Kilimėliai jūsų automobilyje atlieka kelias funkcijas. Visų pirma, tai yra dėvima dalis – juos lengviau pakeisti nei visą salono dangą. Be to, jie palengvina salono valymą, gali suteikti šiek tiek geresnę išvaizdą, papildomo patogumo ar net apsaugoti automobilį nuo drėgmės. Dar jie gali sukelti avariją.

Kartais po avarijos pastebima, kad automobilio spidometro rodyklė yra užstrigusi – ar tai yra apgalvotas gamintojų sprendimas? O ar stirnas baidantys švilpukai automobiliams tikrai veikia? Aišku, visa tai yra saugumo klausimas, kaip ir 8-ajame dešimtmetyje JAV montuoti stori bamperiai.

Kai kurie pedalai yra jautresni netinkamiems kilimėliams. (MH, Wikimedia)

Išimami kilimėliai automobiliuose nėra saugumo įrangos dalis. Jie nėra jokios įrangos dalis – tik paprastas patiesalas, apsaugantis kiliminę salono dangą, suteikiantis patogumo ir, galbūt, padedantis palaikyti tvarką. Yra automobilių, kurie turi labai brangius natūralaus audinio kilimėlius, bet daugelio automobilių salonuose rastume gana pigius ir paprastus kilimėlius. Bet taip ir turi būti, nes jie susidėvi ir galiausiai turi būti keičiami.

Galbūt nustebsite sužinoję, kad iš pažiūros paprasti kilimėliai iš tikrųjų yra testuojami ir pasižymi gerai apgalvota forma. Be to, gamintojai perspėja vairuotojus nežaisti su kilimėliais – nedėti kilimėlio ant kilimėlio, nebandyti pritaikyti kilimėlio iš visai kito modelio automobilio. Nes kilimėliai yra sukėlę ne vieną tragišką avariją.

Štai 2009 metais JAV kilo gana plačiai aptarinėtas skandalas – dėl su saugumu susijusių nuogastavimų ir kelių tragiškų avarijų Toyota buvo priversta atšaukti milijonus parduotų automobilių. Problema buvo apibūdinama kaip „nepageidaujama akceleracija“ ir bent jau dalį avarijų sukėlė netinkami arba netinkamai sumontuoti kilimėliai, kurie važiuojant pajudėdavo ir sugaudavo akceleratoriaus pedalą.

Gamintojai savo kilimėlius ir pedalus testuoja, bet dažnai saugumui kenkia pačių savininkų pasirinkti ar netvarkingai sudėti kilimėliai. (Bindydad123, Wikimedia (CC BY-SA 4.0)

Su panašia problema Toyota tvarkėsi dar 2007 metais, bet tada pakako atšaukti kelias dešimtis tūkstančių automobilių, sukomplektuotų su guminiais kilimėliais. Bet kai 2010 metais Toyota paskelbė apie maždaug 5,2 milijono automobilių atšaukimą dėl kilimėlių ir juose stringančių pedalų, tai buvo didžiulis smūgis markės reputacijai. Ir, aišku, milijoniniai nuostoliai.

Nors Toyota įvaizdis per tą skandalą stipriai nukentėjo, iš tikrųjų su panašiomis tik daug mažesnio masto kilimėlių problemomis yra susidūrę ir kai kurių kitų gamintojų automobiliai. Kita vertus, daug dažniau su kilimėliais neatsargiai elgiasi patys automobilių savininkai. Dažniausia bėda – vienas ant kito sukrauti kilimėliai, ypač kai jie nėra kaip nors pritvirtinti. Kita problema – iš visai kitų modelių paimti kilimėliai, kurie iš pirmo žvilgsnio tinka, bet iš tikrųjų gali trukdyti laisvai pedalų eigai. Kartais avarijas sukelia ir per daug susidėvėję kilimėliai, kurie nesilaiko vietoje, slidinėja ar netgi turi skylių, galinčių sučiupti akceleratoriaus pedalą.

Kilimėliai avarijas sukelia dviem būdais. Pirmasis ir, tikriausiai, pats pavojingiausias – akceleratoriaus pedalo pagavimas. Kilimėlis gali neleisti akceleratoriaus pedalui grįžti aukštyn, taip sukeldamas nepageidaujamą nevaldomą įsibėgėjimą. Kilimėlis taip pat gali neleisti visiškai nuspausti stabdžių pedalo. Kilimėlis po vairuotojo kojomis tiesiog neturėtų judėti. Jis taip pat turėtų būti pakankamai standus, kad nesusilankstytų kur nereikia.

Ankstesnis straipsnisKodėl po atominės bombos sprogimo susidaro grybo formos debesis?

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia