Civilinėje aviacijoje jau kurį laiką pučia dideliems lėktuvams nepalankūs vėjai. Štai net milžinas Airbus A380 susidūrė su dideliais sunkumais – jam sunku surasti pirkėjų. Problema ta, kad didieji lėktuvai yra labai brangūs visomis prasmėmis ir juos valdančios oro linijos turi stengtis parduoti visus bilietus, kad skrydis būtų pelningas. Tačiau vienos garsios oro linijos į trumpus maršrutus nori siųsti didesnius lėktuvus. Kodėl?

Antradienio vakarą Lietuvos laiku iš Paryčiaus į Niujorką išskrido naujutėlis Airbus A321LR – naujas A320 šeimos lėktuvas, sukurtas ilgoms distancijoms. Tai – gana nedidelis vieno praėjimo lėktuvas, sukurtas kaip atsakas šioms naujoms tendencijoms. Jau visai greitai net per Atlantą skrisime palyginti nedideliais lėktuvais. Tačiau taip buvo ne visada.

Anksčiau viskas buvo labai paprasta. Į ilgus skrydžius leisdavosi tik tokie orlaiviai kaip Airbus  A330, Boeing 747, 777, 787 ar panašūs plataus fiuzeliažo lėktuvai. Tuo tarpu jūs į savo atostogas kuriame nors Europos mieste keliaujate mažesniais A320 ar 737 šeimų lėktuvais. Tačiau dabar aviacija keičiasi ir norima naudoti daugiau mažų lėktuvų, nes lengviau išparduoti visus jų bilietus. Tai, beje, į gerą padėtį pastato braziliškąjį Embraer ir kanadiečių Bombardier regioninių lėktuvų gamintojus.

Tačiau vienų garsių oro linijų vadovas mano, kad tai nėra vien tik gera tendencija. Alan Joyce, Qantas oro linijų vadovas, teigia, kad idealiausiai trumpiems skrydžiams (tokiems, kurie trunka ne daugiau nei 6 valandas) tiktų trumpesnė Boeing 787 Dreamliner versija, talpinanti 275 keleivius. Kodėl?

Qantas oro linijų vadovas ateityje norėtų matyti trumpiems maršrutams pritaikytas 787 Dreamliner versijas. (lasta29, Wikimedia(CC BY 2.0)

Žinoma, dydis yra svarbus veiksnys. Kai kurie itin populiarūs maršrutai pasižymi didžiuliais keleivių srautais. Parduoti visus bilietus nėra problema skrendant tarp didžiųjų Europos miestų. Didesnis lėktuvas galėtų užtikrinti kiek mažesnį skrydžių skaičių ir kai kurioms oro linijoms suteiktų konkurencinį pranašumą. Keleiviai taip pat džiugiai sutiktų tokius pokyčius.

Didesnis lėktuvas leistų išsaugoti vietą tarp eilių, skirtą keleivių kojoms. Tuo pačiu pelningesni skrydžiai užtikrintų galimybes teikti geriausias paslaugas kelionės metu. Tačiau geriausia būtų tai, kad tokie plataus fiuzeliažo trumpų distancijų lėktuvai turėtų du praėjimus.

Du takai palengvina įlipimą ir išlipimą, o papildoma erdvė yra tarsi atgaiva keleiviams, kuriuos slegia uždara lėktuvo erdvė. (Brussels Airport, Wikimedia(CC BY-SA 2.0)

Du takai tarp sėdynių užtikrintų, kad keleiviai jausis patogiai. Šešių valandų skrydis yra pakankamas laikas, kad nedidelis lėktuvas pasidarytų ankštas – žmonės skundžiasi klaustrofobija nuo per ilgo buvimo uždaroje erdvėje. Tačiau didžiausias privalumas yra tai, kad keleiviai į lėktuvus su dviem praėjimais gali įsilaipinti kur kas greičiau. Jie taip pat gali greičiau išlipti, o tai turėtų bent šiek tiek padidinti operacijų efektyvumą oro uoste.

Tiesa, kol kas tokie planai lieka tik popieriuje. Boeing kalbų apie mažesnes, trumpiems skrydžiams pritaikytas 787 Dreamliner versijas taip pat negirdėti.

Taip pat skaitykite:

Kodėl lėktuvai vengia skraidyti virš Antarktidos?

Ką darytų lėktuvo įgula, jei skrydžio metu mirtų keleivis?

Kodėl oro uostams kartais reikia keisti takų žymėjimą?

Kas yra tos geltonos kilpos ant lėktuvo sparno?

Kodėl lėktuvų sparnai yra riesti į viršų?

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia