Mįslė technikos mėgėjams – kam skirtas šis ilgakojis sunkvežimis?

Mįslė technikos mėgėjams – kam skirtas šis ilgakojis sunkvežimis?

Skirtingose srityse reikalinga skirtinga technika, todėl pasaulyje surastume labai daug skirtingų mašinų ir tiesiog neįmanoma visas jas pažinti. Ar galėtumėte greitai pasakyti kam skirtas šis ilgakojis sunkvežimis? Net jei atsakymą žinote, skaitykite toliau – sužinosite keletą įdomių detalių.

Tai – dar viena Nodum.lt mįslė technikos mėgėjams. Jų publikavome jau kelias – praeitą kartą klausėme, kam skirta vikšrinė mašina su dantytu stumdytuvu, o prieš tai siūlėme susipažinti su dideliu žemės ūkyje dirbančiu traktoriumi. Viskas labai paprasta – pažvelkite į nuotrauką ir pabandykite nuspręsti, kas tai per technika. Atsakymas ir daugiau detalių bus po nuotrauka.



Taigi, pažvelkite į nuotrauką ir atsakykite – kokį darbą dirba šis sunkvežimis? Kam jam tokios ilgos kojos?

Kam skirtas šis keistai atrodantis sunkvežimis? (Gazouya, Wikimedia(CC BY-SA 4.0)

Tai – konteinerių pervežimo sunkvežimis, uostų terminaluose dirbanti technika. Kaip tikriausiai žinote, konteinerius gali pervežti ir įprasti vilkikai, tačiau šio sunkvežimio paskirtis yra visai kita. Jis privažiuoja prie konteinerio taip, kad šis atsidurtų tarp jo ratų. Tuomet jį pakelia ir nuvažiuoja į vietą, kurioje konteinerį gali padėti. Tai gali būti net traukinio vagonas, bet dažniau yra vilkiko puspriekabė ar tiesiog kita vieta konteinerių aikštelėje.

Varomi visi aštuoni ratai, visi jie ir vairuojami. (AlfvanBeem, Wikimedia)

Tokių konteinerių pervežimo sunkvežimių būna įvairių, tačiau daug jų turi itin aukštą važiuoklę, kad galėtų pasiekti antrame ar trečiame aukšte sukrautus konteinerius. Įdomu tai, kad pirmieji tokio tipo ilgakojai sunkvežimiai buvo sukurti ne konteineriams, o medienai pervežti. Pirmieji tokio tipo sunkvežimiai pasirodė dar 1913 metais, jie lentpjūvėse perveždavo rąstus. Kadangi šie sunkvežimiai yra atviri abiejuose galuose, jie galėjo pavežti kur kas ilgesnius rąstus nei kiti uždari sunkvežimiai. Tuomet tokie sunkvežimiai važinėdavo ir keliais, tačiau greitai poreikis jiems išnyko, kaip ir jie patys.

Nuo tokių sunkvežimių viskas prasidėjo – jie vežė rąstus ir važinėjo keliais.

Pramonėje ilgakojai sunkvežimiai su papilvėje tvirtinamu kroviniu prigijo gana greitai. Jie galėjo vežti ilgas metalo sijas ir kitus metalo pramonės produktus, kurie netilpo į įprastų sunkvežimių kėbulus ir puspriekabes. Tačiau dabar didžiausia tikimybė pamatyti tokio tipo sunkvežimį yra uosto konteinerių terminale. Iš tiesų, tokių konteinerių transporterių yra tiek daug, kad visus juos būtų sunku ir aprašyti.

Pakeltas konteineris gali būti nuvežtas ir padėtas ant puspriekabės ar geležinkelio platformos. (Moheen Reeyad, Wikimedia(CC BY-SA 4.0)

Egzistuoja daugybė skirtingų konteinerius pervežančių sunkvežimių ir jie yra labai skirtingi. Vieni pasiekia vos antrą konteinerių bokšto aukštą, kiti  – trečią ar net ketvirtą. Vieni turi tris, o kiti – keturis ratus. Kartais variklis būna sumontuotas šalia kabinos, kuri yra labai aukštai, kad operatorius galėtų geriau matyti keldamas konteinerį ir dėdamas jį ant kokios nors platformos. O kartais variklis yra žemiau, viename pakraštyje. Patys pajėgiausi konteinerių sunkvežimiai gali pakelti ir 60 tonų svorį – kėlimo mechanizmas yra sunkvežimio viršuje. Tačiau įdomumo dėlei pažvelkime į vieną tokių mašinų atidžiau, kad susidarytumėte aiškesnį įspūdį.

Liebherr uostų konteinerių pervežimo sunkvežimis gali pasiekti trečią ar ketvirtą aukštą, priklausomai nuo versijos. (Liebherr)

Susipažinkite, tai – Liebherr uostų konteinerių pervežimo sunkvežimis. Siūlomi du šios mašinos variantai – vienas gali pakelti ant dviejų konteinerių užkeltą konteinerį, o kitas gali dirbti ir su keturiais konteinerių aukštais. Dyzelinis šio sunkvežimio variklis yra sumontuotas viršuje ir išvysto 340 kW galią. Tačiau šis variklis veikia tik kaip generatorius – visi aštuoni ratai sukami elektros energija. Šis įspūdingas sunkvežimis gali pasiekti 30 km/h greitį, net nesvarbu ar yra su kroviniu ar be jo. Tiesa, aukštesnė versija įsibėgėja tik iki 25 km/h.

Žemesnė versija įsibėgėja iki 30 km/h. Visi ratai yra varomi, visi yra vairuojami. (Liebherr)

Kalbant apie krovinius, šis sunkvežimis su dvigubu kėlimo mechanizmu gali iškelti ir 50 tonų konteinerį. Jis pats tuščias sveria 62 arba 64 tonas, priklausomai nuo versijos. Aukštesnio sunkvežimio aukštis siekia 12 metrų, o žemesnio – 9,2. Abiejų šių sunkvežimių ilgis yra vienodas ir siekia 10 metrų.

Taigi, tokie įspūdingi transporteriai darbuojasi uostuose. Jie yra gana manevringi ir pakankamai greiti, o iš tokio aukščio vairuotojas tikrai gali pasigrožėti uosto vaizdais, galbūt net jūra.



Taip pat skaitykite:

Kam skirta ši vikšrinė mašina su dantytu stumdytuvu?

Kam skirtas šis platus traktorius su didelėmis padangomis?

Ką veikia šis pramoninis sunkvežimis?

Kam skirta ši agresyviai atrodanti žemės ūkio mašina?

Kam reikalingas toks mažas lokomotyvas?

Ką gėlių laukuose veikia šis neįprastai atrodantis traktorius?

Pellenc Optimum aukštas traktorius be jokių ašių, bet kam jis skirtas?

Ka-26 – kodėl šis sraigtasparnis atrodo toks keistas? Kam jis buvo skirtas?

Apie Nodum

Nodum.lt - įdomiems skaitiniams skirtas puslapis. Čia reguliariai publikuojami straipsniai apie naujausias technologijas, mokslo pasiekimus, automobilių pasaulio naujienas ir kultūrą, patarimus ir visokias internete aptinkamas įdomybes. Didžiausias dėmesys skiriamas žmonėms, kurie kuria, keliauja, myli savo darbą, įdomioms lankytinoms vietoms ir pomėgiams. Nodum.lt - įvairenybių mazgas, jei veikiate ką nors įdomaus, apie ką norėtumėte papaskoti - susisiekite su mumis per mūsų Facebook puslapį ar elektroniniu paštu - nodum2017@gmail.com.