Dygliuotos žieminės padangos Lietuvoje yra pakankamai populiarios. Yra vairuotojų, kurie yra įsitikinę, kad jei padangos nėra dygliuotos, jų nereikėtų net vadinti žieminėmis. Tik reikia nepamiršti, kad žiemą dygliuotas padangas dėvintys automobiliai privalo būti pažymėti apie tai perspėjančiu lipduku. Bet kodėl? Apie ką jis informuoja kitus eismo dalyvius?

Net nereikia sakyti, kad padangos yra labai svarbi automobilio dalis. Ar žinote, kaip automobilis be dedikuotų jutiklių supranta, kad slėgis vienoje padangoje nukrito? O kodėl F1 bolidai su lietaus padangomis ant džiūstančio trasos asfalto ima ieškoti balų?

Dygliuotos padangos geriau veikia ant kieto ledo. (Santeri Viinamäki, Wikimedia (CC BY-SA 4.0)

Lietuva yra šiaurinėje Europos pusėje, kur eismo sąlygos šaltuoju metų laiku gali būti prastos – jūs tai puikiai žinote. Dygliuotos padangos stipriai pagerina automobilio galimybes saugiai važiuoti ant kietos slidžios dangos – ledo ar suspausto sniego. Lietuvoje dygliuotas padangas dėvintis automobilis turi būti pažymėtas apie tai perspėjančiu lipduku – dygliu trikampyje su raudonu rėmeliu.

Apie dygliuotas padangas perspėjantis lipdukas, žinoma, nėra Lietuvos Kelių eismo taisyklių kūrėjų fantazijos vaisius – jis privalomas ir kai kuriose kitose šalyse (nors daug kur dygliuotos padangos yra uždraustos). Dyglio lipdukas turi būti priklijuotas automobilio gale, kai automobilis nešioja dygliuotas padangas. Pavasarį, kai padangos keičiamos, tą lipduką reikia pašalinti. Tik kam jis skirtas?

Apie dygliuotas padangas informuojantis lipdukas perspėja iš paskos važiuojančius vairuotojus, kad taip pažymėtas automobilis ant labai slidžios dangos gali elgtis kitaip. Tai yra, jis gali staigiau stabdyti ir greičiau įveikti posūkį, net jei kelias yra padengtas ledu. Sekant automobilį su dygliuotomis padangomis tai labai svarbu įvertinti – jo galimybės gali būti visiškai kitokios nei jūsų.

Toks dyglio lipdukas Lietuvoje yra privalomas, kai tik automobilis turi dygliuotas padangas.

Kelyje automobiliai dažnai seka vienas kitą, išlaikydami deramą atstumą. Savo vairavimo stilių ir greitį jūs natūraliai derinate prie priešais važiuojančio automobilio – tai vyksta kone pasąmoningai. Žiemą slidžiame kelyje tai gali būti pavojinga, ypač jei priešais jus važiuojantis automobilis turi daugiau sukibimo. Tas lipdukas – tiesiog informacija apie tai, kad nereikėtų aklai sekti to automobilio, nes ant labai slidžios dangos jis galbūt turi pranašumą.

1995 metais Aliaskos universiteto Ankoridže mokslininkai palygino dygliuotų ir nedygliuotų padangų stabdymo kelią ant įvairių dangų. 40,3 km/val. greičiu važiavęs Ford Crown Victoria, turintis ABS sistemą, ant ledo pasiekė 26,4 metrų stabdymo kelią. Kai tas pats automobilis buvo apautas nedygliuotomis žieminėmis padangomis ir įsibėgėjo iki tų pačių 40,3 km/val., jam sustoti prireikė jau 30,5 metrų. Senas tyrimas, bet ir naujesni testai įrodo tą patį.

Aišku, sakysite, kad skirtumas nedidelis, tačiau kelyje tai tikrai būtų jaučiama. Automobilis su dygliuotomis padangomis prieš posūkį galėtų stabdyti šiek tiek vėliau ir agresyviau, net jei kelio danga būtų lengvai padengta ledu. Tas pats automobilis su nedygliuotomis žieminėmis padangomis negalėtų palaikyti to paties tempo ir vairavimo stiliaus – pabandęs greičiausiai atsidurtų griovyje

Nedidelis lipdukas dažnai kitų vairuotojų tiesiog ignoruojamas.

Tiesa, to lipduko funkcijomis galima pagrįstai abejoti. Vasarą aklai sekti automobilį su sportinėmis padangomis būtų lygiai taip pat pavojinga, bet niekas jų nežymi.

Beje, kalbinti vairuotojai spėliojo, kad tas lipdukas gali būti reikalingas, kad perspėtų, jog priešais važiuojantis automobilis gali pradėti spjaudytis dygliais. Tai nėra to lipduko paskirtis ir be jokios priežasties dygliai į kitus eismo dalyvius šaudyti neturėtų. Kita vertus, jei ši mintis verčia jus laikytis saugesnio atstumo, tai galvokite taip ir toliau.

Nodum.lt svetainėje ne pirmą kartą skaitote apie ant transporto priemonių klijuojamus lipdukus – jau turėtumėte žinoti, kad ant sunkvežimių kartais matomi greičio ženklai perspėja kitus vairuotojus apie tai, kad keliu jie dalijasi su lėtesnėmis mašinomis.

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia