Spa-Francorchamps trasa Belgijoje yra viena ilgiausių ir pavojingiausių Formulės 1 lenktynių vietų. Čia buvo parašyta ne viena įspūdinga F1 istorija. Štai 1999 metais tame pačiame posūkyje dužo du BAR komandos bolidai. Priežastis – kvailos arba labai drąsios lažybos.

BAR komanda (British American Racing) tarp Formulės 1 mėgėjų dabar nėra taip gerai žinoma. Iš Tyrrell griuvėsių susiformavusi BAR nelaimėjo nei vieno konstruktorių čempionato, jos vairuotojai niekada nestovėjo ant aukščiausio nugalėtojų pakylos laiptelio. BAR komanda vėliau tapo Honda, kuri tapo Brawn, kuri dabar yra Mercedes.

Jacques Villeneuve už BAR 01 bolido vairo. (Paul Lannuier, Wikimedia(CC BY-SA 2.0)

1999-aisiais BAR komandai atstovavo kanadietis Jacques Villeneuve ir brazilas Ricardo Zonta. Šie vairuotojai tuomet puikiai sutarė ir vienas kitam padėdavo. Tačiau Belgijos Grand Prix savaitgalis jiems prasidėjo labai nesėkmingai, nes vyrai nusprendė susilažinti.

Spa-Francorchamps trasa yra itin greita. Be to, Villeneuve jautė, kad 1999-aisiais joje galės būti dar agresyvesnis nei anksčiau. Taigi, komandos draugui jis pasiūlė lažybas – kuris iš jų bus toks drąsus, kad įveiktų Eau Rouge posūkį laikydamas tvirtai nuspaustą akceleratoriaus pedalą?

Spa-Francorchamps trasos žemėlapis – Eu Rouge posūkis pažymėtas numeriu 2. (Wikimedia)

Villeneuve tokias lažybas pasiūlė ne šiaip sau. 1998-ųjų Belgijos Grand Prix treniruotė tuomet Williams vairavusiam kanadiečiui baigėsi avarija būtent tame posūkyje. Lenktynininkas tuomet lėkė 290 km/val. greičiu, kai išskrido iš trasos ir trenkėsi į padangų sieną. Villeneuve pats teigė, kad tai buvo didžiausia avarija jo Formulės 1 karjeroje. Taigi, kitais metais jis norėjo šį tą įrodyti ir sau, ir kitiems. Tik kam į tai įtraukti komandos draugą?

Na, žmonės yra socialūs gyvūnai. Lažybos kanadiečiui buvo savotiška motyvacija, todėl jis ir pasiūlė Zontai visa jėga atakuoti tą sudėtingą posūkį. Taigi, kvalifikacinių važiavimų metu Villeneuve Eau Rouge posūkį įveikinėjo laikydamasis lažybų sąlygų – jis nepakėlė kojos nuo akceleratoriaus pedalo. Ir, kaip ir 1998-ųjų sezone, rezultatas buvo tas pats – skrydis į padangas. Po kvalifikacijos Villeneuve ramiai kalbėjo su žurnalistais – pasakė, kad smūgis buvo švelnesnis nei ankstesniais metais.

Atnaujinus sesiją prie Eau Rouge posūkio priartėjo ir Zonta. Brazilas, žinoma, negalėjo pripažinti pralaimėjimo ir užsispyrusiai laikė akceleratoriaus pedalą. Ir jis taip pat surado bolido sukibimo ribas – BAR automobilis piruetu nuskriejo nuo trasos. Komandos vadovas vėliau teigė, kad negalėjo patikėti, kad ką tik pamatė antrojo savo bolido avariją toje pačioje vietoje. Tačiau tuo pačiu pagyrė savo vairuotojus už pastangas iš bolido išspausti viską.

Reportažas apie Villeneuve ir Zonta avarijas

Nepasiduodantys BAR bolidai tuomet stojo prie pagrindinių lenktynių starto linijos. Zonta lenktynių nebaigė – 33-iame rate sugedo jo automobilio transmisija. Tuo tarpu drąsuolis kanadietis Villeneuve finišavo 15-oje vietoje.

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia