Atkreipkite dėmesį – kai kurių naujesnių miesto autobusų ir troleibusų ratų arkas juosia plastikiniai šepečiai. Kam jie skirti? Jei jie apskritai reikalingi, kodėl jų neturi visi autobusai?

Tie juodi plastikiniai šepečiai tarsi uždaro tarpą tarp rato ir autobuso kėbulo. Tačiau tai nėra aerodinaminis sprendimas (tam reikėtų uždengtų arkų, kokias gale turi kai kurie automobiliai). Miesto autobusai važiuoja lėtai ir iš esmės yra plytos formos – aerodinamika jiems nėra kritiškai svarbi. Bet tie šepečiai turi paskirtį ir Nodum.lt skaitytojai norėtų ją sužinoti.

Troleibusas Kaune – visus ratus supa juodų šepečių blakstienos.

Jei ir jūs turite su technika ar daiktais susijusių klausimų, galite juos siųsti į Nodum.lt Facebook puslapį ar elektroniniu paštu info@nodum.lt.

Kaip patvirtino ir Kauno Autobusų atstovai, ratų arkas juosiantys šepečiai tiesiog sulaiko dalį padangų keliamų vandens purslų, purvo ir šlapio sniego. Dideli ratai tik ir laukia galimybės švystelti gatvės purvą ant šalia važiuojančių automobilių. Tam net nereikia, kad ratai buksuotų vietoje – purvas, sniegas ir vanduo tiesiog limpa prie padangos paviršiaus ir taškosi į šalis. Tai nėra gerai, nes ir patys autobusai tampa labai nešvarūs, ir kiti eismo dalyviai tokiomis dovanomis nesidžiaugia.

Tokius šepečius turi ir naujesni autobusai, ir troleibusai.

Autobuso ratus sunku giliai paslėpti kėbule, nes erdvė salone yra per daug brangi, o ir važiuoklės komponentai yra dideli, todėl autobuso ratai sukasi arti šoninio kėbulo paviršiaus. Arkos privalo būti atviros, kad jose nesikauptų sniegas, o didesni aptakai-purvasaugiai būtų labai pažeidžiami. Taigi, autobusai ir troleibusai yra linkę taškytis, o tie plastikiniai šepečiai aplink arkas sumažina šią problemą. Tai yra lanksti, pigi ir ilgaamžė priemonė uždaryti tarpą tarp padangos ir arkos. Šepetys dėl savo struktūros yra labai lankstus būdas stabdyti padangų taškomą turtą. Tiesa, daugelis miesto autobusų tokių šepečių neturi.

Nors švarai dabar skiriama daug dėmesio, ne visi autobusai turi šepečius. Senesni neturi, nes niekam nerūpėjo, o kai kur ir ratai buvo giliau arkose paslėpti. Kai kurie naujesni arkų šepečių neturi, nes naudoja kitokius purvą gaudančius aptakus arba tiesiog susitaiko su tuo, kad autobusas bus nešvarus – jei pats neapsitaškys, jį aptaškys kiti automobiliai. Tie šepečiai su laiku dėvisi ir pasišiaušia, ypač jei susiduria su ledu ir šlapiu sniegu. Daug autobusų turi platesnes arkų briaunas, kurios sugauna bent jau dalį nuo kelio pakelto purvo. Panašią funkciją atliko ir didelės briaunos virš Mercedes-Benz 300 SL ratų.

Pasišiaušęs šepetys virš autobuso rato. (Markus Eigenheer, Wikimedia (CC BY-SA 2.0)

Beje, ar pastebėjote, kad daugumos lengvųjų automobilių ratų arkas juosia plokščios briaunos?

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia