Mįslė technikos mėgėjams – kam skirta nuotraukoje matoma mašina?

Mįslė technikos mėgėjams – kam skirta nuotraukoje matoma mašina?

Pasaulyje yra daug įdomios pramoninės technikos. Pavyzdžiui, ši ratuota mašina- ar galite pasakyti, kokiam darbui ji skirta? Tai yra išties specializuota technika, dirbanti pakankamai sudėtingomis sąlygomis ir Lietuvoje tokių nebūna. Tačiau nuotraukoje yra pakankamai užuominų, kurios padės įveikti šią mįslę.

Mįsles technikos mėgėjams NODUM publikuoja gana dažnai. Praeitą kartą klausėme, ką smėlyje veikia keista triratė mašina. O prieš tai siūlėme pasidomėti, kokius darbus dirba pakankamai agresyviai atrodanti vikšrinė mašina. Jei jums įdomi įvairi technika, siūlome užmesti akį ir į tuos straipsnius. O dabar pažvelkime į šio straipsnio mįslę.



Gerai įsižiūrėkite į nuotrauką, atkreipdami dėmesį į detales. Kam, jūsų manymu, skirta ši ratuota mašina su ilga ranka priekyje? Kaip visada, atsakymą surasite po nuotrauka.

Kokiam darbui skirta ši mašina? (Gamintojo nuotrauka)

Tai – požeminė kalnakasybos gręžimo mašina. Ta ilga ranka priekyje – tai hidraulinis smūginis grąžtas. Konkrečiai šioje nuotraukoje – Švedijoje sukurtas Atlas Copco Boomer S1. Ši mašina yra skirta naudingųjų iškasenų gavybos pramonei, taip pat įvairių tunelių kasimui.

Prieš tokių ratinių savaeigių grąžtų atsiradimą kalnakasiai naudodavo įvairias ant laikinų bėgių važinėjančias mašinas, kurios buvo lėtos ir nerangios. Pagrindinis modernių mašinų privalumas yra greitis – jos gali mikliai pasitraukti iš darbo vietos, kad būtų atlikti sprogdinimai ar kasimas. Tuomet jos gali greitai sugrįžti ir gręžti toliau.

Senas kalnakasybos grąžtas, kuris būdavo stumdomas ant bėgių.

Iš tiesų Boomer S1 yra vienas iš mažesnių savaeigių kalnakasybos grąžtų. Žinoma, ne pats mažiausias – patys mažiausi net neturi kabinos. Aišku, jų būna ir gerokai didesnių, su keliais grąžtais, papildomomis atramomis ir įvairiais priedais. Tačiau šios mašinos dydis gali būti laikomas ir privalumu. Boomer S1 ilgis neskaitant priekyje sumontuotos gręžimo galvutės – vos daugiau nei 5,2 m, o plotis – 1,75 m. Ši mašina vairuojama lankstosi per pusę 40 laipsnių kampu, todėl jos apsisukimo spindulys tėra 4,4 m ir ji gali lengvai apvažiuoti ir pakankamai stačius kampus.

Boomer S1 pirkėjai gali pasirinkti vieną iš kelių siūlomų Deutz dyzelinių variklių. Pats didžiausias iš jų – 6 cilindrų 128 kW agregatas. Su juo komplektuojamas 160 litrų degalų bakas. Žinoma, ši mašina yra varoma visais ratais. Tiesioje vietoje ji gali judėti 14 km/h greičiu, įkalnėje – 8 km/h. Be vandens Boomer S1 sveria 12,8 tonas.

Kokio dar vandens? Tai susiję su gręžimo operacijomis – Boomer S1, kaip ir kiti tokio tipo savaeigiai grąžtai, turi kelių šimtų  litrų vandens talpas, skirtas gręžiamos skylės išplovimui ir grąžto galvutės vėsinimui. Ši mašina su savimi turi ir 70 metrų vandens žarną, kuri užtikrina nuolatinį vandens tiekimą. Aišku, reikalingos ir panašaus ilgio elektros linijos, kurių reikia galingam apšvietimui.

Atlas-Copco Boomer gręžia kasykloje. (Holger.Ellgaard, Wikimedia(CC BY 3.0)

Atlas Copco Boomer S1 gali gręžti tunelius, kurių pjūvio plotas neviršija 31 kvadratinio metro. Smūginis grąžtas yra hidraulinis, turi vandens purškimo sistemą ir dulkių išpūtimo oru funkciją. Skylės diametras ir ilgis priklauso nuo naudojamų antgalių. Įprastai Boomer S1 gręžia 45-48 mm skersmens ir iki 5 metrų ilgio skyles.

Boomer S1 gali turėti uždarą kabiną su oro kondicionieriumi ir garso izoliacija. Tačiau net tada viduje triukšmo lygis gali siekti 75 dB. Kita vertus, gamintojas siūlo ir audio sistemą. Kabina yra pakankamai tvirta atlaikyti apsivertimą ant šono ar smulkias akmenų įgriuvas. Čia taip pat yra kompiuterinių sistemų ekranai, leidžiantys stebėti gręžimo procesą, ir apšvietimo valdymo jungikliai.

Kitas populiarus savaeigis kalnakasybos grąžtas Sandvik DT1131i Suomijoje. (Cryonic07, Wikimedia(CC BY-SA 3.0)

Tokios mašinos taip pat gali turėti integruotas ugnies slopinimo sistemas, įrangą darbui šaltame klimate, priedus pačios mašinos plovimui. Savaeigiai grąžtai yra labai naudingi ir universalūs įrankiai. Jie naudojami tiesiant tunelius, kasant kasyklų šachtas, renkant uolienų mėginius.



Taip pat skaitykite:

Ką smėlyje veikia ši triratė mašina?

Kokius darbus dirba ši agresyviai atrodanti vikšrinė mašina?

Ką veikia ši aukšta, plati, bet trumpa vikšrinė mašina?

Kokį darbą dirba šis prie frontalinių krautuvų tvirtinamas agregatas?

Kam skirta ši mašina su dantytais plieniniais ratais?

Kam skirta ši kelių tiesimo ir statybų mašina?

Kam skirti šie ilgakojai sunkvežimiai?

Kam skirta ši vikšrinė mašina su dantytu stumdytuvu?

Kam skirtas šis platus traktorius su didelėmis padangomis?

Ką veikia šis pramoninis sunkvežimis?

Kam skirta ši agresyviai atrodanti žemės ūkio mašina?

Kam reikalingas toks mažas lokomotyvas?

Apie Nodum

Nodum.lt - įdomiems skaitiniams skirtas puslapis. Čia reguliariai publikuojami straipsniai apie naujausias technologijas, mokslo pasiekimus, automobilių pasaulio naujienas ir kultūrą, patarimus ir visokias internete aptinkamas įdomybes. Didžiausias dėmesys skiriamas žmonėms, kurie kuria, keliauja, myli savo darbą, įdomioms lankytinoms vietoms ir pomėgiams. Nodum.lt - įvairenybių mazgas, jei veikiate ką nors įdomaus, apie ką norėtumėte papaskoti - susisiekite su mumis per mūsų Facebook puslapį ar elektroniniu paštu - nodum2017@gmail.com.