Lotus Evija – galingiausias elektrinis hiperautomobilis pasaulyje. Šis įspūdingas apie 2,5 milijonus eurų kainuojantis automobilis pasižymi daugybe inovatyvių sprendimų. Tiesa, kai kurie iš jų gali pasirodyti keisti. Jei priėję prie pat automobilio iš viršaus pažvelgtumėte į priekinius jo žibintus, pastebėtumėte, kad juose yra pora ventiliatorių. Kam jie?

Lotus Evija – galingiausias automobilis rinkoje ir tikrų tikriausias elektrinis hiperautomobilis. (Lotus nuotrauka)

Lotus Evija yra vienas iš tų automobilių, kurių jūs neturėsite. Ir ne tik dėl to, kad jis beprotiškai brangus – Lotus (čia 7 faktai apie šią markę) pagamins tik 130 šių mašinų ir jos bus išpirktos labai greitai. Viena vertus, tai yra galingiausias gatvėmis važinėjantis serijinės gamybos automobilis pasaulyje, kita vertus – tai yra žvilgsnis į ateitį. Na, bent jau į Lotus ateitį.

Keli svarbiausi faktai apie Evija:

  • Galia – 1492,5 kW;
  • 4 elektros varikliai – kiekvienas ratas varomas atskiru varikliu;
  • Sukimo momentas – 1700 Nm;
  • Svoris – 1680 kg;
  • Baterijos talpa – 70 kWh;
  • Įveikiamas atstumas – 450 km;
  • 0-100 km/val. – < 3 s;
  • 0-300 km/val. – < 9 s;
  • Maksimalus greitis – > 320 km/val.
Dramatiškos linijos ir aerodinamija – Evija nėra praktiškas GT. Tai yra automobilis greičiui. (Lotus nuotrauka)

Lotus Evija yra sukurtas ne ilgoms kelionėms, o itin greitiems pasivažinėjimams. Automobilio forma buvo sukurta vėjo tuneliuose, todėl pasižymi daugybe unikalių aerodinaminių sprendimų. Evija turi tik du aktyvius aerodinaminius komponentus – spoilerį ir difuzorių. Jie padeda išlaikyti stabilumą dideliu greičiu lekiant posūkiais.

Minimalistinis salonas atrodo pakankamai futuristiškai. (Lotus nuotrauka)

Evija konstrukcija turi daug keistų bruožų. Pavyzdžiui, Lotus šiam automobiliui parinko netradicinę vietą baterijoms. Daugelio elektromobilių baterijos yra išdėstytos po automobilio grindimis. Tai leidžia efektyviau panaudoti naudingą erdvę automobilio viduje ir išlaikyti žemą svorio centrą. Tuo tarpu Williams Advanced Engineering sukurtos baterijos yra automobilio viduryje – tiesiai už sėdynių, ten, kur būtų superautomobilio variklis. Baterijų moduliai yra sukrauti vienas ant kito ir suformuoja vieną mazgą. Kodėl Lotus pasirinko tokią konstrukciją? Nes tai sukuria superautomobilių vairuotojams pažįstamą svorio pasiskirstymą ir baterijų modulį ateityje bus lengviau pakeisti. Anglies pluošto konstrukcijos dėka Evija sveria tik 1680 kg.

70 kWh baterijų modulis yra Evija bazės viduryje. (Lotus nuotrauka)

70 kWh, žinoma, šiais laikais nėra daug, tačiau šis automobilis yra sukurtas greičiui, o ne praktiškumui. Jis net neturi didelės bagažinės, o ir salonas yra labai minimalistinis. Jei tik surasite 350 kW įkrovimo stotelę, Evija bateriją galėsite pamaitinti per 15 minučių. Williams teigė, kad Evija susidorotų ir su 800 kW įkrovimo galia, bet jums pasiseks, jei po kelių metų surasite ir tą 350 kW.

Kur kas svarbiau tai, kad keturi Evija varikliai išvysto 1492,5 kW galią. Šie varikliai yra valdomi kaip atskiri moduliai, todėl posūkiuose daugiau darbo gaus išorinę kreivę brėžiantys ratai.

Tačiau pakalbėkime apie vieną keistą Lotus Evija bruožą – mažus ventiliatorius priekiniuose žibintuose. Taip paprastai jų nepamatysite – reikia prieiti labai arti ir į žibintą pažiūrėti tiesiai iš viršaus. Po vieną ventiliatorių surasime kiekvieno Evija priekinio žibinto apačioje. Juos galite pamatyti čia ties 12:13 atžyma:

Ventiliatoriai Lotus Evija žibintuose aušina lazerių modulius. Evija yra pirmasis serijinės gamybos automobilis, naudojantis lazerines trumpąsias ir ilgąsias šviesas. Lazerinių automobilinių žibintų technologija nėra nauja – BMW ir Audi juos naudoja jau kelerius metus. Tačiau iki šiol automobiliai lazerinius žibintus naudojo tik kaip ilgąsias šviesas.

Lotus Evija yra labai agresiai atrodantis automobilis. (Lotus nuotrauka)

Lazeriniai automobiliniai žibintai yra pranašesni už jau paplitusią LED technologiją. Visų pirma, efektyvus lazerinių šviesų nuotolis yra gerokai ilgesnis – apšviesti 600 metrų nėra didelė problema. Antra – lazeriniai žibintai yra bent 4 kartus ryškesni už įprastus LED įrenginius. Tai reiškia, kad lazerinių žibintų moduliai bent jau teoriškai gali būti mažesni – ateityje tai atvers naujas priekinių žibintų dizaino galimybes.

Evija – pirmasis serijinės gamybos automobilis naudojantis lazerinius žibintus ir trumposioms, ir ilgosioms šviesoms. (Lotus nuotrauka)

Ir taip Lotus Evija tapo pirmuoju automobiliu, naudojančiu lazerinius šviestuvus tiek trumposios, tiek ilgosioms šviesoms. Tam panaudoti Osram-Continental moduliai. Lazeriai efektyviausiai veikia vėsesnėse temperatūrose, o jiems valdyti reikalingi kompiuterių blokai. Taigi, Evija žibintai turi ventiliatorius. Tiesa, visai mažus ir visiškai tylius.

Lotus pagamins tik 130 Evija hiperautomobilių. (Lotus nuotrauka)

Juk jūsų kompiuteris taip pat turi ventiliatorius, o lazeriniai žibintai taip pat turi daug karštos elektronikos.

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia