Ko reikia, kad laimėtum Dakaro ralį? Ištvermės, puikių įgūdžių, labai gero automobilio ir šiek tiek sėkmės. Arba labai daug sėkmės – ji 1989 metais labai pravertė suomių lenktynininkui Ari Vatanenui – jis dukart vertėsi, bet vis tiek laimėjo. Kaip? Padėjo mesta moneta.

1989-ųjų Dakaro ralis buvo ypatingas. Visų pirma, net 209 iš 473 dalyvių pasiekė finišą – tuo metu tai buvo rekordas. Ralio maršrutas tais metais pirmą kartą palietė Libiją – dar vienas įsimintinas momentas. Tačiau didžiausia staigmena buvo finišas, kuris buvo nuspręstas ne kažkur trasos dulkėse, o techninio personalo stovykloje.

Peugeot tuo metu buvo labai užtikrinta komanda. Ari Vatanenas 1987 metais laimėjo Dakaro ralį. Būtų laimėjęs ir 1988-aisiais, jei ne pavogtas bolidas. Ir tais 1989-aisiais Peugeot 405 Turbo 16 Grand Raid iš karto atitrūko nuo artimiausių konkurentų – artėjant finišui buvo aišku, kad pergalė yra Peugeot Talbot Sport komandos kišenėje.

Ari Vatanenas už Peugeot 405 T16 GR vairo – šis automobilis 1989-ųjų Paryžiaus-Dakaro ralį laimėjo tik dėl mestos monetos. (Peugeot Sport nuotrauka)

Tik komandos vadovas Jeanas Todtas taip nemanė. Taip, Peugeot vairuotojai Ari Vatanenas ir Jacky Ickxas buvo toli atitrūkę nuo persekiotojų ir užtikrintai judėjo finišo link. Vyrams beliko išsiaiškinti tarpusavyje, kuris yra greitesnis, tačiau abejojančių, jog Peugeot nuskins abi pirmas vietas, nebuvo. Na, beveik nebuvo – Todtas baiminosi, kad gali įvykti nelaimė.

Vatanenas pirmą kartą apsivertė dar prologo stadijoje Barselonoje. Vargšas 405 T16 dar kartą vertėsi Tenerės dykumoje. Keista, tačiau tai tikriausiai nebūtų sutrukdę Vatanenui finišuoti bent jau antram, tačiau komandos vadovas bijojo, kad besivaržydami tarpusavyje Peugeot automobiliai patirs avariją. Net vieno automobilio praradimas būtų sukėlęs didžiulį apmaudą, tačiau Todtas dar labiau rūpinosi savo pašėlusių lenktynininkų sveikata.

Suomiškas reportažas apie 1989-ųjų Dakaro ralį – pamatysite ir Vataneno apsivertimą, ir legendinę monetą.

Taigi, nugalėjoto klausimą teko spręsti džentelmenišku susitarimu – buvo metama dešimties frankų moneta. Sėkmė tuomet veidu atsisuko į Vataneną – kažkur Dakaro ralio užkulisiuose buvo nuspręsta, kad laimės būtent suomis.

1989-ųjų Dakaro ralio finišą šis susitarimas pavertė itin keistu. Ickxui teko stipriai sulėtinti, kad dviejų didelių avarijų pristabdytas Vatanenas galėtų pasivyti ir išsiveržti į priekį. Kaip ir buvo sutarta, Dakaro ralį laimėjo suomis, Ickxas atvyko antras. Na, o komandos vadovas Todtas galėjo džiaugtis – nors buvo pasirinktas atsargus sprendimas, jis garantavo, jog Peugeot užims dvi aukščiausias podiumo vietas.

Ari Vatanenas Dakaro ralį laimėjo ir 1990 bei 1991 metais.

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia