Miesto automobilis, pikapas, kabrioletas ir visureigis – ką gautume suplakę šias mašinas į vieną dizainą? Tikriausiai kažką panašaus į Gurgel Motomachine – ypatingai retą automobilį, kuris kažkuo dar turėjo priminti motociklą.

Gurgel (tariamas Guržel) – tai Brazilijos automobilių gamintojas, veikęs 1969-1996 metais. Jį įkūrė verslininkas João Augusto Conrado do Amaral Gurgel. Iš pradžių Gurgel Volkswagen vabalų pagrindu gamino bagius, vėliau sukūrė savo unikalią platformą ir net gamino variklius. Gurgel niekada nebuvo didelis automobilių gamintojas, tačiau keistas dizainas ir unikalios savybės garsino šią markę visoje Brazilijoje. 20 amžiaus pabaigoje Gurgel neatlaikė pasikeitusios rinkos situacijos ir didesnių gamintojų spaudimo. Tačiau prieš bankrutuodama Gurgel spėjo pasauliui padovanoti tikriausiai keisčiausią savo kūrinį Motomachine.

Motomachine su kietu stogu. (Ricardo, Flickr)

Idėja buvo gana paprasta. Motomachine turėjo būti itin mažas automobilis, giminingas gaminamam  BR-800 ir būsimam Supermini. Kompanijos vadovas João Gurgelis buvo pagrindinis automobilio dizaineris. Jis norėjo sukurti itin atvirą mašiną, kuri laisvės pojūčiu primintų motociklą. Tuo pačiu tai turėjo būti visiškai unikalus automobilis, kuris garsintų Gurgel vardą ir papuoštų kompanijos savininkų garažus.

Tiesa, masinė Motomachine gamyba niekada nebuvo planuojama. Šis automobilis buvo prieinamas tik Gurgel investuotojams. Tai gamintojui suteikė laisvę, kuri nebūtų pasiekiama, jei Motomachine būtų gaminamas didesniu tiražu ir privalėtų būti pelningas. 1991-1993 metais pagaminta apie 160 tokių automobilių.

Gurgel Motomachine gamykloje tarp kitų markės mažylių. (Ricardo, Flickr)

João Gurgel pasistengė, kad Motomachine būtų kiek įmanoma atviresnis. Šis automobilis turi nuimamą stogą – per kelias minutes jis gali tapti kabrioletu. Tą stogą galima palikti ir namie – tuomet Motomachine primena pikapą, nes bagažo skyrius (apie jį – šiek tiek vėliau) lieka visiškai atviras. Galima pašalinti ir dureles, ir net priekinį stiklą. Tokia modulinė kėbulo konstrukcija leido greitai keisti įvairias detales – minkštą stogą galima pakeisti kietu. Pirmieji Motomachine automobiliai turėjo į viršų atidaromą priekinį stiklą, tačiau vėliau paaiškėjo, kad toks dizainas neatitinka saugumo reikalavimų.

Modulinis Gurgel Motomachine kėbulas leido pritaikyti jį įvairioms funkcijoms ir greitai pakeisti automobilio išvaizdą. (Ricardo, Flickr)

Net ir palikus visas kėbulo detales vietoje Motomachine vairuotojas ir keleivis gali jaustis tarsi sėdėtų lauke, nes šis automobilis turi keturis šoninius langus – jis yra praktiškai permatomas. Gurgel didžiavosi, kad Motomachine suteikia laisvės pojūtį, kuris įprastai yra prieinamas tik motociklininkams.

Savo proporcijomis Gurgel Motomachine šiek tiek primena mažą visureigį. Šią iliuziją didina ir tai, kad atsarginis automobilio ratas yra sumontuotas išorėje. Motomachine salonas yra gana paprastas, bet ir jis turėjo vieną keistą savybę – galima reguliuoti ne tik vairo, bet ir prietaisų skydelio padėtį.

Gurgel Motomachine buvo tarsi permatomas. (Henrique Dombroski, Wikimedia(CC BY-SA 4.0)

2,85 metrų ilgio ir 1,45 m pločio Motomacine turi plieninį rėmą, sukurtą ant plastiko ir plieno bazės. Skamba keistai? Plastiko ir plieno kombinacija, vadinta Plasteel, yra Gurgel išradimas. Detalės, kurioms reikėjo tvirtumo ir standumo, buvo gaminamos iš plieno, o visa kita – iš plastiko. Ir Motomachine kėbulas yra plastikinis – tai rodo ir tie dideli akriliniai langai. Šis automobilis sveria tik 650 kg.

Gurgel Motomachine yra varomas 0,8 litrų Gurgel Enertron varikliu, išvystančiu 34 AG (25,4 kW). Jis per keturių laipsnių mechaninę transmisiją suka galinius automobilio ratus. Motomachine nėra greitas automobilis – maksimalus greitis siekia tik 115 km/val. Tačiau jis itin taupiai naudoja benziną – 100 km nereikia nei 4 litrų. Kita vertus, tas variklis garsėjo nepatikimumu, o pats automobilis nėra labai praktiškas.

Be stogo ir galinių sėdynių Gurgel Motomachine priminė pikapą. (Daniel Quirino Oliveira, Wikimedia(CC BY 2.0)

Techniškai Motomachine yra keturvietis – jis turi keturias sėdynes. Tačiau gamintojas nurodė, kad maksimalus leistinas keleivių ir bagažo svoris negali viršyti 250 kg, todėl Motomachine buvo registruojamas kaip dvivietis automobilis. Dauguma žmonių galinę salono dalį laikydavo bagažine. Be to, plieninės Motomachine dalys yra linkusios rūdyti, jei tik gauna šiek tiek drėgmės ar druskų. Nors Braziliška žiema nereikalauja barstyti kelių druska, vandenyno pakrantėse jos ir taip nestinga. Taigi, nors Gurgel Motomachine nėra toks jau senas automobilis, iki šių dienų jų išliko visai mažai.

Tačiau Gurgel negamino Motomachine tam, kad jis būtų labai praktiškas, patikimas ir geras. Tai yra unikalus objektas, skirtas tik investuotojams. Kartu tai buvo eksperimentas, kuris dabar tapo geidžiamu laimikiu kolekcionieriams.

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia