Kokią didžiausią reikšmę turi jūsų automobilio spidometras? 220, 240, o gal net 260 km/h? Kad ir kaip atrodo paskutinis skaičius, kurį spidometro rodyklė teoriškai dar gali pasiekti, jūsų automobilis tikriausiai nėra toks greitas. Tai kodėl gamintojai kuria tokius spidometrus? Kodėl paskutinis skaičius juose nenurodo maksimalaus automobilio greičio?
Iš tiesų, pavyzdžių toli ieškoti nereikia. Bigatti Chiron maksimalus greitis siekia 420 km/h su įjungtu elektroniniu ribotuvu ar maždaug 463 km/h be jokių apribojimų. Tuo tarpu paskutinis skaičius spidometre yra apvalus 500 km/h. Kodėl?
Iš tiesų, Chiron atvejis yra gana nesunkiai paaiškinamas – spidometro turimi skaičiai tiek daug nesiskiria nuo maksimalaus greičio. 500 atrodo geriau nei 420 ar 450, todėl ir pasirinktas šis skaičius. Juk ir vairuotojui tai – nuolatinis priminimas, kokį galingą automobilį jis valdo. Kur kas keisčiau tai, kad įprasti kasdieniški automobiliai taip pat turi labai optimistiškus spidometrus.
Didieji automobilių gamintojai pirkėjams siūlo ištisas modelių gamas, tačiau išsirinkti patinkančią ir poreikius atitinkančią kėbulo formą nepakanka. Dar tenka apgalvoti variklį, važiuoklės konfigūraciją, transmisiją ir kitus komponentus – pasirinkimų tikrai daug ir jie kartais daro įtaką maksimaliam automobilio greičiui. Taigi, taupydami gamybos kaštus gamintojai tuos pačius instrumentus naudoja ne vienam modeliui. Kitaip tariant, tie patys spidometrai dažnai naudojami ir dyzelinėse miesto mašinose, ir greituose sportiniuose automobiliuose – kuo mažiau pakeitimų, tuo mažesnė detalės kaina.
Iš tiesų paskutinis spidometro skaičius turi ir psichologinę reikšmę. Jis tarsi apgauna vairuotojus, priversdamas juos geriau galvoti apie savo automobilį. Visi sąmoningai suvokia, kad tas greitis nėra pasiekiamas, tačiau vis tiek pasąmoningai automobilis su 250 km/h spidometru yra greitesnis už tą, kurio spidometras puošiasi tik 150 km/h reikšme. Net jei tikrasis maksimalus greitis iš tikrųjų yra toks pat.
Įdomu ir tai, kad optimistiški spidometrai, stipriai nutolę nuo įprasto vairavimo režimo, kuria ir saugumo įspūdį. Važiavimas maksimaliu greičiu kuria stresą, todėl to reikėtų vengti. Jei didžiausia spidometro reikšmė būtų tik 150 km/h, važiuodami autostrada 130 km/h jaustumėtės labiau įsitempę nei įprastai, nes spidometro rodyklė būtų labai arti pabaigos.
Ateityje dauguma gamintojų pereis prie pilnai skaitmeninių spidometrų ir rodyklės po truputį nueis į praeitį. Todėl bus įdomu pamatyti, kaip vizualiai bus pateikiamas greitis. Paprastas skaičius vairuotojus informuoja, tačiau jis neturi jokios emocijos, nejaudina. Kylanti spidometro rodyklė turi visiškai kitokį poveikį.
Taip pat skaitykite:
Kodėl beveik neįmanoma įsigyti automobilio su nuline rida?
Kodėl visureigiai anksčiau atsarginį ratą vežiodavosi kėbulo išorėje?
Kodėl po variklio dangčiu dabar matome tik plastiką, o ne patį variklį?
Kodėl automobiliai nebenešioja mažų skulptūrėlių ir iškilių logotipų ant kapotų?
Kur dingo atsimerkiantys automobilių žibintai?
Kam ant senų automobilių buvo montuojami maži metaliniai strypeliai?
Kur pradingo vientisos priekinės sėdynės?
Kodėl nebematome padangų baltais šonais?