Suomijos hidroenergijos kompanija Kemijoki Oy 1959 metais planavo plėtrą ir žvalgėsi poros didelių sunkvežimių, kurie padėtų pervežti apie 1000 tonų sveriančius transformatorius. Kadangi tokių mašinų rinkoje nebuvo, teko kreiptis į vietinė sunkvežimių gamintoją Sisu. Rezultatas – Sisu K-50SS, kuris savo laiku buvo didžiausias Šiaurės šalių sunkvežimis su valstybiniais numeriais.

Taip, žinoma, ir tuomet pasaulyje būtume suradę didesnių mašinų. Tačiau Europos Šiaurės šalys itin didelių sunkvežimių tiesiog negamino. Itin dideli savivarčiai įprastai sukiojasi karjeruose ir valstybinių numerių nenešioja. Taigi, Sisu K-50SS yra išties ypatinga mašina. Juolab, kad toks sunkvežimis yra tik vienas.

Gaminamas ir dar kabinos neturintis Sisu K-50SS. (Wikimedia)

Nors turėjo būti du. Kemijoki užsakė du šešiais ratais varomus sunkvežimius. Nors jie būtų galėję dirbti ir atskirai, kompanija planavo, kad itin sunkius krovinius vežtų abu sunkvežimiai – vienas trauktų, o kitas stumtų. Užsakymas buvo pateiktas 1959 metais. Po pusantrų metų, 1961-ųjų pavasarį Sisu klientui parodė pirmąjį K-50SS. Jis visiškai atitiko užsakovo reikalavimus, tačiau Kemijoki nusprendė, kad pakaks ir vieno tokio sunkvežimio. Taip Sisu K-50SS ir liko visiškai unikaliu.

Štai kaip turėjo būti naudojama pora Sisu K-50SS sunkvežimių. (Wikimedia)

Sisu anksčiau gamino šešiais ratais varomą sunkvežimį K-36, todėl didžiajam projektui pritaikė sukauptas žinias. K-50SS buvo varomas dyzeliniu 6 cilindrų Rolls-Royce varikliu, išvystančiu 300 AG (223 kW) ir 1070 Nm sukimo momentą. Per trijų laipsnių transmisiją, porą diferencialų ir hidraulinį sukimo momento didinimo mechanizmą ši jėgainė suko visus šešis sunkvežimio ratus. Tiesa, jei to prireikdavo, priekinius buvo galima atjungti.

Dar neįrengta K-50SS kabina. (Wikimedia)

Sisu K-50SS yra išties didelis. Sunkvežimio ilgis siekia 9,7, plotis – 3,2, aukštis – 3,57 metrus. Įdomu tai, kad šį milžiną Sisu kūrė žvalgydamasi ne į kitus sunkvežimius, o į lokomotyvus. K-50SS sveria 19,3 tonas, o prireikus ant jo platformos buvo galima pakrauti net 52 tonas betoninio balasto.

K-50SS tempia puspriekabę su Bucyrus-Erie 88-B ekskavatoriumi. (Wikimedia)

Tiesiog važiuodamas iš vienos vietos į kitą Sisu K-50SS galėjo judėti 55 km/val. greičiu. Vairuotojai prisimena, kad šis sunkvežimis buvo gana patogus ir lengvai valdomas, nors ir labai didelis. Erdvioje kabinoje buvo ne tik dvi lovos, bet ir nedidelė virtuvėlė. 

Restauruotas Sisu K-50SS dabar ilsisi Oulu automobilių muziejuje. (Muziejaus nuotrauka)

Sisu K-50SS dirbo šiaurės Suomijoje – padėjo statant hidroelektrines. Jam teko vežti įvairius krovinius – nuo transformatorių iki ekskavatorių. Tačiau per visą savo karjerą K-50SS nuvažiavo tik 43 tūkstančius kilometrų. Kurį laiką K-50SS nenaudojamas stovėjo vienoje hidrojėgainėje, o 2006 metais buvo perduotas Oulu automobilių muziejui.

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia