Automobilių sporto atletai visada rūpinasi vandeniu – jie nuolat geria, kad išvengtų dehidratacijos ir su tuo susijusių problemų. Tačiau Dakaro ralio dalyviai už vairo praleidžia ištisas valandas ir tikrai išalksta – ar jie užkandžiauja važiuodami?

Vandenį geria ir Formulės 1 lenktynininkai – tai yra labai svarbu siekiant išlaikyti koncentraciją ir netgi sąmonę karštų lenktynių metu. Dakaro ralio lenktynės kartais būna neįtikėtinai karštos, todėl gėrimo sistemos naudojamos ir ten, kaip ir visose ilgesnėse lenktynėse.

Dacia Sandriders 2025-ųjų Dakaro ralyje (Gamintojo nuotrauka)

Maisto klausimas yra kiek įdomesnis. Formulės 1 lenktynės, kurios čia minimos visai be reikalo ir tik todėl, kad aš jas seku, trunka iki 2 valandų – tiek laiko tikrai galima nevalgyti. Dakaro ralio dalyviai už vairo praleidžia kelis kartus daugiau laiko – kartais 4, kartais – 6 ar net daugiau valandų. Ne šiaip sėdi, o daug fiziškai ir protiškai dirba. Ir tikrai išalksta.

Dakaro ralio dalyviai – ir tie ant keturių, ir tie ant dviejų ratų – iš tikrųjų pasiima užkandžių. Įprastai, tokių, kokius valgo ir kiti sportininkai – ką nors turinčio daug baltymų, per daug neapkraunančio virškinimo sistemos. Dažnai tai būna įvairios energinės želės, batonėliai, džiovinta mėsa, bet lenktynininkai pasiima to, kas jiems labiausiai patinka. Kartais – to, kas tiesiog pakelia nuotaiką. Tik už vairo įprastai nevalgoma, nes rankos per daug intensyviai dirba, o burną dengia šalmas. Tiesa, automobilių vairuotojų burnos yra atviresnės, jas dengia tik mikrofonas, todėl teoriškai radus galimybę galima susiurbti kokios želės pakuotę.

Ekstromas Mattiasas, keturračio vairuotojas. Ar lenktynininkai valgo? Ne, nes kaip? (X-Raid Team, EKSRX, Wikimedia (CC BY 2.0)

Rimčiau už vairo valgoma nebent nelenktyniaujant. Dakare pasitaiko pertraukų, kai dalyviai turi galimybę greitai užkąsti- tai gali būti degalų stotelės ar, deja, sustojimai dėl gedimų ar avarijų. Pavalgyti vairuojant automobilį ar, juo labiau, motociklą įtemptame greičio ruože tikrai nepavyks. Bet po greičio ruožo finišo riedant į bivaką galima ir užkąsti – vis tiek reikia važiuoti lėčiau, laikantis kelių eismo taisyklių, o šalmą dažniausiai pakeičia ausinės su mikrofonu.

„O tai į tualetą… kaip?“ – nedrąsiai paklaus skaitytojas. Gamta yra žmogaus tualetas, ypač kai stojama pasipildyti degalų ar kitais reikalais. Tačiau jei gamta paskambina toli iki suplanuoto sustojimo, tie, kurie varžosi dėl aukščiausių rezultatų ir nenori iššvaistyti nė minutės, daro tai, kas daroma ir kitose automobilių sporto šakose, įskaitant Formulę 1 – paprastai tariant, varo į Nomekso kombinezonus.

Pergalingas Ginielo de Villierso Volkswagen 2009 metais. (Claudio Castro, Wikimedia (CC BY 3.0)

Aišku, ne visi ir ne visada tai daro, bet jei tikrai reikia nusilengvinti, kitos galimybės gali ir nebūti. Ypač jei skaičiuojama kiekviena minutė. Pavyzdžiui, Ginielas de Villiersas po laimėto 2009 metų Dakaro ralio pripažino, kad ilgiausiuose ruožuose dėvėjo sauskelnes, kad mechanikams nereikėtų dirbti su dvokiančiu Volkswagen visureigiu. Internete sklando gandai apie naudojamus ir kitokius, sakykime, prietaisus, kuriuos galimai naudoja lenktynininkai, bet visa jų esmė yra tai, kad nereikia palikti savo pozicijos.

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia