Jei labai nesidomite sunkiuoju transportu, galite ir nežinoti, kad Pietų Korėjos Hyundai gamina ir vilkikus. Ir ne šiaip gamina – vakar Hyundai pasidžiaugė atlikusi pirmąjį autonominio vilkiko su puspriekabe bandymą Pietų Korėjoje. Pats bandymas buvo gana trumpas, tačiau sėkmingas. Ką tai reiškia Hyundai, vilkikų pramonei ir vairuotojams?

Ateityje vilkikai bus autonominiai – tai yra neišvengiama realybė. Klausimas tik kada ta ateitis pasirodys. Autonominius sunkvežimius kuria Mercedes-Benz, Volvo, Scania, ateityje save vairuos ir Tesla elektrovilkikai. Iki autonominių sunkvežimių įsigalėjimo liko dar gana daug laiko, nes jie žengia tik pačius pirmuosius žingsnius. Pavyzdžiui, šis Hyundai vilkikas su puspriekabe ką tik savarankiškai įveikė 40 km greitkelio atkarpą tarp Uivango ir Inčono miestų.

Bandymams buvo naudojamas Hyundai Xcient vilkikas su 3-iojo Lygio autonomine sistema ir didele puspriekabe. Šis Xcient gali pats įsibėgėti, sulėtėti ir manevruoti eisme be jokio žmogaus įsikišimo. Aišku, žmogus rugpjūčio 21 dieną atliktame bandyme visgi sėdėjo kabinoje pasiruošęs bet kuriuo metu perimti sunkvežimio valdymą. Šis Hyundai Xcient gali pavežti net 40 tonų krovinį, o dabar pats savarankiškai įsiliejo į eismo srautą, nuspėjo priekyje važiuojančių automobilių persirikiavimus, pats stabdė, įveikė tunelį, keitė eismo juostas ir sustojo, kai to reikėjo. Kitaip tariant, bandymas buvo visiškai sėkmingas.

Gali pasirodyti, kad šis bandymas tikrai nėra labai įspūdingas. Juk 40 km kelionėje autonominis Hyundai Xcient sugaišo net visą valandą. Tačiau Hyundai mėgsta iššūkius – ši greitkelio atkarpa yra labai užimta, joje daug automobilių. Hyundai taip pat reikėjo gauti pirmą specialų leidimą sunkvežimio bandymams viešuose keliuose. Į ir iš Inčono uosto nuolat keliauja sunkusis transportas. Tai – ir pačios Hyundai dažnai naudojamas kelias, kuomet išsiunčiamos automobilių dalys. Todėl užduotis buvo nelengva, bet autonominis Xcient šį atstumą įveikė sklandžiai ir be jokių nuotykių.

Šis Hyundai Xcient darniai įsiliejo į transporto srautą net labai užimtame greitkelio ruože (Hyundai nuotrauka).

Savaime aišku, tokiam sunkvežimiui reikia galybės įvairių jutiklių, kad centrinis kompiuteris žinotų jo padėtį eisme. Autonominis Hyundai Xcient turi 10 skirtingų sensorių, įskaitant 3 kameras, 2 radarus priekyje ir gale, 3 lidarus ir specialų jutiklį kampui tarp vilkiko ir puspriekabės nustatyti. Duomenys iš šių jutiklių yra siunčiami į centrinį kompiuterį, kuris naudojasi ir navigacijos įrangas, kad nustatytų sunkvežimio padėtį ir greitai priimtų sprendimus apie greitį, juostos pakeitimą, aplinkinių eismo dalyvių veiksmus ir taip toliau. Ir taip hidraulinė vairo sistema kelis kartus per sekundę koreguoja sunkvežimio padėtį – prieš viską stebinčio žmogaus akis pats sukiojasi vairas.

Yra keletas autonominių sunkvežimių privalumų, dėl kurių skirtingi gamintojai taip skuba sukurti savo pasiūlymus. Visų pirma, nereikia vairuotojo, todėl pervežimų kaštai automatiškai pinga. Antra, kompiuteris visada pasirenka optimaliausią greitį, tolygiai bėgėjasi ir stabdo, todėl maksimaliai sumažinamos degalų sąnaudos. Galiausiai, autonominiai vilkikai gali būti saugesni. Vairuotojai dažnai dirba labai ilgas valandas, pavargsta, ilgėja reakcijos laikas, silpnėja koncentracija. Pietų Korėjoje kasmet didėja žuvusiųjų sunkvežimių avarijose skaičius. Nemaža dalis jų įvyksta dėl žmogiškosios klaidos.

Šįkart vairuotojas labiau atlieka stebėtojo vaidmenį (Hyundai nuotrauka).

Bet, aišku, tai – tik ateitis. Kol kas bandomo Hyundai Xcient kabinoje sėdi tikras vairuotojas, kuris kartais turi padėti sunkvežimiui įveikti sudėtingesnius ruožus. Visgi Hyundai mano, kad visų vairuotojų atsisakyti nėra tikslinga. Vietoje to ketinama vystyti karavano sistemą – vienoje grupėje važiuotų keli sunkvežimiai, bet tik viename jų būtų vairuotojas. Apie tokią galimybę kalba ir Tesla, ir Daimler. Pastaroji kompanija jau žengė pirmą žingsnį ir išbandė taip veikiančią oro uosto takų valymo mašinų grupę.

Na, o Hyundai ir toliau tobulins savo autonomines sistemas. Kitas žingsnis – vilkikas su 4-o Lygio autonominėmis technologijomis. Hyundai jas jau yra išbandę Ioniq automobilyje, todėl ilgai užtrukti jos pritaikymui Xcient vilkikui neturėtų.

Taip pat skaitykite:

Automatizuoti Volvo šiukšlių surinkimo sunkvežimiai;

Vienas vairuotojas – 4 Mercedes sunkvežimiai;

Toyota pristatė vandenilinį vilkiką Beta;

10 įdomių faktų apie sunkvežimius, kurių galbūt nežinojote;

SEAT eksperimentuoja su greitkelių traukiniais;

Volvo demonstruoja per atstumą valdomų sunkvežimių privalumus.

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia