1975 metais į gatves išriedėjo pirmos kartos Volkswagen Polo. Jo sėkmė tikrai nebuvo garantuota, tačiau jis tapo vienu iš tų automobilių, kuriuos gatvėse matome kasdien. Daugybei jaunuolių tai buvo pirmasis nuosavas automobilis. Daugybė žmonių vairuoti automobilį mokėsi su Polo pagalba. Ir nors Polo dažnai slepiasi didesnio Golf šlovės šešėlyje, tai yra modelis, pagal kurio šabloną buvo kuriami ir kiti miesto hečbekai. Štai 7 įdomūs faktai apie Volkswagen Polo.
Patinka skaityti įdomių faktų rinkinius? Paskaitykite apie Brazilijos numylėtinį Volkswagen Gol, kurį pakeitė viena Polo versija. O jei šiaip norite susipažinti su įdomiais Volkswagen istorijos puslapiais, paskaitykite apie unikalų W8 variklį.

Volkswagen Polo istorija prasidėjo 1975 metais. Šio straipsnio rašymo metu buvo jau šešios Polo kartos. Standartinis Volkswagen Polo yra kompaktiškas hečbekas, varomas priekiniais ratais. Bet, žinoma, yra buvę ir kitų kėbulo formų, įvairių techninių bandymų ir sprendimų. Polo yra mažesnis ir pigesnis už Golf. Tai yra ekonomiškas automobilis, labai pamėgtas jaunimo ir vairavimo mokyklų. Kurį laiką tai buvo mažiausias Volkswagen modelis Europoje.
Bet jūs žinote, kas yra Volkswagen Polo. Pažiūrėkime, ar galite sužinoti ką nors naujo ir įdomaus.
Audi Polo
Pirmos kartos Volkswagen Polo, gamintas 1975-1981 metais, buvo ne kas kitas, o pigesnė Audi 50 versija. Audi 50 pasirodė metais anksčiau ir turėjo išplėsti keturių žiedų markės asortimentą. Tačiau Audi 50 sulaukė mažai pirkėjų dėmesio, nes žmonėms atrodė per brangus. Jei nori mažo hečbeko, į Audi nesižvalgysi. O jei nori Audi, nežiūrėsi į mažytį hečbeką. Nors Audi 50 nebuvo komerciškai sėkmingas modelis, pigesnis Volkswagen Polo – ženkliuką pakeitęs, bet iš principo tas pats hečbekas – prigijo ir išpopuliarėjo.

Įdomi detalė – prieš pirmos kartos Polo dizaino prisidėjo Marcello Gandini iš Bertone dizaino namų. Gandini, žinomas kaip Lamborghini Miura ir Countach kūrėjas, nesukūrė galutinio Polo dizaino, bet jo pieštų detalių šis mažylis tikrai turi.
Polo žaidimas
Polas – tai komandinis sportas, žaidimas, kurio metu raitelių komandos ilgais mediniais plaktukais žole mušinėja kamuolį. Tai, beje, yra vienas seniausių išlikusių komandinių žaidimų pasaulyje. Volkswagen šį vardą pasirinko, nes didesnio Golf vardas irgi primena žaidimą. Bet čia yra įdomi detalė – Golf pakrikštytas ne žaidimo, o Golfo srovės vardu. Volkswagen tuo metu mėgo tokius pavadinimus – Passat, Jetta, Bora ir Scirocco yra vėjų vardai. Taigi, techniškai, Polo buvo vienintelis modelis pavadintas žaidimo vardu.
Tačiau įkvėpimo šaltinis Golf vardui nėra toks svarbus. Daugelis žmonių iš karto susiejo yą vardą ir žaidimą, o ir gamintojas priėmė tą įvaizdį sumontuodamas golfo kamuoliuką primenantį pavarų perjungimo svirties burbulą. Taigi, Polo ir Golf yra žaismingi pavadinimai mažesniems modeliams.
Draugiškas piniginei
Polo visada buvo vienas pigiausių ir ekonomiškiausių modelių Volkswagen gamoje. Kadaise Volkswagen sukūrė labai taupų dviejų cilindrų 0,86 litrų dyzelinį variklį ir sumontavo jį į šiek tiek aptakesnį antros kartos Polo – taip gimė Eko-Polo, sunaudojantis vos 3,6 litrus dyzelino 100 km. Masinės gamybos jis nepasiekė. Tačiau ekonomiškų Polo idėjos Volkswagen nepaleido. 2006 metais ketvirtos kartos Polo tapo pirmuoju gavusiu BlueMotion versiją – ypatingai taupų dyzelį. Vėliau BlueMotion ženkliukas puošė ir kitus itin taupius Volkswagen modelius.

Volkswagen visada stengėsi pabrėžti Polo pigumą. Savo klasėje Polo ilgą laiką (iki 1994 m) buvo vienintelis europietiškas automobilis neturintis keturdurės versijos. Kad tik būtų pigesnis.
Pala, universalas?
Antros kartos Volkswagen Polo, gamintas 1981-1994 metais, turėjo savotišką universalo formos versiją. Tiesa, Volkswagen universalu jo nevadino – oficialiai tai buvo tik paprastas dviduris hečbekas. To paties ilgio Polo su kiek nuožulnesniu galu, šiek tiek primenančiu tų laikų Golf dizainą, pavadintas kupė (Coupé). Kodėl? Kas dabar pasakys. Abu tie hečbekai yra dviduriai, tik vienas yra arčiau universalo už kitą. Dar daugiau sumaišties į Polo asortimentą įnešė Polo Classic. Kaip atrodo klasikinis Polo? Teisingai – dviduris sedanas. Kad nebūtų per daug aišku, tas Classic kai kuriose rinkose žymėtas Derby vardu.

Polo kabrioletas su stoglangiu
Kompaktiški Volkswagen kabrioletai kadaise buvo visai populiarūs, tiek Golf, tiek Vabalo formoje. Tai gal ir Polo galėjo būti kabrioletas?
Polo platformą reikėtų labai sustiprinti, kad nupjovus stogą ji liktų pakankamai tvirta ir standi. Volkswagen visada manė, kad žmonės tegul perka Golf kabrioletą ir tiek. Tačiau buvo automobilių modifikavimo kompanijų, kurios siūlė nurėžti klientų Polo hečbekų stogus ir darė tai gana sėkmingai. Pavyzdžiui, antros kartos Polo buvo verčiamas dviviečiu roudsteriu Treser su nuimamu stogu. O 2007 metais Karmann pristatė Polo GTI kabrioleto koncepciją. Tas automobilis atrodė kaip visiškai gamyklinis kabrioletas. Be to, Karmann į medžiaginį kabrioleto stogą dar įterpė ir stiklinį stoglangį.

Nenuobodus čempionas
Mažas pigus hečbekas daug kam atrodo nuobodus. Ir Volkswagen Polo čia nėra išimtis – tai niekada nebuvo svajonių automobilis. Bet nenuobodžių Polo versijų tikrai yra.
Pavyzdžiui, 1995-ųjų Harlequin – labai spalvinga Polo versija, sekusi taip pat spalvotą Golf Harlequin. Sportiški Polo GTI yra stebėtinai populiarūs (ir nenuobodūs), o Cross Polo primena mažytį visureigį. Polo turi ir trofėjų spintą, kurioje yra keturi Pasaulio ralio čempionato apdovanojimai – Polo R WRC 2013-2016 metais buvo dominuojanti jėga ralio lenktynėse. Todėl Volkswagen pagamino 2500 Polo R WRC Street automobilių, kuriais galima važinėti bendro naudojimo keliais. 1987-ųjų Polo G40, galbūt, yra kiek mažiau girdėtas, bet tas automobilis turi mechaninį kompresorių, kuris padeda 1,3 litrų varikliui išvystyti 83 kW galią. Visi šie automobiliai – Polo Harlequin, ankstyvieji Polo GTI, Polo R WRC Street, G40, Eko-Polo – dabar yra reti ir brangstantys.

Polo vietoje Ferrari
Garsus ir turtingas Bolivudo aktorius Imranas Khanas anksčiau į filmavimo aikštelę važiuodavo Ferrari California kabrioletu. Tačiau nebuvo juo labai patenkintas, nes jis per daug traukė dėmesį ir perpildytose Mumbajaus gatvėse tiesiog nebuvo reikalingas. Taigi, Khanas pardavė Ferrari ir iškeitė jį į Volkswagen Polo GT su 1.2 litrų varikliu. Jis teigė, kad Polo yra geresnis, nes jis jį gali taisyti ir modifikuoti pats ar bent jau vietinėse dirbtuvėse, kurios prie Ferrari nenori kišti rankų.
Tarp kitų garsesnių buvusių Polo savininkų yra ir F1 lenktynininkas Georgeas Russellas, kurio pirmasis automobilis buvo būtent Volkswagen Polo. Šis automobilis iš tikrųjų daugybei žmonių buvo pirmasis. Teniso žvaigždė Andy Murrayus kadaise irgi turėjo Polo.