Miesto taksi automobiliai yra svarbesni nei gali pasirodyti. Atvykę keliautojai dažnai renkasi taksi paslaugas, todėl jie padeda susidaryti pirmąjį įspūdį apie miestą. Taksi automobiliai privalo būti patogūs, erdvūs ir tobulai pritaikyti savo paskirčiai. Štai kokį ateities miesto taksi automobilį Volvo įsivaizdavo dar 1977 metais.

Iš tikrųjų, Volvo City Taxi koncepcija buvo sukurta be jokių pretenzijų į masinę gamybą. 1976 metais Niujorko Modernaus meno muziejus užsakė du taksi automobilius, kurie turėtų parodyti, kaip šios transporto priemonės atrodys ateityje. Vienas iš šių užsakymų atiteko Volvo ir švedai iš karto ėmėsi darbo.

Naujasis koncepcinis taksi automobilis turėjo idealiai tikti ateities miestui, būti patogia transporto priemone keleiviams ir efektyviu darbo įrankiu vairuotojams. Volvo žinojo, kad šio modelio tikrai negamins, todėl koncepcija turėjo būti paremta idėjomis, kaip Niujorkas atrodys po kelių dešimčių metų. Volvo išdidžiai paskelbė, kad naujasis miesto taksi bus labai universalus, patogus ir saugus. Ir, kaip galima nuspėti, toks ir buvo.

Volvo City Taxi pasižymėjo tuometiniu Volvo dizainu. (Volvo nuotrauka)

1976 metais pasirodžiusi Volvo City Taxi koncepcija nenustebino savo išvaizda. Tai buvo paprastas kampuotas vienatūris, su dideliais stiklais ir stambiais juodos gumos bamperiais. Šio automobilio paskirtį išdavė virš priekinio stiklo sumontuotas taksi ženklas ir, žinoma, geltona spalva. Po kampuotu kėbulu slėpėsi stipri plieninė konstrukcija, skirta sumažinti avarijos metu patiriamą žalą. Tuo tarpu slankiojančios durelės atsidarė į priekį, atverdamos erdvų saloną.

Slankiojančios automobilio durelės atsidarė į priekį, o pro jas tilpo ir neįgaliojo vežimėlis. (Andrzej Otrębski, Wikimedia(CC BY-SA 3.0)

Čia pasitiko kelios įdomybės. Žinoma, kaip ir kitų taksi automobilių atveju, vairuotojas sėdėjo atskiroje kabinoje ir su keleiviais galėjo bendrauti per stiklą. Ant galinės sėdynės galėjo įsitaisyti trys žmonės, dar vienas būtų tilpęs ant papildomos sėdynės dešinėje salono pusėje – taip buvo išnaudota erdvė, atsiradusi nesumontavus keleivio sėdynės priekyje. Įdomu tai, kad Volvo City Taxi nenaudojo įprastų saugos diržų. Vietoje jų keleiviai turėjo nuleisti specialų atrakcionų stiliaus paminkštintą atitvarą. Volvo manė, kad tokia sistema veiks greičiau, todėl keleiviai mieliau naudos tokį įrenginį, o ne saugos diržus. Tiesa, užlenkus sėdynių pagrindą salone tilpo ir neįgaliojo vežimėlis, o jo keleivis galėjo būti apsaugotas diržais.

Volvo City Taxi salonas buvo stebėtinai erdvus, o diržus jame pakeitė atrakcionus primenantis nuleidžiamas atitvaras. (Volvo nuotrauka)

Volvo City Taxi, priešingai nei daugelis automobilių JAV, buvo dyzelinis. Tuo metu dyzelinas buvo matomas kaip ateities degalai, kurie yra pigesni ir skalsesni. Tiesa, ši koncepcija turėjo ne tokį jau taupų V6 variklį, kuris suko priekinius automobilio ratus.

Volvo City Taxi idėjos buvo įdomios, tačiau savo laiku neprigijo. Pasirodo, tais laikais neįgaliojo vežimėlio tilpimas į taksi vidų nebuvo laikomas dideliu prioritetu, o saugos diržų pakeitimas ta atrama taip pat patiko ne visiems – individualūs diržai yra saugesni. Dabar Volvo City Taxi ilsisi Volvo Muziejuje Geteborge.

Taip pat skaitykite:

Pirmasis Volvo automobilis – atviras ÖV4;

Citroën panaudos bent vieną 19_19 koncepcijos dizaino elementą;

Mercedes-Benz NAFA – moderniųjų mažųjų miesto automobilių pirmtakas;

Ferrari Pinin – vienas elegantiškiausių visų laikų limuzinų, kuris taip ir nebuvo gaminamas;

Porsche C88 – tikriausiai pigiausias Porsche automobilis;

Yamaha OX99-11 – Formulės 1 įkvėptas superautomobilis;

Škoda 110 Super Sport priminė mini superautomobilį.

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia