Subaru – gerai žinomas Japonijos automobilių gamintojas, įkurtas 1953 metų liepos 15 dieną. Subaru garsėja savo keturiais ratais varomais automobiliais, kurie anksčiau draskė ralio trasas, o dabar drąsiai įveikia žiemos ir bekelės negandas. Visgi, kaip ir galite numanyti, Subaru ne visada gamino tokius automobilius. Iš tikrųjų, pirmoji markės mašina net nebuvo sėkminga.

Šis straipsnis yra serijos apie pirmuosius automobilius dalis. Taip pat kviečiame paskaityti apie pirmąjį Honda automobilį ir Škoda istorijos pradžią.

Iš tikrųjų Subaru automobilių markė visada buvo didesnės korporacijos dalis. Fuji Heavy Industries, kaip anksčiau ši korporacija vadinosi, iki Antrojo pasaulinio karo pabaigos didžiausią dėmesį skyrė lėktuvų gamybai. Po karo iš turėtų dalių buvo surinkinėjami motoroleriai Rabbit. Karo pabaiga stipriai pakeitė Japonijos pramonę. Iš vienos pusės, atsirado finansinių sunkumų, dingo ginkluotės užsakymai, visuomenėje atsirado naujų poreikių. Korporacija ne kartą išgyveno reorganizaciją, dalijosi ir vėl būrėsi į krūvą. Šeštojo dešimtmečio viduryje Kenji Kita, Fuji Heavy Industries vadovas, prasitarė, kad norėtų, jog kompanija įsilietų į automobilių pramonę.

Fuji Rabbit – pirmasis kompanijos žingsnis į ratuotą techniką. (Eric, Wikimedia(CC BY 2.0)

Buvo pradėtas projektas, kodiniu pavadinimu P1. Tai turėjo būti praktiškas automobilis, tinkantis masėms. Aišku, jam reikėjo rimtesnio vardo – tai labai svarbu naujai markei žengiant į rinką. Todėl Kita pasiūlė Subaru – japonišką Sietyno žvaigždžių spiečiaus pavadinimą. Stilizuotas Sietynas (dar žinomas Plejadžių vardu) tapo ir markės logotipu.

Senas Subaru logotipas ir Sietyno žvaigždžių spiečius. (Clément Bucco-Lechat, Wikimedia(CC BY-SA 3.0)

P1 buvo keturių durų sedanas su varikliu priekyje ir galiniais varomais ratais. Buvo pasitelkti1,5 litrų keturių cilindrų varikliai – vienas, kurio konstrukcija buvo pasiskolinta iš Peugeot 202, išvystė 35.3 kW, kitas, sukurtas Japonijoje – 40.5 kW. P1 buvo pradėtas gaminti 1954 metais, kuomet dėl savo variklio darbinio tūrio buvo pavadintas Subaru 1500.

Subaru 1500 buvo nedidelis keturių durų sedanas. (PekePON, Wikimedia(CC BY-SA 4.0)

Subaru 1500 pasižymėjo kompaktišku kėbulu, vientisa monokoko konstrukcija ir palyginti erdviu salonu. Iš katto tapo aišku, kad šis automobilis puikiai tiks taksi firmoms. Taip nuspręsta 1500 ir išbandyti – 6 tokie automobiliai pateko į taksi įmonių rankas Isezakio, Otos ir Hondžo miestuose. Pasakojama, kad šį vaidmenį pirmasis Subaru atliko neblogai, tačiau modeliui vis tiek buvo lemta žlugti.

Pirmasis Subaru automobilis nebuvo labai išvaizdus, bet puikiai tiko taksi. (PekePON, Wikimedia(CC BY-SA 4.0)

Kompanija nebuvo pasiruošusi masinei gamybai. Tik apie 20 Subaru 1500 buvo pagaminta, visi 1954 metais. Tiekimo grandinė nebuvo tinkamai sureguliuota, o pati kompanija nebuvo visiškai įsitikinusi savo naujuoju produktu. Visgi, būtent neišvaizdusis ir lėtas Subaru 1500 buvo pirmasis garsiosios markės automobilis ir, iki pasirodant BRZ, vienintelis su varikliu priekyje ir galiniais varomais ratais.

Subaru 360 buvo pirmasis sėkmingas markės automobilis. JAV jis reklamuotas kaip „pigus ir bjaurus“. (TTTNIS, Wikimedia)

Antrasis markės automobilis, kurio dizainą sukūrė tas pats Šinroku Momose, Subaru 360 dažnai klaidingai laikomas pirmuoju. Jis pasirodė gerokai vėliau – tik 1958 metais. Subaru 360 buvo gerokai sėkmingesnis automobilis, vienu metu Japonijoje tapęs vienu iš populiariausių. Net JAV krantus pasiekė ne vienas tūkstantis šių automobilių. Iš esmės būtent Subaru 360 ir įtvirtino Subaru vardą automobilių istorijoje, bet, kadangi tai yra įdomus mikroautomobilis, apie jį papasakosime kitame straipsnyje.

Kiti automobilių pasaulio pirmieji:

Škodos vardo nenešiojęs pirmasis markės automobilis;

Pirmasis Honda pikapas;

Pirmasis Volvo automobilis ÖV4;

Pirmasis DAF lengvasis automobilis;

Pirmasis Mazda automobilis net nebuvo automobilis;

Pirmasis koncepcinis automobilis Buick Y-Job.

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia