Visada sakiau, kad kelionės yra būtina išsilavinimo dalis. Norite būti protingesnis, tvirtesnis ir įdomesnis? Daugiau keliaukite. Būtent kelionė ir buvo priežastis, kodėl pastarąją savaitę Nodum.lt nesuradote jokio naujo turinio. Buvome Čekijoje, o dabar galima papasakoti, ką matėme. Štai Nacionalinis technikos muziejus Prahoje buvo neįtikėtinai įspūdinga staigmena.

Staigmena todėl, kad į jį vykti neplanavome. Tačiau šią vietą būtina aplankyti visiems, kurie domisi technika. Ypač šis muziejus sudomins tuos, kuriems patinka automobiliai, motociklai, dviračiai, lėktuvai ir kitos transporto priemonės. Tačiau ką pamatyti čia suras ir tie, kurie domisi sena moksline technika, buitiniais prietaisais, laikrodžiais, kalnakasybos ir metalurgijos istorija.

Nacionalinis technikos muziejus ne tik saugo istorines vertybes, bet ir pats toks yra. Jis įkurtas dar 1908 metais. Tai reiškia, kad jis yra senesnis už daugelį jame saugomų eksponatų. Muziejaus pastatas 2003-2013 metais buvo renovuojamas, kad visuose septyniuose (!) jo aukštuose galėtų įsikurti net 14 nuolatinių ekspozicijų: architektūra, statybos ir dizainas, žaislai ir žaidimai, astronomija, buitinė technika, spausdinimas, transportas, fotografija ir videografija, fotostudija, chemija, laiko matavimas, Merkur žaidimų kambarys, metalurgija ir kalnakasyba.

Dėl laiko ir energijos trūkumo bei mano asmeninių pomėgių daugiausia laiko praleidome transporto salėje. Ir, manau, kad čia yra daugiausia įdomių eksponatų ir jums. Ši salė yra tiesiog didžiulė – apeiti ją per valandą yra tiesiog neįmanoma. Čia – ir JAWA motociklai, ir istoriniai sklandytuvai bei lėktuvai, Tatra automobiliai, garvežiai, dviračiai.

Transportui skirtoje salėje – lėktuvai, garvežiai, motociklai, orlaiviai ir automobiliai.
Jau vien ši transporto priemonių ekspozicija yra išdėstyta per kelis aukštus – iš viso Nacionalinis technikos muziejus užima net 7 aukštus.
Hildebrand & Wolfmüller – pirmasis serijinės gamybos motociklas pasaulyje.
Vienas iš dabartinių motorolerių protėvių motociklų ekspozicijoje.
Keletas sportinių motociklų.
Čekoslovakiškas VBŠ Kuňkadlo, pirmam skrydžiui pakilęs dar 1926 metais.
Retas sraigtasparnis Aero HC-2 Heli Baby – tokių pagaminta tik 23.
Supermarine Spitfire – britiška Antrojo pasaulinio karo legenda. Airiai Spitfire lėktuvus į poilsį išleido paskutiniai tik 1961 metais. Šalia šio lėktuvo – Mercedes-Benz, Aero ir Tatra automobiliai.
Aviacinis fotoaparatas – tokiais buvo daromos žvalgybinės nuotraukos.
Keletas iš aukščiau užfiksuotų automobilių. Raudonas – unikalus lenktyninis Jawa 750.
Vienas iš kelių ekspozicijoje stovinčių garvežių.
Šalia kito garvežio stovinti švediška Stridsvagn m/37 tanketė. Tai buvo čekoslovakiškos AH-IV kopija.
Keletas ypatingų automobilių, prie kurių galima prieiti labai arti.
Bugatti 13 – pirmasis tikras Bugatti modelis. Ir tai – ne replika, o tikras kadaise Čekijoje važinėjęs Bugatti automobilis.
Audi Type A. Ši mašina, pagaminta dar 1911 metais, kaip manoma, yra seniausias išlikęs Audi automobilis.
Tatra 77A – šio automobilio gale plakė oru aušinama V8 širdis.

Prieš kitą automobilį reikia papasakoti šį tą paminėti. Tarp visų Tatra, Bugatti, Audi, Mercedes-Benz, JAWA, Aero ir kitų retų ir labai retų automobilių stovi ir vienas Renault  21. Tiesa, jis čia atsidūrė beveik naujas. Tai 1989 metų Portugalijos prezidento Mario Soareso dovana rašytojui Václavui Havelui. Tuo metu Čekoslovakija vadovosi iš komunistinio pragaro ir šalyje vyko labai greiti pokyčiai. Nors dovana buvo skirta rašytojui ir visuomeniniam veikėjui Havelui, ji atkeliavo jau pas Čekoslovakijos prezidentą Havelą. Toks kuklus automobilis prezidentui netinka – jam buvo paruošti ZIL ir Tatra automobiliai. Tačiau dovanos sulaukęs Havelas šiuo Renault 21 TSE važinėjo visus keturis metus. Tada automobilis atiteko Nacionaliniam technikos muziejui.

Václavo Havelo Renault 21 TSE.
Lenktyninis automobilis Wikov 7/28 Sport. Tokie buvo gaminami 1929-1931 metais.
1931-ųjų Bugatti 51. Jei manėte, kad tas Bugatti 13 yra labai išskirtinis eksponatas, tai tik pažvelkite į šį. Tai – ypatingai retas automobilis.
1938-1939 Mercedes-Benz W154 – tai Grand Prix automobilis. Iš esmės, tai yra senas Formulės 1 bolidas, nors savo laiku taip nebuvo vadinamas.

Ir visa tai – tik labai maža dalis Nacionalinio technikos muziejaus ekspozicijos. Tiesiog juokingai maža dalis. Kur dar senovinė mokslinė įranga, fotografijos aparatūra, seni sportiniai dviračiai…

Sportinių dviračių ekspozicija.

… kalnakasybai ir metalurgijai dedikuota salė, architektūros, dizaino, statyboms skirtos ekspozicijos, seni namų apyvokos daiktai…

Senai buitinei technikai skirta dar viena milžiniška salė.

… astronomijos įranga, su chemijos mokslu susiję eksponatai, istorinė laiko skaičiavimo technika…

Laikrodžių kolekcija tiesiog atima žadą tiek dėl eksponatų unikalumo, tiek dėl jų gausos.

… ir visko dar daug, ko net negaliu išvardinti. Tai yra muziejus, kurį būtina pamatyti, jei esate technikos mėgėjas. Galiu duoti tik kelis patarimus – į šį muziejų vykite iš pačio ryto, nes jame drąsiai praleisite 4-5 valandas. Turite tam nusiteikti, būti pavalgę ir pasiruošę. Ir vaikai muziejuje tikrai suras ką veikti, tačiau jis labiau patiks suaugusiems. Bilietas kainuoja 250 kronų – beveik 10 eurų. Tai yra beprotiškai pigu, turint omenyje muziejaus dydį ir eksponatų unikalumą.

Nacionalinis technikos muziejus Prahoje

Adresas – Kostelní 42, 170 78 Praha 7, Čekija.

Internete – www.ntm.cz/en

Nedirba tik pirmadieniais.

Taip pat skaitykite:

Skrundos karinis miestelis Latvijoje (lankėme 2017 metais);

10 įdomių faktų apie Islandiją, kurių galbūt nežinojote;

Įdomus faktas apie senuosius Bentley automobilius – kodėl jie beveik neturi slenksčių?

Ar atpažįstate šį Volkswagen automobilį? Tokių mūsų kraštuose nebūna;

Pirmojo Lamborghini Countach karta turėjo periskopą;

Blériot XI – seniausias tebeskraidantis lėktuvas pasaulyje;

Breguet Deux-Ponts – pirmasis tikrai dviaukštis lėktuvas aviacijos istorijoje.

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia