Tjorven furgonas važinėjo Švedijoje, tačiau jo vairas yra dešinėje. Tai buvo labai naudinga mašina, tačiau jūs tikriausiai apie ją net nesate girdėję. Kodėl? Ir kuo ypatingas buvo šis mažytis furgonas?
Jūs tikriausiai žinote, kad kadaise eismas Švedijoje vyko kairiąja kelio puse. Tačiau Tjorven furgonas buvo sukurtas vėliau – jo vairo padėtis dešinėje salono pusėje turi kitą priežastį.
Tjorven furgonas, kurio oficialus vardas buvo KVD 440/441, 1968-1972 metais buvo gaminamas Kalmar Verkstad AB (KVAB) gamykloje. Specialiai paštui išvežioti sukurtas furgonas buvo pavadintas populiaraus švedų TV serialo veikėjo vardu. Šio furgono paskirtis padiktavo kai kuriuos neįprastus Tjorven konstrukcijos sprendimus.
Pavyzdžiui, vairuotojas sėdėjo dešinėje Tjorven salono pusėje, kad galėtų neišlipdamas į pašto dėžutes dėti laiškus ar siuntinius. Dėl tos pačios priežasties Tjorven turėjo slankiojančias dureles – jas buvo galima plačiai atidaryti net privažiavus visai šalia tvoros ar sienos. Ir veidrodėliai buvo sumontuoti ant sparnų, taip sumažinant mašinos plotį. Daugelis Tjorven furgonų net neturėjo tikros keleivio sėdynės – jos vietą salone užimdavo kroviniai.
Tjorven buvo sukurtas DAF 44 pagrindu ir turėjo šios mažos olandiškos mašinos 0,85 l dviejų cilindrų variklį bei transmisiją. DAF Tjorven donoru tikriausiai ir tapo dėl savo pavarų dėžės, nes šis šeimos automobilis turėjo garsiąją DAF Variomatic transmisiją. Tai buvo bepakopė automatinė transmisija – ji puikiai tiko Tjorven furgonui, kuris turėjo sustoti beveik prie kiekvieno namo.
Tjorven turėjo stiklo pluoštu sustiprintą plastikinį kėbulą ir plieninį rėmą. Keli prototipai turėjo metalinį kėbulą, tačiau buvo nuspręsta, kad jis yra per sunkus ir per brangus. 1970 metais buvo sukurtas prototipas su 1,1 litro varikliu iš DAF 55. Šis Tjorven buvo ypatingas tuo, kad buvo skirtas šeimai – viduje buvo net 5 vietos. KVAB taip pat eksperimentavo su ekeltros varikliais, tačiau visi šie bandymai taip ir liko tik prototipais.
Ne visi Tjorven furgonai vežiojo paštą. Bent keli Tjorven furgonai buvo pritaikyti neįgaliesiems – slankiojančias dureles turinti mašina tam puikiai tiko. Kiti Tjorven buvo pritaikyti darbui oro uostuose ar net vežiojo keleivius mieste. Nors atrodė labai paprastas ir pigus, Tjorven iš tikrųjų pasižymėjo keliais tam laikmečiui nebūdingais sprendimais. Tjorven buvo labai trumpas, tačiau dėl savo formos galėjo pavežti stebėtinai daug krovinio. Tuo metu ir slankiojančios durelės atrodė kaip labai inovatyvus sprendimas. Galiausiai, keleiviams skirtos Tjorven versijos turėjo sulankstomas sėdynes – tokia modulinė salono konstrukcija padėjo pritaikyti furgoną bet kuriam darbui.
Na, beveik bet kuriam. Bepakopė automatinė transmisija ir apie 34 AG turintis variklis puikiai tiko miestui, tačiau užmiesčio keliuose ir greitkeliuose Tjorven nebuvo toks stabilus ar patogus. Vėjas blaškė neaerodinamišką ir lengvą furgoną, o pasiekus didesnį greitį triukšmas salone tapdavo nepakeliamas.
1972 metais Tjorven gamyba buvo sustabdyta. Iš viso pagaminta apie 2000 šių automobilių. Daugelis jų liko Švedijoje, keletas buvo eksportuoti. Dabar Tjorven išliko tik muziejuose ir entuziastų rankose.