Dacia – tai Rumunijos automobilių markė, priklausant Renault-Nissan-Mitsubishi aljansui. Dacia automobiliai nepasižymi inovacijomis, įsimintinu dizainu ar išskirtiniais bruožais – jie yra tiesiog pigūs. Ir tokia Dacia padėtis rinkoje yra sveikintina – žmonėms reikia pigių automobilių. Bet kodėl už Europos ribų Dacia modeliai parduodami kaip Renault?

Renault ir Dacia Duster. Vienas Brazilijoje, kitas – Europoje. (Gamintojo nuotrauka)

Nesuprantate apie ką kalba? Europoje populiarūs Dacia Duster, Dacia Sandero ir Dacia Logan Brazilijoje vadinasi Renault Duster, Renault Sandero ir Renault Logan. Ir ne tik Brazilijoje, bet ir praktiškai visur už Europos ribų. Tai yra tie patys automobiliai, bet jie žymimi ne Dacia, o Renault ženklu. Todėl keliaujantiems žmonėms kartais kyla klausimų, kodėl kituose regionuose naudojamas kitas prekės ženklas.

Kas yra Dacia?

Dacia – tai 1966 metais Rumunijos vyriausybės įkurtas automobilių gamintojas. Iš pradžių kompanija vadinta UAP (Uzina de Autoturisme Pitești), bet modeliai buvo žymimi Dacia marke. Dacia vardas – tai rumuniškas istorinio Dakijos regiono pavadinimas. Dakijos sritis dabar apytiksliai apimtų Rumunijos ir Moldavijos teritorijas, griebdama šiek tiek Vengrijos ir Ukrainos.

Rumunijos diktatorius Nicolae Ceaușescu pirmajame Dacia automobilyje 1968 metais. (Wikimedia)

Dacia nuo pat pradžių buvo glaudžiai susijusi su prancūzų Renault. Pirmasis serijinis Dacia automobilis buvo gaminamas pagal Renault 8 licenciją, vėlesnis Dacia 1300 – pagal Renault 12, dar vėlesnis Dacia 2000 giminiavosi su Renault 20. Dacia buvo pakankamai sėkmingas automobilių gamintojas, nemažai automobilių buvo eksportuojama į kitas Rytų Europos valstybes.

Tačiau viskam ateina pabaiga. 1999 metais Rumunija pardavė Dacia bendrovę Renault, kuri nusprendė pozicionuoti šią markę kaip biudžetinių automobilių gamintoją. Dacia automobiliai iš tikrųjų yra vieni iš pigiausių, jei ne patys pigiausi mūsų regione. Renault tai pasiekė atsisakydama visų prabangos komponentų ir naudodama senesnių Renault modelių bazes. Ir šis receptas veikia – Dacia markė tikriausiai neturi entuziastingų fanų klubų, bet tai vis tiek yra žinomas ir įtakingas automobilių gamintojas. Dacia ir dabar yra didžiausia Rumunijos kompanija. Šios markės automobilius dažnai renkasi įmonės ir valstybinės institucijos, nes jie yra pigūs, pakankamai patikimi, turi garantiją ir platų aptarnavimo centrų tinklą.

Dacia Duster Islandijoje.

2019 metais (vadinasi, prieš COVID-19 pandemiją) Dacia pardavė daugiau 736 tūkstančius automobilių. Iš jų daugiau nei 530 tūkstančių sudarė populiariausi markės modeliai – Duster ir Sandero. Tiesą sakant, jie yra dar populiaresni nei atrodo – tiesiog dalis jų nenešioja Dacia logotipo.

Kodėl kituose regionuose Dacia yra Renault?

Egzistuoja kelios pagrindinės priežastys, kodėl automobilių koncernai turi po kelias markes, bet daugelis jų susiveda į vieną – marketingas. Kiekviena markė turi savo įvaizdį – Mercedes-Benz yra prabangių automobilių gamintojas, Škoda automobiliai yra labai praktiški, Rolls-Royce – nepaprastai prabangūs ir taip toliau. Kelių markių naudojimas leidžia kurti kelis skirtingus įvaizdžius, užimti didesnę rinkos dalį ir išvengti painiavos modelių gamoje. Be to, gamintojai iš savo platformų gali uždirbti daugiau.

Renault Duster Brazilijoje.

Škoda modeliai drąsiai galėtų nešioti Volkswagen logotipus. Tačiau Volkswagen koncernas laiko Škoda šiek tiek pigesnių, bet vis tiek labai praktiškų automobilių marke. Volkswagen Tiguan jums per brangus ar tiesiog nepatinka? Pirkite šiek tiek pigesnį Škoda Kodiaq ar šiek tiek stilingesnį SEAT Tarraco – Volkswagen grupė siūlo didelę skirtingų modelių įvairovę, o skirtingi prekės ženklai padeda nesusipainioti.

Dacia – tai patys pigiausi, o Renault – aukštesnės klasės prancūziški automobiliai. Dacia modelių integravimas į Renault asortimentą atpigintų vertingesnės markės įvaizdį ir potencialiai pakenktų brangiausių Renault modelių pardavimams. Bet tai galioja tik Europoje.

Rusijoje, Meksikoje, Centrinėje ir Pietų Amerikoje, Afrikoje ir kai kuriuose kituose regionuose Renault nenešioja to aukštesnės klasės rinkos dalyvio įvaizdžio, o Dacia apskritai nėra žinoma. Kadangi tai – silpnesnių ekonomikų rinkos, joms siūlyti brangiausius Renault modelius neapsimoka. Čia  didžiausias verslas siejamas su pigiausiais automobiliais – tokiais, kokius gamina Dacia. Jie ir siūlomi, bet pažymėti nepalyginamai garsesniu Renault logotipu.

Renault Stepway Pietų Amerikoje – mums tai būtų Dacia Sandero Stepway. (RL GNZLZ, Wikimedia(CC BY-SA 2.0)

Brazilijoje Renault galėtų siūlyti tik Dacia modelius, bet juos būtų sunku reklamuoti dėl prasto markės žinomumo. Renault vardas čia žinomas neblogai, nes kompanija Brazilijoje įsikūrė 1997 metais ir netrukus čia ėmė gaminti automobilius. Renault automobiliai Brazilijoje atpažįstami kaip vietinis, o ne koks nors prancūziškas produktas. Todėl Brazilijoje vietoje Dacia naudojamas geriau žinomas Renault prekės ženklas. Kartu tai atveria galimybes kurti mišrią modelių gamą.

Brazilijoje Renault salonuose galima rasti tokius mums žinomus Dacia modelius kaip Sandero, Sandero Stepway, Logan, Duster ir Oroch (Duster pikapas) – tiesiog visi jie nešioja Renault rombą. Tačiau šalia jų stovi ir mums pažįstamas Renault Captur ir ne toks pažįstamas Renault Kwid. Su Rumunijos Dacia šie automobiliai neturi nieko bendro, nes yra gaminami Brazilijoje ir yra pritaikyti šiai rinkai – jie gali naudoti etanolį arba benziną.

2020-ųjų Renault Sandero. (Autosdeprimera, Wikimedia(CC BY 3.0)

Panašiai ši marketingo strategija sudėliota ir kitose šalyse. Renault galėtų pardavinėti Dacia modelius, bet kam investuoti į naujos markės įvaizdžio kūrimą naujose rinkose? Kodėl nepanaudojus geresnio, vertingesnio ir geriau žinomo Renault ženklo?

Panašiai elgiasi ir kitos kompanijos. Daug mums žinomų senesnių Opel modelių (Astra, Vectra, Corsa) Pietų Amerikoje važinėja su Chevrolet logotipais. Ir tikriausiai jau seniai žinote, kad tai, kas žemyninėje Europoje yra Opel, Jungtinėje Karalystėje yra Vauxhall.

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia