Pirmos kartos Ford Corcel jau seniai yra klasikinis automobilis ir bent jau Brazilijoje yra labai vertinamas. Tai – braziliškas automobilis, gamintas 1968-1977 metais. Jį žymėjo Ford logotipai, nors darbą pradėjo Willys-Overland. Bet kuo Corcel istorijoje svarbi Renault markė?
Norėtumėte paskaityti apie kitus negirdėtus braziliškus automobilius? Sužinokite apie tikrą visureigį Troller T4, populiarųjį Volkswagen Gol (be f), sportišką Volkswagen SP2, pikapą Volkswagen Saveiro ir ypatingai retą Gurgel Motomachine.
Willys-Overland – tai amerikiečių automobilių gamintojas, jums tikriausiai geriausiai žinomas kaip Antrojo pasaulinio karo laikų Jeep (Willys MB) gamintojas. Willys sukūrė Jeep markę, kuri ir dabar yra gyva. O štai Willys-Overland iš automobilių pramonės žemėlapio jau seniai išnyko, nors buvo laikas, kai šiai kompanijai sekėsi.
Po Antrojo pasaulinio karo Willys-Overland buvo stipri ir augo. Ji plėtėsi ir į naujas rinkas, įskaitant Braziliją. Čia Willys gamino automobilius europietiško Renault Dauphine pagrindu. Ši partnerystė buvo naudinga ir Willys, ir Renault, bet su laiku Dauphine paseno. Renault ruošėsi gaminti modernų Renault 12 ir pasidalino su Willys šio būsimo modelio inžineriniais sprendimais. Willys-Overland intensyviai kūrė naują modelį, vadintą kodiniu vardu Project M, bet kompanijos finansinė padėtis jau nebuvo ideali ir 1967 metais gamykla Brazilijoje su visa intelektine nuosavybe buvo parduota Ford do Brasil.
Ford, kuriai tuo metu, beje, vadovavo Henry Ford II, kompanijos įkūrėjo anūkas, siekė išplėsti savo veiklos geografiją. Septintajame dešimtmetyje Ford netgi bandė nusipirkti Ferrari, bet tai – kita istorija. Įsigijusi Willys kompaniją Brazilijoje, Ford do Brasil apsižvalgė, iš ko čia būtų galima uždirbti pinigų, ir greitai rado šį tą vertingo – praktiškai užbaigtas Project M prašėsi išleidžiamas į gatves.
Ford Corcel
Naujas braziliškas Ford automobilis gavo Corcel vardą ir buvo paleistas 1967 metais. Tai buvo tas pats Willys ir Renault pastangomis sukurtas modelis. Įdomu tai, kad Renault 12 pagrindu sukurtas Corcel pasirodė prieš Renault 12, kurio gamyba prasidėjo tik 1969 metais. Ford, žinoma, buvo didelė kompanija, turinti savo bazes ir variklius, bet negi išmesi beveik užbaigtą projektą – Ford, galima sakyti, ėmė surinkinėti prancūziškai braziliškus automobilius.
Pirmiausia Ford Corcel prisistatė kaip sedanas – tai buvo ekonomiškas automobilis šeimai. Po metų pasirodė ir kupė, dar šiek tiek vėliau – ir dviduris universalas. Corcel buvo įperkamai pigus, bet kartu ir stebėtinai gražus.
Corcel savo išvaizda neprimena Renault 12. Jo dizainas pasižymi paprastomis linijomis, pabrėžiančiomis horizontalią automobilio dimensiją, bet visos jos yra šiek tiek suapvalintos ir minkštos. Dideli apvalūs žibintai atrodo kone elegantiškai paprasti, nors septintajame dešimtmetyje tai buvo standartas.
Willys brazilams pasiūlė kažką tarp europietiško ir amerikietiško automobilių dizaino ir produktas tikrai atrodo vykęs, ypač kupė versija su subtiliai išryškintais klubais. Ford kasmet po truputį atnaujindavo Corcel dizainą ir jis vis labiau priminė Maverick. Ddabar gatvėje pastebėtas klasikinis pirmos kartos Corcel atrodo kaip kažkas iš Mustang šeimos. Net ir vardas tai primena – Corcel yra karo žirgas.
Išryškintos galinės arkos kuria atletiškumo įspūdį, bet jį tenka pamiršti pažiūrėjus po kapotu. Standartinis 1,3 litrų keturių cilindrų Renault variklis išspaudžia 51 kW galią. Nedaug, nors Corcel sedanas sveria apie toną, kupė – 920 kg. Tas variklis turėjo būti kiek modifikuotas, kad galėtų deginti brazilišką žemesnio oktaninio skaičiaus benziną (Brazilija dar nebuvo perėjusi prie etanolio). Ankstyvasis GT komplektacijos Corcel turi geresnį karbiuratorių ir gali pasigirti 60 kW galia. 1973 metais Corcel buvo atnaujintas, o iki 1,4 litrų išaugęs variklis atitinkamai išspaudė 56 kW standartinėje ir 63 kW GT versijoje. Corcel turi keturių laipsnių mechaninę transmisiją, priekinius varomus ratus (taip, priekinius) ir visai paprastą važiuoklę.
Ford Corcel buvo komerciškai sėkmingas modelis ne tik Brazilijoje, bet ir kitose Pietų Amerikos šalyse. Tiesa, problemų buvo. Corcel tapo pirmuoju brazilišku automobiliu, kurį teko atšaukti – pačioje Corcel istorijos pradžioje 65 tūkstančiai pirkėjų buvo pakviesti nemokamo remonto. Didelės reputacinės žalos tai nepadarė ir pardavimai po to buvo puikūs. Žmonėms patiko Corcel išvaizda ir lengvai sportiškas charakteris. Kita vertus, tas mini-Mustango stilius nebuvo apgaulė – Corcel vietinėse lenktynėse Brazilijoje visada pasirodydavo puikiai, ypač paplūdimių raliuose, kur priekiniai varomi ratai buvo privalumas.
Antros kartos Ford Corcel buvo gaminamas 1977-1986 metais. Mechaniškai tai yra labai panašus automobilis, su tuo pačiu Renault 1,4 litrų varikliu. Bet išoriškai jis jau nepriminė to mažo, bet raumeningo amerikietiško automobilio. Jis priminė europietišką Escort, todėl apie jį ir nekalbėsime. Tiesiog dabar Brazilijos gatvėse jie taip nešviečia kaip pirmos kartos Corcel.
Ford, beje, pirko ir vietines Brazilijos kompanijas. Pavyzdžiui, Troller priklausė Ford. Tuo tarpu Renault automobiliai ir dabar pastebimi – čia Renault rombas žymi ir automobilius, kuriuos mes atpažįstame kaip Dacia modelius.