Tikriausiai sutiksite su nuomone, kad daugelis sunkvežimių atrodo labai panašiai, nepriklausomai nuo jų markės ir modelio. Todėl, kai kas nors pristato visiškai naują dizainą, verta apie tai parašyti. Tačiau naujasis Scania AXL yra ne tik dizainas – šis savivartis neturi kabinos ir yra pasiruošęs ateities iššūkiams.

Ne vienas sunkvežimių gamintojas šiuo metu bando autonomines mašinas, tačiau daugelis jų yra hibridinės – jos gali važinėti be vairuotojo, tačiau žmogus vis tiek gali perimti jų valdymą atsisėsdamas už vairo. Scania AXL neturi vairo – šis sunkvežimis net neturi kabinos. Tai yra drąsus žingsnis į ateitį, šiek tiek primenantis Volvo Vera – terminalų vilkiką, taip pat neturintį kabinos.

Priešingai nei Vera, Scania AXL nėra varomas elektra. Šis savivartis turi įprastą turbodyzelinį variklį, nors gamintojas ir rekomenduoja naudoti biodyzeliną. Tiesą sakant, nors ir atrodo kaip iš ateities nužengęs robotas, AXL pasižymi ta pačia moduline konstrukcija, kaip ir kiti Scania G serijos sunkvežimiai. Scania AXL yra savivartis su keturiomis ašimis, pritaikytas darbui karjeruose ir statybose. Kol kas Scania labai daug detalių apie šį sunkvežimį neatskleidžia – oficialus gyvas pristatymas organizuojamas spalio pradžioje, tuomet turėtų būti atskleista daugiau informacijos. Tačiau jau dabar galime atsakyti į kai kuriuos įdomius klausimus.

Scania AXL – naujas koncepcinis autonomonis sunkvežimis. (Gamintojo nuotrauka)

Kodėl Scania AXL taip atrodo? Kaip minėta straipsnio pradžioje, daugelis modernių sunkvežimių atrodo labai panašiai. Taip yra dėl to, kad niekas sunkvežimių nesirenka pagal jų išvaizdą – sunkvežimis yra darbo įrankis ir jis neprivalo būti išskirtinai gražus. Tuo tarpu vien pažvelgus į Scania AXL matyti, kad dizaineriai rimtai padirbėjo su šiuo sunkvežimiu – jis turi agresyvų veidą, kurį puošia išraiškingi LED žibintai, o groteles maskuoja pasirinkta spalvų schema. Scania teigia, kad karjeruose, kasyklose ir statybose dirbantys sunkvežimiai privalo atrodyti tvirti ir griežti. Tuo tarpu mieste važinėjantis transportas turėtų pasižymėti švelnesniu dizainu.

AXL neturi kabinos, todėl pasižymi labai neįprastu profiliu ir futuristiniu dizainu. (Gamintojo nuotrauka)

Scania AXL atstovauja ateities technologijoms ir privalo atrodyti tarsi sugrįžęs iš ateities. Tik taip jis gali tikėtis pritraukti dėmesį. Variklio ir kompiuterių modulį, užimantį kabinos vietą, bei krovinių kėbulą puošia griežtos dekoratyvinės linijos. Šis sunkvežimis turi gana žemą profilį, nes jame, žinoma, nėra vietos vairuotojui. Kartu jis yra lengvai atpažįstamas, nes pagrindiniai Scania dizaino elementai buvo išsaugoti.

Scania AXL pirmiausia dirbs tik kasyklose, karjeruose ir uždarose statybų aikštelėse. (Gamintojo nuotrauka)

Scania AXL keistai atrodo dėl savo trūkumų – jis neturi langų, durelių, laiptelių ar veidrodėlių, todėl atrodo labai neįprastai.

Kaip Scania AXL gali saugiai dirbti be vairuotojo? Iš tikrųjų, mechaninė autonominių sunkvežimių dalis nėra didelis iššūkis. Sunkvežimiai jau seniai gali pasukti vairą, pristabdyti ar pagreitėti. Programinė įranga reikalauja kur kas daugiau darbo. Kameros gali nuskaityti sunkvežimio aplinką, tačiau taip gaunamas dviejų dimensijų vaizdas. Kompiuteris jį turi paversti trimačiu, interpretuoti šią informaciją, atpažinti kliūtis ir nuspręsti, kaip jas geriausia apvažiuoti.

Scania AXL taip pat turi ir radaro sistemą, kuri leidžia atpažinti didesnius objektus. Tuo tarpu lidaras pasižymi geresne rezoliucija ir atpažįsta ir smulkesnes kliūtis. Kameros, radaras ir lidarai yra sumontuoti aplink visą sunkvežimį – tikriausiai jau pastebėjote tas Šreko ausis. Scania AXL turi ir GPS, kuris leidžia naviguoti, susigaudyti, kur važiuojama. Sistema dar nėra tinkama naudojimui keliuose, tačiau kasyklose ir karjeruose AXL jau gali susigaudyti savarankiškai.

Komandas, kur paimti krovinį ir kur jį išversti AXL gaus iš bendro valdymo centro. (Gamintojo nuotrauka)

Kam reikalingi tokie autonominiai sunkvežimiai?  Kaip ir Volvo Vera, Scania AXL nėra skirtas važinėti keliais. Šis sunkvežimis dirbs uždarose teritorijose – karjeruose, kasyklose, didelėse statybų aikštelėse. Čia vairuotojai kaip ir nėra reikalingi, nes sunkvežimiai įprastai važinėja ratais, pakartotinai atlikdami tuos pačius darbus. Įmonės ieško būdų sumažinti sąnaudas ir tuo pačiu padidinti efektyvumą. Tokie sunkvežimiai kaip AXL gali dirbti beveik be poilsio ir žmogiškųjų klaidų. Kadangi autonominiai sunkvežimiai gaus komandas iš vieno valdymo centro, jie beveik niekada nestovės laukdami – sunkvežimių srautai bus lengvai kontroliuojami, užtikrinant efektyviausią įmanomą jų judėjimą.

Scania AXL kol kas yra tik konceptas, tačiau jis sukurtas tikrai ne be reikalo. (Gamintojo nuotrauka)

Iš tikrųjų, autonominiai sunkvežimiai nėra ateitis – jie yra dabartis. Autonominiai Volvo ir Scania jau važinėja kasyklose, Mercedes-Benz sunkvežimiai be vairuotojų dirba plantacijose, o visų bandomų prototipų net nesuskaičiuosi. Tačiau Scania AXL yra didelis žingsnis pirmyn, nes vairuotojo paslaugų atsisakoma visiškai. Šis sunkvežimis nėra elektrinis, tačiau tai reiškia, kad jį įdarbinti paprasčiau. Autonominiai sunkvežimiai ateina greičiau nei buvo prognozuojama.

Taip pat skaitykite:

7 įdomūs faktai apie Scania sunkvežimius;

Autonominiai sunkvežimiai jau darbuojasi cukranendrių plantacijose;

Autonominiai Volvo FH gavo pirmąjį komercinį užsakymą;

Volvo Vera – autonominis elektrinis vilkikas be kabinos;

Volvo demonstruoja per atstumą valdomų sunkvežimių privalumus;

Automatizuoti Volvo šiukšlių surinkimo sunkvežimiai;

Hyundai išbandė pirmą Pietų Korėjos autonominį vilkiką;

Vienas vairuotojas – 4 Mercedes sunkvežimiai;

10 įdomių faktų apie sunkvežimius, kurių galbūt nežinojote.

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia