba diskusijomis apie naująjį Mercedes-Benz Actros. Kalbama apie įvairias jo savybes – sumažintas degalų sąnaudas, pagerintas dinamines savybes, saugumą, netikėtus aerodinaminius sprendimus. Actros nebeturi veidrodėlių – vietoje jų jau įsitaisė išmanios kameros. Visa tai padės sutaupyti dyzelino, tačiau nemanykite, kad visi Actros bus varomi tradiciniais degalais – bus ir dujinių analogų.
Tai nėra labai įdomi technologija. Ji taip pat nėra nauja. Tačiau dabar dujinis Actros pristatomas garsiai kaip gera alternatyva tiems vežėjams, kurie nori greitai sumažinti savo sunkvežimių išmetamų žalingų dalelių kiekį. Tai – šiandieninių tendencijų ženklas.
Dujomis varomus vilkikus garsiai pristatė ir Volvo bei Scania. Išskiriama visa eilė jų privalumų. Visų pirma, jie gali aplinkai ir visai nekainuoti CO2 emisijų – viskas priklauso nuo pasirenkamų dujų. Biodujos gaminamos iš organinių atliekų, todėl įmanoma pasiekti neutralias emisijas. Naudojant įprastas suskystintas gamtines dujas emisijos gali būti sumažinamos bent 20 %. Mercedes-Benz skaičiuoja, kad naujasis dujomis varomas Actros į aplinką išskirs maždaug nuo 25 % mažiau CO2.
Mercedes-Benz iš karto kartu su naujuoju Actros pristatė ir dujomis varomą sunkvežimio versiją Actros NGT. Tai yra gana įdomu, nes nebuvo padaryta nei menkiausia pauzė – ir apie naują dyzelinį vilkiką, ir dujomis varomą jo versiją buvo pranešta kartu. Tiesa, Actros NGT nebus vilkikas – tai bus dviejų arba trijų ašių sunkvežimis, labiausiai orientuotas į sunkių krovinių išvežiojimą trumpais atstumais. Tai ir yra pagrindinis skirtumas nuo Volvo ir Scania pasiūlymų, kurie yra orientuoti į įprastus didžiųjų sunkvežimių reisus.
Actros NGT yra varomas M 936 G 6 cilindrų varikliu, kuris buvo pristatytas dar 2015 metais – maždaug nuo to laiko Mercedes-Benz ir plėtoja dujomis varomų sunkvežimių idėją. Šis variklis iš pradžių buvo montuojamas autobusuose, vėliau – ir praeitos kartos Actros NGT. Jis yra sukurtas 7,7 litrų OM 936 turbodyzelinio variklio pagrindu. Actros NGT išvysto 222 kW (302 AG), kurie į varančius ratus yra perduodami per standartinę automatinę transmisiją.
Actros NGT dujos bus laikomos keturiuose 145 litrų balionuose. Papildomai galima sumontuoti dar keturias 100 litrų talpas. Mercedes-Benz teigia, kad Actros NGT geriausiai tiks maršrutams, kurių ilgis sieks iki 250 km. Įsivaizduokite šiukšlių surinkimo, krovinių išvežiojimo, statybų sunkvežimiu. Tai reiškia, kad Actros NGT tikriausiai dirbs miestuose ir netoli jų, kur dujų privalumai bus aiškiausiai pastebimi. Juk jis ne tik mažiau terš, bet ir dirbs gerokai tyliau.
Dujų talpos, žinoma, nėra tokios paprastos – jos yra gaminamos iš plieno ir kompozitinių medžiagų, kad būtų tvirtos ir saugios autoįvykių metu.
Taip pat skaitykite:
Pristatytas naujas Mercedes-Benz Actros;
Scania dujomis varomi sunkvežimiai;
Cummins elektrovilkikas, pasirodysiantis po poros metų
10 faktų apie sunkvežimius, kurių galbūt nežinojote.