Popiežius Pranciškus garsėjo kaip aukso ir prabangos nemėgstantis popiežius. Tokios buvo jo religinės šaknys – 1960 metais jis buvo davęs vienuolio įžadus. Bet vienu metu jis turėjo labai brangų Lamborghini.
Ar žinote, kad 1988 metais vienas Vatikano laikraštis Dakaro ralį pavadino „nepriimtinų įžeidimu žmogaus orumui“? O kodėl Lamborghini logotipe vaizduojamas bulius?

Popiežiaus Pranciškaus biografiją galite paskaityti kur nors kitur. Bet jei trumpai, popiežius Pranciškus gimė 1936 metais Argentinoje kaip Jorge Mario Bergoglio. Nors užaugo religingoje italų emigrantų šeimoje, jo kelias į kunigystę nebuvo pats tiesiausias. Kurį laiką jis dirbo laboratorijos techniku, vėliau – apsaugos darbuotoju ir valytoju. Į kunigystę jis pasuko tik būdamas maždaug 22 metų amžiaus, netrukus po to, kai išgyveno pavojingą plaučių uždegimą su cistomis. Dalis jo plaučių buvo chirurgiškai pašalinta, bet Bergoglio pasveiko. Tuomet jis daug mokėsi, buvo ambicingas ir žingeidus ir bažnyčios dvasininkų hierarchijoje kopė vis aukščiau. Jo karjeros viršūnė, žinoma, buvo tapimas popiežiumi 2013 metais. Popiežius Pranciškus buvo daug kartų pirmasis: pirmasis jėzuitas popiežius, pirmasis popiežius iš Lotynų Amerikos ir pirmasis popiežius iš Pietų pusrutulio. Visi popiežiai prieš jį iki pat 8-ojo amžiaus Sirijoje gimusio Grigaliaus III, buvo gimę ir užaugę Europoje. Popiežius Pranciškus mirė 2025 metais, antrąją Velykų dieną. Bet pakalbėkime apie jo Lamborghini.
Popiežius Pranciškus, kaip ir kiti popiežiai prieš jį, nevairavo. Ir tai nėra keista. Valstybių vadovai vairuoja retai – apsauga neleidžia. Bet auksu tviskantis Lamborghini Huracán RWD jam ir nebuvo padovanotas vairavimui.

Popiežiaus Lamborghini
2017-ųjų lapkritį Vatikane popiežiui įteiktas įspūdingas Lamborghini Huracán RWD. Kaip dovana. Baltas Huracán tviskėjo aukso spalvos detalėmis. Aišku, jas Lamborghini meistrai išdėstė pakankamai skoningai, kad jos gerai derėtų su balta spalva ir primintų Vatikano vėliavą. Tos spalvos primena ir paties popiežiaus aprangą. Dvi geltonos juostelės prasideda ties Lamborghini logotipu, lipa per stogą, variklio gaubtą ir baigiasi gale. Aukso spalvos apvadai taip pat įrėmina šoninius stiklus, priekines ventiliacijos angas, galinius žibintus, o papildomos juostelės braukia ir per priekinius sparnus, puošia veidrodėlius ir durelių apačią. Nors skamba kaip labai daug blizgučių ir taip ryškiam automobiliui, popiežiaus Lamborghini iš tikrųjų atrodė gražiai. Jokių kryžių ir kitų religinių simbolių ant jo nerasite.

Kas po kapotu? Mechaniškai, tai – standartinis Lamborghini Huracán RWD. Jo širdis – atmosferinis 5,2 litrų V10. Atmosferinis visada geriau nei turbininis, o V10 yra geriau nei V8 ar V6 – tai tikriausiai suprato ir popiežius. Ypač kai 427 kW galia ir 540 Nm sukimo momentas skirti tik galiniams ratams. Popiežiaus Lamborghini iki 100 km/val. bėgėtųsi tik 3,4 sekundes ir galiausiai pasiektų maksimalų 320 km/val. greitį. Tik popiežius Pranciškus net negalvojo bandyti šių galimybių.
Popiežius Pranciškus palaimino Lamborghini Huracán, pasigrožėjo jo dizainu ir pasirašė ant bagažinės dangčio. Ir tiek! Su savo superautomobiliu popiežius iš karto ir atsisveikino, nes jis nuo pat pradžių buvo skirtas labdarai. 2018-aisiais aukcione Monte Karle šis automobilis parduotas už 715 tūkstančių eurų – tai yra gerokai daugiau nei vertas standartinis Lamborghini Huracán. Surinkti pinigai buvo skirti įvairiems projektams, įskaitant pagalbą krikščionių bažnyčiai Irake.

Tai turėjo popiežius Pranciškus Lamborghini ar visgi ne? Na, teisiškai, žinoma, jis niekada nebuvo registruotas jo vardu. Visa idėja nuo pat pradžių buvo ta, kad Lamborghini padovanos superautomobilį Huracán popiežiui, kad jis būtų parduotas, o gauti pinigai būtų paaukoti labdarai. Ir tai įvyko. Taigi, kad ir labai trumpai ir daugiau simboliškai, popiežius Pranciškus turėjo labai brangų, specialiai jam paruoštą Lamborghini.