Įprastai greitkelius valantys sunkvežimiai sniegą braukia nuo vienos eismo juostos. Tačiau egzistuoja vienas įrenginys, kuris leidžia vienam sunkvežimiui vienu metu valyti dvi juostas, o paskui per sekundę sugrįžti prie įprastos konfigūracijos. Tai – amerikietiška TowPlow sniego valymo priekaba.
Kol kas TowPlow dar nėra labai plačiai naudojamas įrenginys – paprastų sniego valytuvų greitkeliuose vis dar yra gerokai daugiau. Kita vertus šaltesniuose JAV regionuose ir Kanadoje tokių papildomų priekabų su sniego peiliais vis daugėja. TowPlow gali efektyviai pašalinti sniegą nuo dviejų kelio juostų, todėl sutaupoma degalų ir žmogiškųjų išteklių.
Įprastai vienas sniego valytuvas gali pašalinti sniegą nuo vienos eismo juostos. Rinkoje galima surasti sulankstomų sniego peilių, kurie taip pat teoriškai gali nusidriekti per dvi eismo juostas. Dažniau kelios sniego valymo mašinos sudaro konvojų, kuris vienu ypu nuvalo visą greitkelio plotį.
Video reportažas apie TowPlow privalumus
TowPlow buvo išrastas Kanzase ir pradėtas naudoti dar 2005 metais. Ši prie įprasto sniego valymo sunkvežimio kabinama priekaba turi vairuojamus ratus, kurie gal pasisukti 30 laipsnių kampu. Viskas valdoma iš vairuotojo kabinos – jis gali pasirinkti, kokį kelio plotį valys sunkvežimis. Taigi, artėdamas prie kelio susiaurėjimo sniego valytuvas neprivalo sustoti – jis tiesiog važiuodamas susigrąžina priekabą į transportavimui tinkamą poziciją.
Pati sistema nėra tokia jau paprasta. Prie priekabos pritvirtintas sniego peilis gali būti valdomas nepriklausomai nuo sunkvežimio priekyje esančio sniego peilio. Naujausi modeliai gali judėti abiem kryptimis – gali sniegą valyti tiek sunkvežimio kairėje, tiek dešinėje, priklausomai nuo kelio pobūdžio ir vairuotojo pasirinkimo. TowPlow priekaba taip pat gali turėti druskos ir smėlio barstytuvą ar net cisterną su purkštuvu ledą tirpdantiems chemikalams skleisti. Visa tai reiškia, kad TowPlow valdymo sistema yra gana sudėtinga, bet vairuotojai teigia, kad prie jos įmanoma priprasti. Vairuotojai apskritai teigiamai žiūri į šią mašiną, nes jiems patinka dirbti su nauja ir efektyvia įranga. Tačiau pats darbas yra sudėtingesnis, ne tik dėl papildomų valdymo instrumentų, bet ir suprastėjusio matomumo.
Kokie TowPlow privalumai? Na, visų pirma, sumažėję valymo darbų kaštai. Dvi juostas valo vienas sunkvežimis, todėl sutaupoma degalų, pakanka vieno vairuotojo. TowPlow veikia ir geriau nei kiti išskleidžiami sniego peiliai, nes greičiau keičia savo formą ir yra labai standus. Galiausiai, ši sniego valymo mašina lengvai prisitaiko prie skirtingų kelio sąlygų.
Tačiau TowPlow turi ir trūkumų. Gamintojas teigia, kad ši sistema atsiperka per 2-5 metus, priklausomai nuo žiemos sąlygų, tačiau tai vis tiek yra brangus malonumas. TowPlow priekaba kainuoja apie 100 tūkstančių JAV dolerių. Efektyviausiai tokios mašinos veikia, kad vienu metu valo dvi kelio juostas, tačiau tai jau stipriai riboja eismą. Maksimalus TowPlow pasiekiamas valymo plotis yra maždaug 7,6 metrai, todėl aplenkti tokią mašiną yra pakankamai sudėtinga. Tiesa, niekas dėl to per daug ir nesijaudina – šalia TowPlow dažnai važiuoja paprastesnė sniego valymo mašina, kuri nuvalo paskutinį likusį sniegą, todėl tokio konvojaus bet kuriuo atveju niekas neapvažiuotų. Vairuotojams rekomenduojama net nebandyti jų lenkti, nes šį darbą dirbančių sunkvežimių vairuotojai turi išlaikyti koncentraciją tiek stebėdami kelią priešais, tiek sekdami, kaip sekasi šoniniam sniego peiliui.
TowPlow sniego valymo mašinų populiarumas JAV ir Kanadoje auga, todėl reikia manyti, kad tokia įranga atsiperka. Prieš porą metų pristatytas dvipusis TowPlow variantas dar labiau pagerina šios sniego valymo mašinos universalumą, tačiau kažin ar kada nors artimiausiu metu ką nors panašaus pamatysime ir Europos greitkeliuose. Įprasti sulankstomi sniego peiliai yra pigesni, lengviau valdomi ir remontuojami, net jei ne tokie efektyvūs.
Taip pat skaitykite:
10 įdomių faktų apie sniego valymo mašinas;
10 įdomių faktų apie sunkvežimius;
10 įdomių faktų apie sniegaeigius;
Mįslė technikos mėgėjams – ką veikia ši vikšrinė mašina?
Kuo terminalų vilkikai skiriasi nuo įprastų?
Kodėl taip keistai atrodo oro uostų autobusai?