Gali būti, kad apie brazilišką visureigį Troller net nesate girdėję. Brazilijoje Troller automobiliai yra pastebimi ir nėra labai reti. Jie išties yra puikūs. Jeep sėkmės įkvėptas Troller T4 užtikrintai braunasi per purvynus ir smėlynus, lipa į stačius žvyruotus kalnus. Ir puikiai pasirodė Dakare.

Brazilijoje yra automobilių, kurie mums yra negirdėti. Pavyzdžiui, Volkswagen Gol ilgą laiką buvo pats populiariausias naujas automobilis Brazilijoje. O Gurgel Motomachine yra ne tik negirdėtas, bet ir labai keistas – šis automobilis yra permatomas.

Troller T4 Brazilijoje. Jeep Wrangler įkvėptas visureigis yra sutvertas lėtam slinkimui sudėtingais bekelės ruožais.

Troller istorija prasidėjo 1994 metais, kai Rogério Farias nusprendė imtis visureigių gamybos. Brazilija yra didelė šalis. Nors jos miestus jungia puikus greitkelių tinklas, toliau nuo jo yra ir labai įspūdingų sunkiai automobiliu pravažiuojamų vietų. Jos, žinoma, traukia bekelės entuziastus. Jeep yra logiškas pasirinkimas bekelei – rėminė konstrukcija, puiki keturių varomų ratų sistema yra svarbūs privalumai visureigiui. Bet Jeep Wrangler Brazilijoje nebuvo gaminamas, o importuoti šiuos visureigius visada buvo brangu. Taigi, buvo įkurta Troller kompanija, pavadinta miško ir urvų gyventojų trolių garbei.

1996 metais Rogério Farias pristatė pirmąjį Troller prototipą, kurio pakako, kad 1997 metais kompaniją įsigytų ir į ją investuotų verslininkas Mário Araripe. Netrukus buvo sukurtas T4 visureigis, kurio masinė gamyba prasidėjo 1999 metais. Akivaizdu, kad Jeep Wrangler buvo pagrindinis T4 įkvėpimo šaltinis, bet Jeep įkvėpė ir daug kitų visureigių gamintojų visame pasaulyje, todėl Troller buvo ramūs, kad dėl intelektinės nuosavybės problemų neturės.

Kaip ir Wrangler, T4 turi nuimamą stogą ir galinę kėbulo dalį. Už galinio rato matote Dakaro ralio lipduką.

Jau 2000 metais Troller išsiruošė į Dakaro ralį. Jo maršrutas tais metais driekėsi nuo Senegalo sostinės Dakaro iki Kairo Egipte. Troller T4 buvo gaminami vos metus, bet kompanija į sunkiausias pasaulio lenktynes nusprendė išleisti net keturis savo visureigius. Matyt, jie manė, kad tai – geriausias būdas patikrinti visureigių tvirtumą. Be to, kompanijos vadovybėje buvo daug ralio mėgėjų.

Geriausiai iš Troller komandos tuomet pasirodė 46-as finišavęs Arnoldo ir Galdino ekipažas. Sakysite, kad tai – prastas rezultatas? Šie Troller turėjo kiek galingesnius variklius ir sutvirtintą važiuoklę, bet iš esmės mažai kuo skyrėsi nuo standartinių. Aukščiausias vietas tuo metu jau užimdavo specialiai raliui pagaminti ar bent rimtai paruošti bolidai. Troller nesivaržė aukščiausioje, greičiausių bolidų klasėje. Be to, T4 yra sukurtas lėtam slinkimui klampiais purvynais, o ne lėkimui didžiuliu greičiu per kopas. Tuo metu greičiausi T4 išvystė vos 155 km/val. greitį. Galiausiai, nepamirškite ir to, kad T4 gamyba buvo prasidėjusi tik 1999 metais.

2001 metais Troller grįžo į Dakaro ralį. Sukaupta patirtis padėjo pasiekti daugiau – tuomet vienas Troller finišavo net 22-as. Savo klasėje Troller visada buvo tarp lyderių. Braziliški visureigiai nebuvo patys greičiausi, bet buvo labai patikimi ir tvirti. Taip Troller įtvirtino savo vardą tarp senesnių visureigių gamintojų, bet gamyklinė komanda į Dakaro ralį nebevažiavo. Tiesa, Troller toliau varžėsi pačiose įvairiausiose Pietų Amerikos bekelės lenktynėse ir raliuose.

Troller taurės lenktynės 2014 metais. (Ford nuotrauka)

2006 metais Troller pristatė pikapą Pantanal. Jis buvo visiška komercinė ir techninė nesėkmė ir T4 liko pagrindiniu kompanijos produktu. 2007 metais Troller kompaniją įsigijo Ford. Ji investavo į visureigių gamybą ir Troller vardas buvo vis geriau žinomas. 2008 metais T4 tapo perkamiausiu visureigiu Brazilijoje. O 2014 metais T4 buvo stipriai atnaujintas. Buvo pakeista ne tik modelio išvaizda, bet ir konstrukcija – Ford po T4 pakišo sutrumpintą Ranger rėmą.

Ankstyvieji T4 (na, gaminti iki 2005 metų) naudoja 2,8 litrų dyzelinius variklius. Vėliau į T4 montuotas didesnis 3,0 litrų variklis, išvystantis apie 122 kW galią. Po minėto 2014-ųjų atnaujinimo po T4 kapotu atsirado Ford 3,2 litrų dyzelinis variklis, išspaudžiantis visus 150 kW. Beje, įdomus faktas – Brazilijoje lengvieji automobiliai su dyzeliniais varikliais yra uždrausti, bet visureigiams taikoma išimtis. Žinoma, visi Troller yra varomi visais ratais, turi blokuojamus diferencialus, palėtinimus, labai aukštą važiuoklę, aukštai sumontuotą oro paėmimo angą (vadinamąjį snorkelį). T4 salonas yra spartietiškai paprastas, bet prabangiu šis visureigis ir neapsimeta. Automatinė pavarų dėžės pasiūlymas Troller gamoje atsirado tik 2000 metais, bet turbūt niekas nespėjo nusipirkti tokio visureigio su automatine transmisija.

Troller T4 po 2014-ųjų atnaujinimo. Buvo spėliojančių, kad taip atrodys naujasis Bronco. (Ford nuotrauka)

2021 metais Troller gamyba buvo nutraukta ir kompanijos istorija baigėsi. Ne dėl finansinės Troller būklės ar visureigių populiarumo – Ford tiesiog nusprendė pasitraukti iš Brazilijos rinkos ir Troller tapo to sprendimo auka. Buvo manančių, kad naujas Ford Bronco bus sukurtas Troller T4 pagrindu, bet tokios prognozės neišsipildė.

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia