V8 variklis automobilių pramonėje vis dar yra sutinkamas pakankamai dažani. Jis taip vadinamas dėl to, kad dvi jo cilindrų eilės sudaro V formos konfigūraciją. O ar esate girdėję apie W8 variklį? Toks tikrai buvo, bet Volkswagen jį gamino vos 3 metus.

Unikalus ženklelis Volkswagen gamoje ir automobilių pasaulyje apskritai – W8. (Gamintojo nuotrauka)

Visų istorinių V8 variklių, kaip ir V6, V10, V12, net nepavyktų suskaičiuoti – jų būta iš tikrųjų daug. Pirmąjį V8 variklį 1904 metais pagamino prancūzų kompanija Antoinette. Šis inžinieriaus Léono Levavasseuro kūrinys pirmiausia buvo montuojamas į katerius, vėliau – į lėktuvus. Antoinette iš tikrųjų buvo įspūdingų inžinerinių pajėgumų ir inovatyvumo kompanija. Štai įdomus tai iliustruojantis faktas 1905-ųjų Antoinette V8 variklio versija su visais priedais ir aušinimo skysčiu svėrė 86 kg ir išvystė 37 kW – šio variklio svorio ir galios santykis nebuvo pralenktas net 25 metus.

Pirmieji V8 varikliai automobiliuose pasirodė tais pačiais 1904 metais – Renault ir Buchet pirmieji ėmė montuoti V8 jėgaines į lenktyninius automobilius. 1905 metais Rolls-Royce tapo pirmuoju automobilių gamintoju perkėlusiu V8 variklį į gatvėms skirtą mašiną. Tiesa, Rolls-Royce tame 3,5 litrų V8 agregate rado daugiau problemų nei naudos, todėl vos po trijų automobilių grįžo prie sau įprastų šešių cilindrų eilėje. 1910 metais kita prancūzų kompanija De Dion-Bouton po truputį ėmė gaminti V8 variklius didesniais skaičiais, bet masinę gamybą V8 pasiekė tik 1914 metais – tai padarė amerikiečių Cadillac.

Visa kita – jau istorija. V8 variklius vienu ar kitu metu kūrė kone visi didžiausi automobilių gamintojai. Tačiau W8 gamino tik vienas.

Priminimas – štai kaip atrodo 2000 metais atnaujintas Volkswagen Passat B5. (Gamintojo nuotrauka)

Volkswagen W8

Kaip minėta, V cilindrų konfigūraciją lengva įsivaizduoti kaip dvi ties alkūniniu velenu sujungtas cilindrų eiles. Jei pažvelgtume į tokio variklio pjūvį, jis iš tikrųjų primintų V raidę. W konfigūracijos variklis turi jau keturias cilindrų eiles. Pavyzdžiui, Bugatti Chiron turi W16 variklį, kuris turi keturias keturių cilindrų eiles. Tuo tarpu brangesni Bentley Continental GT turi W12 variklį, turintį keturias trijų cilindrų eiles. Tačiau W raidės jų pjūvis neprimena – tokius variklius įprastai vis tiek sudaro dvi simetriškos pusės, nes tai stipriai palengvina blokų gamybą. Taigi, tai vis tiek yra V, tik su storesnėmis rankomis (matyt, V), nes kiekvienoje iš jų yra po dvi cilindru eiles.

W formos variklių, kaip pastebėjote iš paminėtų pavyzdžių, tikrai yra. Tačiau per visą istoriją į serijinės gamybos automobilį montuotas tik vienas W8. Keista, bet jis pasirodė ne po kokio nors prabangaus GT klasės automobilio kapotu, o penktos kartos Volkswagen Passat.

Volkswagen W8 variklis – jokio kito tokios konfigūracijos variklio nebuvo nei prieš tai, nei po to. (Gamintojo nuotrauka)

Volkswagen Passat B5 buvo gaminamas 1996-2005 metais. 2000 metais modelis buvo atnaujintas, kad neatsiliktų nuo laikų ir tobulėjančių kitų Volkswagen grupės pasiūlymų. Viena iš Passat atnaujinimo priežasčių buvo būsimas Škoda Superb pasirodymas. Mechaniškai Superb mažai kuo skiriasi nuo Passat, todėl buvo nuspręsta šiek tiek kilstelėti Passat klasę. 2000 metais pasirodęs atnaujintas Passat B5, kartais žymimas B5.5, B5+ ar B5GP, pasižymėjo modernesniu stiliumi ir geresne medžiagų kokybe. O 2001 metų rugsėjį Volkswagen pristatė Passat su W8 varikliu ir keturių varomų ratų sistema 4Motion.

Volkswagen norėjo rimtai pakylėti Passat į kitą lygį ir pasiūlyti šį tą norintiems sportiškumo ir prabangos. Įprastas 4.2 litrų V8 variklis, kurį Volkswagen būtų pasiskolinusi iš Audi gamos, ankštoje Passat nosyje būtų sunkiai tilpęs, o V6 tiesiog neatrodė pakankamai ypatingas. Be to, Volkswagen tuo metu jau turėjo Bentley markę, kuriai kuriamas automobilis turėjo gauti W12 variklį. Taigi, inžinieriai jau atlikinėjo įvairius bandymus ir vienas iš jų rezultatų buvo visiškai unikalus W8 variklis.

Išoriškai Passat su W8 varikliu atrodė tik šiek tiek kitaip nei kiti – jį išdavė ženkliukai, žemesnė važiuoklė su didesniais ratais, nedidelis spoileris gale, dar pora detalių. (OSX, Wikimedia)

Volkswagen W8 variklis yra paremtas VR6 variklių architektūra. VR6 variklis yra siauras V6, kuriame cilindrų eilės yra taip arti viena kitos (V kampas yra toks aštrus), kad visus cilindrus galima uždengti viena galva. Volkswagen VR6 architektūros variklius gamina nuo 1991 metų, o 1997 metais pristatė ir šio variklio pagrindu sukurtą VR5. Taigi, Volkswagen mintyse ir brėžiniuose sukūrė du tokius VR4 variklius ir juos sujungė į vieną W8. Tai – tarsi 72 laipsnių V8 variklis, kuriame yra dvi 15 laipsnių V4 pusės. Taip buvo sukurtas 4,0 litrų W8 variklis, išvystantis 202 kW galią ir 370 Nm sukimo momentą. Tai – išties ypatingas agregatas, kuris tą 2001 metų rugsėjį buvo sumontuotas po Passat kapotu.

Naują variklį gavęs Passat tapo dinamišku automobiliu – jis pritūpė arčiau asfalto, gavo didesnius ratlankius, spoilerį (tik sedanas), keturis išmetimo vamzdžius. Apie W8 variklį ir 4Motion keturių varomų ratų sistemą primena keli ant automobilio priklijuoti ženkliukai. Passat W8 gražiai burzgia ir iki 100 km/val. bėgėjasi maždaug 6,5 sekundes. Passat su W8 nėra labai lengvas – su degalais ir kitais skysčiais jis sveria beveik 1700 kg.

Passat W8 buvo eksportuojamas – šis užfiksuotas Australijoje. (OSX, Wikimedia)

Passat W8 4Motion buvo įdomiausias modelis gamoje – prisiminkite, kad Volkswagen gerokai anksčiau atsisakė Passat GTI idėjos. Tačiau šis automobilis buvo brangus ir pardavimai buvo prasti, todėl 2004 metų rugsėjį vienintelis W8 visoje automobilių pramonėje buvo palaidotas. Iš viso per tuos tris metus Volkswagen pagamino vos 11 tūkstančių tokių automobilių. Ir tai nebuvo riboto leidimo modelis – Passat W8 buvo eksportuojamas, siūlomas su įvairia Volkswagen papildoma įranga. Pirkėjai netgi galėjo rinktis tarp universalo ir sedano versijos!

Tačiau W8 buvo pasmerktas. 2002 metais prasidėjo Volkswagen Phaeton gamyba, o tas automobilis buvo ne tik prabangesnis, bet dar ir siūlė platesnį variklių pasirinkimą. Galiausiai, 2005 metais prasidėjo šeštosios kartos Passat gamyba. Tas automobilis jau stipriai skyrėsi nuo savo pirmtako – jo variklis buvo sumontuotas šonu, o ne išilgai, kaip B5 atveju. Taigi, platus W8 čia net nebūtų tilpęs.

Ar be ženklelio atpažintumėte, kad tai – ypatinga Passat versija? (nakhon100, Wikimedia(CC BY 2.0)

Tas didelis plotis buvo vienas iš W8 trūkumų, bet jų tikrai buvo ir daugiau. 202 kW 4,0 litrų aštuonių cilindrų varikliui nėra daug – kai kurie V8 varikliai buvo galingesni už Volkswagen W8 jėgainę. Be to, tais laikais pirkėjai iš Volkswagen tikėjosi praktiškumo už prieinamą kainą – tie, kurie svajojo apie sportišką prabangų VW, rinkosi Audi. Tiesą sakant, tai tikriausiai buvo ir viena iš Phaeton nesėkmės priežasčių. Be to, W8 priežiūra buvo brangi, jis godžiai rijo benziną. Taigi, įdomiausias tų laikų Volkswagen variklis tiesiog neturėjo šansų išgyventi.

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia