Automobilių modifikacijos dažnai yra susijusios su svorio mažinimu, tačiau kartais papildomas svoris kaip tik pridedamas tikslingai. Pavyzdžiui, viena iš paprasčiausių modifikacijų yra sunkesnio pavarų svirties antgalio sumontavimas. Tik kaip tai padeda?

Žinoma, kalbame apie automobilius su mechaninėmis transmisijomis. Kai perjunginėti pavarų nepadeda jokia kompiuterizuota sistema, vairuotojui visą darbą tenka atlikti pačiam ir tai tik padidina vairavimo malonumą. Pagerinti automobilio transmisiją galima keliais būdais. Žinoma, galima keisti pavarų dėžę, diferencialą, sankabą ar kitas detales, bet galima susikoncentruoti ir į santykinai paprastesnius patobulinimus. Pavyzdžiui, trumpesnės eigos pavarų perjungimo svirčių mechanizmai yra pakankamai populiarūs. Jie fiziškai sumažina atstumą tarp pavarų ir leidžia pastebimai greičiau perjunginėti bėgius.

Dar paprastesnis patobulinimas – sunkesnis pavarų svirties antgalis. Taip, supratote teisingai – ne vienas vairavimo entuziastas keičia savo paprastą pavarų dėžės bumbulą į sunkesnį. Tokie pavarų perjungimo svirties antgaliai įprastai yra gaminami iš metalo ir sveria 400-600 gramų – jie yra 3-5 kartus sunkesni nei standartiniai. Tik kuo tai padeda?

Standartinis MINI pavarų perjungimo svirties antgalis. (Tennen-Gas, Wikimedia(CC BY-SA 3.0)

Sklandesnis pavarų perjungimas

Tas papildomas svoris reiškia, kad pavarų perjungimo svirtis lengviau įveikia savo eigoje pasitaikantį pasipriešinimą. Kaip greitai važiuojančiam sunkvežimiui ar traukiniui sunkiau sustoti nei lengvajam automobiliui, taip ir sunkesnę pavarų perjungimo svirtį mažiau stabdo mechanizmo defektai, spyruoklės, neišvengiama judančių detalių trintis ar ne visu 100 % tikslūs vairuotojo judesiai.

Greitesnis pavarų perjungimas

Sunkesnis antgalis padeda svirčiai greičiau surasti kelią į tinkamą poziciją, todėl pavaras galima perjunginėti greičiau. Tokią modifikaciją išbandę vairuotojai teigia, kad skirtumas yra jaučiamas, ypač kai naudojamos trumpesnės pavarų perjungimo svirtys.

Minėjome, kad trumpesnės eigos pavarų perjungimo svirtys yra populiarus automobilių modifikuotojų pasirinkimas. Automobilių gamintojai tokių mechanizmų patys įprastai nemontuoja todėl, kad ilgesnės svirtys suteikia geresnį mechaninį pranašumą. Įsivaizduokite, jei durų rankena būtų sumontuota šalia vyrių – tokioms durims atidaryti reikėtų daugiau jėgos, nors rankena ir nukeliautų trumpesnį atstumą. Sunkesni pavarų perjungimo svirčių bumbulai padeda kompensuoti tą mechaninio pranašumo trūkumą.

Pasunkintas pavarų perjungimo svirties antgalis. (Gamintojas Raceseng.com)

Malonesnis pavarų perjungimo svirties pojūtis

Galiausiai, sunkesni pavarų svirčių antgaliai pagerina vairavimo malonumą. Na, bent jau tai žada gamintojai. Greitesnis ir sklandesnis pavarų perjungimas kartu yra ir žymiai malonesnis. Be to, sunkesni antgaliai mažina vairuotojo ranką veikiančias vibracijas.

Trūkumai?

Tai jei viskas taip gerai, kodėl automobilių gamintojai patys nemontuoja sunkesnių perjungimo svirčių antgalių? Iš tikrųjų, jie turi ir trūkumų.

Sunkesnė, greičiau judanti svirtis bent jau teoriškai pagreitina mechanizmo susidėvėjimą. Metaliniai bumbulai taip pat gali būti nemalonūs liesti, ypač kai yra įkaitę ar stipriai atšalę. Kita vertus, sunkesni antgaliai neprivalo būti tik metaliniai – jie gali būti iš dalies ar visiškai dengti plastiku ar oda. Priklausomai nuo kitų atliktų modifikacijų, pavarų svirties mechanizmo susidėvėjimo ir vairavimo stiliaus, svirtys su sunkesniais antgaliais gali būti labiau linkusios iššokti iš savo pozicijos. Ir surasti laisvą pavarą gali būti sunkiau.

Galiausiai, tai yra paprasta modifikacija, bet ir ji kainuoja pinigus – sunkesni pavarų svirčių antgaliai yra brangesni nei standartiniai, o skirtumą pajaučia tik užkietėję vairavimo entuziastai.

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia