Dakaro ralis – sudėtingiausios lenktynės Žemėje. Tai – didžiulis iššūkis tiek technikai, tiek žmonėms. Dakaro ralyje svarbūs ne tik pilotų įgūdžiai bei dinaminės bolidų savybės, bet ir navigaciniai gebėjimai. Motociklininkai patys turi rasti kelią per sudėtingą raižytą vietovę, automobilių įgulas sudaro du žmonės, o štai sunkvežimių kabinose jų įsitaiso visi trys. Kodėl? Koks yra trečiojo įgulos nario vaidmuo?

Papildomas įgulos narys tikrai niekada nepamaišys. Juk Dakaro ralis yra toks sudėtingas, kad bolidai dažnai klimpsta sudėtingose situacijose. Daugiau rankų jį gali išlaisvinti greičiau. Lygiai tą patį galėtume pasakyti ir apie motociklus, ir apie keturračius, ir apie automobilius, ir apie sunkvežimius. Tačiau dažnai vežtis papildomą įgulos narį ar net šturmaną yra nepraktiška.

Net sunku būtų įsivaizduoti, kaip antrasis įgulos narys tilptų ir išsėdėtų ant įprasto motociklo. Šios transporto priemonės yra pakankamai lengvos, kad su jomis susitvarkytų vienas žmogus. Tačiau jam taip pat tenka navigacijos užduotis ir vairavimas, todėl darbo tikrai daug. Štai automobiliuose šturmanai turi sau skirtą vietą, iš kurios vairuotojui pateikia informaciją apie maršrutą. Šturmanai turi kelio knygas, visus reikalingus ir lenktynių taisyklių leidžiamus prietaisus, tačiau reikalui esant taip pat padeda vietoje suremontuoti sugedusį automobilį ar jį išlaisvinti iš smėlio kopų ar purvo.

KAMAZ laimėjo daugybę Dakaro ralių. 2022-ieji buvo paskutiniai, nes po to Rusija vėl nusprendė susikoncentruoti į terorizmą ir karą, todėl buvo išspirta iš daugelio tarptautinių sporto varžybų. (Daniel Peppes Gauer, Wikimedia(CC BY 2.0)

Bet grįžkime prie sunkvežimių – kodėl jų kabinose yra net trys žmonės? Kaip jau supratote, atsakymas yra paprastas – nes jų ten tiek telpa, o daugiau rankų ir galvų yra geriau. Dakaro ralio sunkvežimio įgulą sudaro vairuotojas, šturmanas ir mechanikas. Pirmųjų dviejų įgulos narių užduotys yra aiškios, o ką daro mechanikas?

Dakaro ralio sunkvežimio kabinoje beveik visada rasite tris įgulos narius. (Tiraboschi Tiziana, Wikimedia)

Dakaro ralio sunkvežimio mechanikas yra žmogus, kuris geriausiai išmano techninę sunkvežimio pusę ir gali vadovauti sunkvežimio remontui lauko sąlygomis. Dažnai jam turi padėti kiti įgulos nariai, tačiau jis šioje srityje turi būti patyręs ekspertas. Dakaro dalyviai dažnai patys pabrėžia, kad jau vien sunkvežimio rato keitimas lauko sąlygomis yra trijų žmonių darbas. Lenktynių metu mechanikas taip pat iš kabinos gali stebėti skirtingų sunkvežimio mazgų darbą.

Iveco PowerStar – vienas geriausių Dakaro sunkvežimių (Gamintojo nuotrauka).

Tikriausiai neišvengiamai kils klausimas dėl svorio. Pagal T4 grupės taisykles sunkvežimiai privalo sverti daugiau nei 3,5 tonas, tačiau dauguma jų sveria daugiau nei 7,6 tonas, o kai kurie – daugiau nei 10 tonų. Žinoma, svoris vis tiek yra svarbus, tačiau štai, pavyzdžiui, HINO 500 sunkvežimis turi 700 litrų degalų baką. Taigi, kaip ir galite įsivaizduoti, papildomas įgulos narys nekelia susirūpinimo dėl sunkvežimio svorio, o padeda labai daug.

Daugiau apie Dakarą:

Į Dakarą su Vespa motoroleriu;

7 tragedijos, parodančios Dakaro ralio pavojingumą;

„500 šiknaskylių prie starto linijos“;

Kodėl Dakaro ralis nebeaplanko Dakaro?;

10 įdomių faktų apie Dakaro ralį, kurių galbūt nežinojote: mėgėjų procentas, Margaret Thacher sūnaus bėdos ir kuris automobilis laimėjo daugiausiai kartų.

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia