Formulė 1 tarp automobilių sporto gerbėjų yra populiari tikrai ne dėl bolidų grožio. Nors estetika neabejotinai išlieka svarbi, lenktyninių automobilių formas gludina greičio, o ne grožio paieškos. 2023-ųjų sezono Formulės 1 bolidai yra daug juodesni nei praeitais metais ir tai taip pat nėra tik mados reikalas.

Grožis yra svarbus. Štai 2014 metais Formulės 1 gerbėjai tyčiojosi iš naujų bolidų nosių, kurios priminė ilgus raganų pirštus. Tokio dizaino buvo atsisakyta labai greitai. HALO saugumo lankų kritikai taip pat teigė, kad jie tiesiog atrodo prastai. Tačiau saugumo lankai išliko. Ir priežasčių išlaikyti juodą bolidų spalvą bus ir vėliau.

2020-ųjų ir 2021-ųjų Mercedes-AMG bolidai buvo juodi. Mercedes tuomet teigė, kad Sidabrinių Strėlių dizaino atsisakoma norint pabrėžti žmonių įvairovės ir bendro sugyvenimo svarbą. 2022-ųjų Mercedes-AMG F1 W13 E Performance vėl buvo sidabrinis. Tačiau jau 2023-iaisi Mercedes grįžta prie juodos spalvos.

Lewiso Hamiltono 2023-iųjų Mercedes-AMG F1 W14 E PERFORMANCE (Gamintojo nuotrauka) .

Šokinėjimas tarp juodos ir sidabrinės nėra toks jau keistas. Naujas dizainas labiau traukia akis, skatina diskusijas, kelia komandos ir sporto populiarumą, padeda išsiskirti. Tačiau 2023-iųjų sezone šiek tiek juodesni bus ir kiti bolidai.

2023-iųjų McLaren bolidas turi daug daugiau juodos spalvos nei jo pirmtakas:

2022-ųjų Mclaren MCL36 viršuje ir 2023-iųjų MCL60 apačioje. (McLaren Racing nuotraukos)

Ir kitos komandos renkasi daug daugiau juodos spalvos turinčius dizainus. Kodėl? Ne tik dėl estetinių priežasčių.

Iš tikrųjų, bolidai juoduoja komandoms bandant taupyti svorį. Tie juodi lopai nėra nudažyti juodai – ten tiesiog nėra jokio dažų sluoksnio. Tai – nuogas anglies pluošto paviršius. Tegul dažų sluoksnis yra labai plonas, bet Formulės 1 bolidai yra labai dideli ir dažai bei rėmėjų reklama gali sudaryti porą kilogramų. Panašūs sprendimai buvo matomi ir anksčiau – pavyzdžiui, matiniai dažai F1 išpopuliarėjo dėl to, kad yra lengvesni.

2022 metais Formulėje 1 įsigaliojo nauji techniniai reikalavimai. Red Bull bolidų kūrėjas Adrianas Newey teigė, kad tie pakeitimai yra didžiausi nuo 1983 metų. Daug naujų reikalavimų buvo nukreipti į aerodinamiką, stengiantis, kad bolidams būtų lengviau sekti ir lenkti vienam kitą. Be to, sutvirtėjo ir piloto saugumo kapsulė, padidėjo ratlankiai ir ratai, išsiplėtė standartinių detalių sąrašas. Neišvengiamai padidėjo ir minimalus bolido svoris be degalų. Vėliau jis buvo didinamas ir sezono metu, kol galiausiai pasiekė 798 kg. Tai reiškia, kad 2022-ųjų F1 bolidai yra mažiausiai 46 kg sunkesni nei 2021-ųjų sezono automobiliai. Mažiausiai – daugelis komandų nesugebėjo pasiekti tos minimalios 798 kg ribos.

Pierre Gasly vairuojamas 2023-iųjų Alpine A523 (Alpine nuotrauka)‎.

Svoris yra greičio priešas, bet beveik visi konstruktoriai negalėjo nusileisti iki minimalaus svorio ribos. Tai yra šiek tiek keista – istoriškai F1 bolidai sveria ne daugiau nei privalo. Būtent dėl to ta minimali riba buvo didinama – prieš sezoną buvo numatyta, kad kiekvienas bolidas lenktynių savaitgalio metu privalo sverti mažiausiai 795 kg. Kadangi daugeliui nepavyko pasiekti šios ribos, svorio riba kilstelta iki 798 kg.

2023-iųjų Formulės 1 sezonas yra jau antrasis galiojant naujiems reikalavimams. Komandos jau geriau juos supranta, per metus išmoko savo dizainų trūkumus. Taigi, ieškodami vietų, iš kur gali išspausti bent šiek tiek greičio, bolidų konstruktoriai neišvengiamai prieina prie svorio – to rezervo, kurį turi tarp nustatytos minimalios svorio ribos ir faktinio bolido svorio. Tarp sezonų leidžiami ir įmanomi struktūriniai pakeitimai yra labai riboti, todėl tenka gramų ieškoti net dažuose. Dažai F1 bolidams yra beveik nereikalingi, todėl jų ir atsisakoma, o tai matoma didėjančiuose juoduose nepridengto anglies pluošto plotuose.

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia