Naujos kokybiškos padangos yra gera dovana automobiliui ir jo vairuotojui. Tačiau iš pradžių reikia pažaboti savo entuziazmą. Ar žinojote, kad su visiškai naujomis padangomis reikia važiuoti atsargiau?
Tai gali nustebinti, ypač jei nesate vairuotojas ir sekate Formulę 1. Naujas padangas gavę lenktynininkai kaip tik lekia greičiau, agresyviau stabdo ir atakuoja posūkius. Tačiau mokytis vairavimo įgūdžių iš F1 nereikėtų.

Beje, ar žinote, kodėl ratus reikia prisukti naudojant žvaigždės schemą? O kodėl automobilį su dygliuotomis padangomis reikia pažymėti lipduku? Paskaitykite ir apie tai, kodėl daugybėje šalių dygliuotos padangos yra uždraustos.
Didieji padangų gamintojai rekomenduoja leisti naujoms padangoms prisinešioti. Tai yra, pirmuosius kelis šimtus kilometrų reikia važiuoti atsargiau – rinktis mažesnį greitį, vengti staigaus stabdymo ir agresyvaus įsibėgėjimo, išlaikyti didesnį atstumą nuo kitų eismo dalyvių. Dar daugiau – jei įmanoma, reikėtų vengti šlapios ar slidžios kelio dangos. Kai kurie gamintojai rekomenduoja tokį atsargų vairavimo stilių išlaikyti net 800 km. Tik kodėl?
Dėl tos pačios priežasties, kodėl ką tik išpakuotas naujas lėkštes prieš naudojimą reikia išplauti – gamyklos nėra švarios. Gamybos procese naudojamos įvairios pagalbinės medžiagos, kurios gali turėti neigiamos įtakos padangos sukibimui su kelio danga. Pavyzdžiui, ant padangos paviršiaus gali būti lubrikantų pėdsakų, nes jie naudojami, kad padangas būtų lengviau išimti iš plieninių formų. Naujos padangos taip pat padengiamos specialiais antioksidantais, kurie apsaugo jas kelionės iš gamyklos į parduotuvę metu ir padeda išlaikyti prekinę išvaizdą. Visi tie chemikalai nusitrina gana greitai, bet gamintojai vis tiek perspėja, kad vairuotojai naujomis padangomis džiaugtųsi atsargiau.

Ir ne tik dėl lubrikantų ir antioksidantų pėdsakų. Skirtingi automobiliai ir net skirtingi vairuotojai padangas dėvi skirtingai. Visiškai nauja padanga su giliausiu protektoriumi turi prisišlifuoti, prisitaikyti prie automobilio važiuoklės geometrijos. Ekstremaliais atvejais, ypač kai naujas padangas gauna stipriai modifikuotas automobilis su stipriai išverstais ratais, padangai dylant jos ir asfalto kontakto plotas stipriai padidėja. Bet net ir kasdieniai automobiliai geriau jaučiasi ant kelio, kai nusitrina bent pusė naujų padangų milimetro.
Daugelis automobilių vairuotojų apie rekomendaciją atsargiau važinėti su naujomis padangomis tikriausiai nežino, nes ir taip vairuoja atsargiai. O štai motociklininkai tai tikrai žino, nes jiems naujų padangų iššūkiai kelia didesnį pavojų ir yra labiau jaučiami.