Jungtinėje Karalystėje dirbanti bendrovė Equipmake gamina elektrinius variklius automobilių pramonei. Tarp Equipmake klientų – Jaguar, Ariel ir dar keli pramonėje garsūs vardai. Ir dabar Equipmake ketina pristatyti itin galingą ir itin lengvą elektrinį variklį – kaip skamba 220 kW iš mažiau nei 10 kg svorio variklio?

Elektriniai automobiliai yra sunkesni už benzininius. Tiesa, ne dėl variklių, o dėl baterijų. Tačiau bet kokios pastangos sumažinti automobilio svorį yra sveikintinos, nes lengvesnis automobilis gali būti manevringesnis ir taupesnis.

Štai Jaguar I-Pace, populiarus elektrinis visureigis, turi du elektrinius variklius, sveriančius maždaug po 40 kg. Kartu šie varikliai išvysto apie 300 kW. Kaip praktiškam miesto visureigiui, I-Pace tokios galios tikrai pakanka. Tačiau ar nebūtų geriau, jei šio automobilio varikliai svertų po 10 kg ir kartu išvystytų 440 kW galią?

Vienas Equipmake Ampere išvystys 220 kW galią, sukdamasis 30 tūkstančių apsisukimų per minutę greičiu. (Equipmake nuotrauka)

Būtent tai žada Equipmake šiuo metu kuriamas Ampere variklis. 20 kW/kg – tokį galios ir svorio santykį turės Ampere. Palyginimui – daugelis dabar naudojamų elektrinių variklių pasiekia maždaug 5-8 kW/kg. Equipmake jau gamina ne vieną itin efektyvų variklį – štai APM 125 modelis išvysto 125 kW ir sveria 14 kg.

Equipmake tikisi pirmąjį veikiantį Ampere prototipą turėti per 12 mėnesių. (Equipmake nuotrauka)

Tokį nepaprastai žemą svorį Equipmake pasieks su 3D specialistų Hieta pagalba. Ampere paslaptis – itin plonas 3D spausdintuvu pagamintas korpusas ir minimalus metalinių komponentų naudojimas. Tai, kaip teigia gamintojas, taip pat padės pasiekti aukštą terminį efektyvumą. Ampere suksis greičiau nei kiti Equipmake varikliai – pasieks 30 tūkstančių apsisukimų per minutę. Palyginimui – minėtas APM 125 sukasi 14 tūkstančių apsisukimų per minutę greičiu.

Itin žemas svoris pasiektas sumažinus metalo kiekį variklyje. (Equipmake nuotrauka)

Nors kaina nėra skelbiama, Equipmake teigia, kad Ampere nebus brangus lyginant su kitais varikliais. Mat 3D spausdinimas padės sutaupyti brangiausių medžiagų. Kompanija tikisi pirmąjį prototipą užbaigti per artimiausius 12 mėnesių. Tuomet jis bus testuojamas ir tobulinamas. Jei viskas eisis kaip suplanuota, po kelių metų Ampere gali būti naudojamas elektromobiliuose.

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia