Kiek bagažinių turi jūsų automobilis? Tikriausiai 99,99 % atsakytų, kad vieną, o likusieji – kad dvi. Po dvi bagažines turi kai kurie elektromobiliai ir automobiliai su varikliais viduryje. Tačiau De Tomaso Mangusta dviejų bagažinių nepakako – šis automobilis turi visas tris.

De Tomaso – tai pranykusi itališka sportinių automobilių markė. Kadaise De Tomaso kūrė lenktyninius automobilius, prototipus bei išskirtinius sportinius automobilius. De Tomaso vardas niekada neprilygo Ferrari ar Lamborghini, bet jis buvo pakankamai žinomas jau vien dėl automobilių dizaino ir charakterio. Šiandien De Tomaso garsiausi automobiliai yra tiesiog medžiojami kolekcionierių, o jų vertė su metais tik auga. Tarp kolekcinių De Tomaso modelių tikrai yra ir Mangusta, kuri, be kitų išskirtinių savo savybių, turėjo ir tris bagažines.

De Tomaso Mangusta buvo gaminama 1967-1971 metais. Šis sportinis automobilis turėjo viduryje sumontuotą Ford V8 variklį, kuris per 5 laipsnių mechaninę transmisiją suko galinius ratus. Mangusta turėjo daugybę privalumų – keturis diskinius stabdžius, nepriklausomą važiuoklę, oro kondicionierių. Net elektra valdomi langai buvo sumontuoti dar tada, kai tokio privalumo daugelis gamintojų nesiūlė.

De Tomaso Mangusta yra vienas iš gražiausių Giorgetto Giugiaro kūrinių. (Gonzalo de Velasco, Wikimedia(CC BY-SA 3.0)

Aišku, De Tomaso Mangusta nebuvo tobula. Automobilio konstrukcija nebuvo labai standi, todėl jis nepasižymėjo geromis valdymo charakteristikomis. Nebuvo ir labai patogus – į nelygius kelius su Mangusta geriau buvo nevažiuoti. Itin žema prošvaista taip pat nedžiugino Mangustos pirkėjų, o viduje buvo labai ankšta. Tiesa, nors mažyčiame Mangustos salone vietos sunkiai pakako vairuotojui ir vienam keleiviui, savo bagažą jie galėjo palikti net trijose bagažinėse.

Mangusta variklį ir porą bažinių dengė du dangčiai. (Tony Harrison, Wikimedia(CC BY-SA 2.0)

De Tomaso Mangusta dizainą sukūrė legendinis Giorgetto Giugiaro. Automobilis buvo žemas ir išvaizdus. Ypatingai gražiai atrodė jo smailėjanti nosis ir lygūs kėbulo šonų paviršiai su skoningais dizaino elementais. Štai už galinio šoninio stiklo buvo kelios oro paėmimo angos, kurios tarsi pabrėžė, kad Mangustos variklis yra sumontuotas viduryje, kaip ir priklauso tikram superautomobiliui. Iš tiesų variklis slėpėsi net po dviem kapotais – visa galinė automobilio kėbulo dalis, įskaitant galinį stiklą, buvo padalinta per pusę. Taigi, atskirai buvo galima atidaryti dešinį ir kairį dangčius – tai leido patogiai prieiti prie variklio iš abiejų pusių.

Viena ir De Tomaso Mangusta bagažinių buvo įrengta tarp salono ir galinės kairės arkos. (Thesupermat, Wikimedia(CC BY-SA 4.0)

Toks dizainas šalia variklio (tarp rato arkos ir salono) paliko šiek tiek erdvės. Dešinėje pusėje ją užėmė degalų bakas, o kairėje ji buvo atiduota automobilio keleiviams – čia buvo galima pasidėti nedidelį krepšį. Dar šiek tiek vietos liko už automobilio arkų – kairėje pusėje čia buvo sumontuotas akumuliatorius, o dešinėje palikta šiek tiek vietos daiktams. Taigi, vien gale Mangusta turėjo net dvi bagažines. Kur trečioji?

Už galinės dešinės arkos Mangusta turėjo dar vieną nedidelį skyrelį daiktams, o priešais ją buvo įkurdintas benzino bakas. (El Caganer, Wikimedia(CC BY 2.0)

Kadangi De Tomaso Mangusta variklis buvo sumontuotas viduryje, o atsarginis ratas tilpo tiesiai už jo, po priekiniu kapotu liko neišnaudotos erdvės – čia įkurdinta pagrindinė Mangustos bagažinė. Taigi, iš viso šis sportinis itališkas automobilis turėjo net tris bagažines. Tiesa, galinės buvo gana mažos ir daiktai jose galėjo iškepti nuo variklio skleidžiamo karščio, tačiau ar žinote daugiau automobilių, kurie turėtų tris visiškai atskirus bagažo skyrius, paslėptus po trimis atskirais dangčiais? Bent jau aš tai tikrai neprisimenu.

Lenktyninis De Tomaso Mangusta – parodose šie automobiliai dažnai stovi su atidarytais galiniais dangčiais. (Thomas doerfer, Wikimedia(CC BY-SA 3.0)

Visgi reikia pripažinti, kad toks dizainas nebuvo labai praktiškas. Geriau jau viena ar dvi funkcionalios bagažinės nei trys labai mažos ir keistos formos. Šiandien De Tomaso Mangusta automobiliai išdidžiai rikiuojasi įvairiose parodose. Įprastai atidaromi ir galiniai dangčiai – taip automobilis atrodo dar įspūdingiau.

Taip pat skaitykite:

Kodėl beveik visi šiuolaikiniai automobiliai turi plokščias arkų briaunas?

McLaren 720S Spider paprasta gudrybe išvengė dažnos kabrioletų problemos;

Ferrari 308 GTB Vetroresina numerio apšvietimas yra sumontuotas nuimame variklio dangtyje, bet jokių laidų ten nėra;

Kodėl Citroën DS vairas turėjo tik vieną stipiną?

Kodėl Citroën C4 vairo vidurinė dalis nesisukiojo kartu su išorine?

Iš kur kilo tie dabar dažnai sutinkami dvigubi automobilių stogų kupolai?

Kaip atsirado ir paplito puodelių laikikliai?

Kokią bendrą dizaino problemą turi ir Lamborghini Aventador ir Tesla Model 3?

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia